[win2k/nw5] extra windows wachtwoord uitschakelen bij login

Pagina: 1
Acties:

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 20:28
We hebben hier de volgende situatie:

Windows 2000 Professional werkstations die aanloggen op een Novell Netware 5 server mbv de nieuwste Novell client voor win2k.

Nu krijgen de gebruikers alleen 2 wachtwoord schermen te zien:
de eerste van hun netware account, waarbij ze hun bijbehorende wachtwoord intoetsen, en de 2e wordt door windows gevraagd.

Nu willen we graag de 2e uitschakelen,
dit kan door het wachtwoord van het gebruikte windows account gelijk te trekken aan het netware wachtwoord, maar dan kan een andere gebruiker als iemand een plaats verwisselt door ziekte ofzo niet meer inloggen op dat windows account.
Dus zijn we genoodzaakt het windows wachtwoord leeg te laten, maar de gebruikers moeten nu dus steeds na hun Netware wachtwoord, nog een keer extra op enter drukken om dat lege windows wachtwoord te bevestigen.

hoe dit dus op te lossen? ja 2x enter vinden ze verwarrend/irritant :+

ook wil het systeem nog wel eens op de "workstation only" login mode springen, waardoor ze niet direct door hebben dat ze niet op het netwerk zijn aangelogd, dit brengt soms ook wel rare vragen met zich mee ;)

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

YellowCube

Wait...what?

kun je niet TweakUI installeren (onderdeel van Powertoys). Daar kun je naar mijn weten mee instellen of gebruiker wel of geen wachtwoord moeten opgeven

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• SmegHead
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05-2023

SmegHead

aka Ace Rimmer

Je hebt dus zowel lokaal als op het netwerk een wachtwoord?
Als je via de Novell client inlogd laat je Windows2000 lokaal mee inloggen met dezelfde user/password en dan vraagt ie toch niet nog ene keer om een password?
Misschien een keer je .pwl files weggooien? (of heb ik heel het verhaal verkeerd begrepen?)

P.S. Je moet iedereen even duidelijk maken dat als er iets niet werkt ze de PC eerst een keer opnieuw moeten starten en als het probleem dan blijft dat ze dan pas bellen :)

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast!

• spacy
SHADOWCOM schreef op 01 oktober 2002 @ 16:38:
Je hebt dus zowel lokaal als op het netwerk een wachtwoord?
Als je via de Novell client inlogd laat je Windows2000 lokaal mee inloggen met dezelfde user/password en dan vraagt ie toch niet nog ene keer om een password?
Misschien een keer je .pwl files weggooien? (of heb ik heel het verhaal verkeerd begrepen?)
Ja deze optie kennen we dus al, maar als iemand anders dan achter die pc gaat zitten, weet die het wachwtwoord niet van de windows account, omdat die dan ingesteld is op het netware wachtwoord van de normale gebruiker van die pc ;)
dus deze optie viel helaas al af...

• spacy
YellowCube schreef op 01 oktober 2002 @ 16:35:
kun je niet TweakUI installeren (onderdeel van Powertoys). Daar kun je naar mijn weten mee instellen of gebruiker wel of geen wachtwoord moeten opgeven
Ik kan hier eens naar kijken, maar zonder netware client, kun je je windows 2000 ook al instellen op altijddezelfde gebruiker/wachtwoord zodat die niet gevraagd wordt, maar deze vraag komt toch weer naar voren zodra je met die netware client in wil loggen.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:02
Kan dit niet doormiddel dan LDAP of die andere die daar op lijkt (ik haal ze altijd door elkaar).
In ieder geval het is een protocol die je op allelei dingen inlogd met 1 login scherm.

Taal fouten inbegrepen ;)

Pagina: 1