• Scarfish
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
Mijn vriendin wilde Internet en de pc staat op zolder. De telefoon kabel moest doorgelust worden naar boven en dat wilde ik wel proberen. Nu heb ik geprobeerd om het op de volgende manier te doen:
(zie plaatje @ http://www.geocities.com/edcroes )
- s = telefoonstekker
- sd = stekkerdoos.

Stekker in een al bestaande stekkerdoos. Draad uit de stekker weer in een doos en in die doos kan dan de stekker van de modem. Als ik er nu een telefoon in doe krijg ik geen kiestoon. Ik heb wellicht iets fout gedaan, maar ik weet dus alleen niet wat.

Ow ja: die stekker en stekker doos hadden allebei ook rj11 connectoren alleen ik had geen zin om die te gaan kopen, te gaan knijpen en dan te gebruiken.

Erm...

• tomvleeuwen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-08-2024

tomvleeuwen

Whiee!

je moet de middelste 2 pinnen van de rj5 connectoren met de buitenste pinnen van de stekkerdoos/telefoonstekker verbinden.
Je kunt ze niet verkeerd om doen en het zijn de enige 2 die nodig zijn.

Online LED calculator

• Scarfish
  • Laatst online: 06-05-2025
Ik gebruik de ingang voor de rj connectoren niet. Ik heb de telefoon draad gelijk in de stekker en stekkerdoos gedaan.
Maar ik moet bij de stekkerdoos de blauwe en rode op de andere 'staven' aansluiten??

Erm...

• tomvleeuwen
  • Laatst online: 26-08-2024

tomvleeuwen

Whiee!

Je moet de pootjes die ver van elkaar staan met elkaar verbinden en de andere zijn niet nodig. Of je ze omwisselt maakt niet uit. Als je tel. dan nog geen kiestoon geeft (en in het orginele stpocontact wel) dan is het waarschijnlijk een slecht contactje

Online LED calculator

• IJzerboot
  • Laatst online: 04-03 23:02
Stop de draden in de 1e doos onder hetzelfde schroefje. Als je een originele PTT doos hebt, worden de buitenste pinnentjes uitgeschakeld als je er een stekker in doet. Dus gewoon de nieuwe draden bij de oude indrukken. Na montage eerst kijken of de oude doss het nog doet, daarna pas kijken bij de nieuwe doos. En oh ja, op de tekening staan de draden precies verkeerd om. Je hebt trouwens alleen de rode en de blauwe nodig hoor.
Succes.

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
rofl, als je je even verbeeld dat als je die stekker in het contact steekt de draadjes precies verkeerd om zitten. dus blauw op rood en oranje op wit en omgekeerd natuurlijk.

edit:
ik zie dat IJzerboot net wat eerder was (ongeveer 1.5 uur :+)

• shure-fan
  • Laatst online: 04-03 08:33
rood en blauw op de bovenste 2 pinnen (die ver uit elkaar staan) dan stekker van die contact doos insteken en met een telefoon testen als het werkt het modem testen (ik heb doorlus stekkers van fabrikanten gekregen die niet goed werken en heb er zelf andere stekkers voor moeten kopen/gebruiken)

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Tja, dit hoort toch meer in IT thuis :)

CME => IT dus..

Verwijderd

Je moet idd de draadjes van links naar rechts omkeren, want nu staan ze in spiegelbeeld..

bedenk trouwens ook dat als de kabel heel erg lang wordt, het qua internet nog wel eens een probleem wil geven, maar goed, dat moet je gewoon ff proberen

Verwijderd

je hoeft alleen maar het rode en het blauwe draadje aan te sluiten!!!
links rood - rechts blauw

• Rattlehead
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-05-2024

Rattlehead

So What?!

En kijk ook ff of je alles op A en B hebt gezet en niet op a' en b', levert ook problemen op als je er een stekker in doet.
BTW A = rood en B=Blauw (is links en rechts)
Dit staat zowel in het doosje als in de stekker.

Check out http://www.getbackonstage.nl

• IJzerboot
  • Laatst online: 04-03 23:02
En, gelukt?

Verwijderd

gewoon parallel aansluiten op bestaande doos. En dan hoef je alleen inderdaad de A en B aan te sluiten, zie Rattleread. Als je links en rechts omwisseld maakt dat niet uit, het is analoog, werkt altijd. Op deze manier moet het werken.

Succes.

Verwijderd

soms moet je ook een brugje bouwen tussen B en D geloof ik, maar das voor oudere toestellen geloof ik alleen van toepassing.
Pagina: 1