Paar vraagjes over Thermalright SLK-800 heatsink

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
Zit er aan te denken om deze heatsink te gaan halen als ik weer geld heb :) Maar nou wil ik nog een paar dingetjes weten :) nl: De heatsink weegt 505gr ZONDER fan en hij is bevestigd aan de socket. (met alle 6 de klipjes gelukkig :P) En mijn pc-case staat in een kast en hij gaat er best wel veel uit. Dan moet ik hem dus over een drempeltje tillen.

-Hoe snel breken die klipjes of de socket dan af?

2de is dat mijn fan nu gemonteerd zit met gummipluggen waardoor ie niet resoneert of trillingen doorgeeft, maar dat gaat bij deze koeler zo te zien niet lukken.

-Gaat dat nou veel schelen (me pc moet echt heel stil zijn, er komt een 12dB Papst fan op) of is deze bevestiging ook heel goed? Als ik zo'n fan gewoon in m'n kast hang gaat ie nl erg resoneren :(

Afbeeldingslocatie: http://www.dansdata.com/images/coolercomp/slk800240.jpg

Verwijderd

Ik zou zeker die koeler niet nemen als je je pc vaak verplaatst. 505 gram is erg veel, en daar komt dan die fan ook nog op. Je kan beter een koeler nemen die 4 schroeven als bevestiging heeft, dan kan de koeler iig niet afbreken. De zalman 5100Cu is ook 500gr, maar die heeft 4 schroeven als bevestiging, en daar kan je ook een fanadapter op zetten.

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-02 17:08

Maku

Derp

OF je moet m voorzichtig verplaatsen ;) ... valt er zelf niets te knutselen ?

• kutkip
Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 16:12:
Ik zou zeker die koeler niet nemen als je je pc vaak verplaatst. 505 gram is erg veel, en daar komt dan die fan ook nog op. Je kan beter een koeler nemen die 4 schroeven als bevestiging heeft, dan kan de koeler iig niet afbreken. De zalman 5100Cu is ook 500gr, maar die heeft 4 schroeven als bevestiging, en daar kan je ook een fanadapter op zetten.
Dat is zeg maar die niet-waaier sink van Zalman toch? Dan houd ik liever mijn Swiftechje (die aluminium) die is denk ik nog beter en lichter. Maar de temps lopen met een NGL fan wel erg hoog op. En ik wil een AMD xp 2400+ kopen (ook wanneer ik er geld voor heb :P) dus dan gaat dat kwa koeling zeker niet meer.

Verwijderd

van de zalman site:
code:
1
2
3
4
5
6
CPU Type           INTEL                        AMD 
                   Pentium 4         Duron          Athlon         Athlon XP 
Silent Mode      Up to 1.6GHz    all current                      Up to 2.13Ghz
                                 clock cycle         1.4Ghz       (2400+)
Normal Mode      Up to 2.0GHz                                     Over 2.13 GHz
                                                                  (2600+)

Je kan dus nog wel een 2400+ met een 5100, en zeker met een 80mm fan erop

• kutkip
Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 16:40:
van de zalman site:
code:
1
2
3
4
5
6
CPU Type           INTEL                        AMD 
                   Pentium 4         Duron          Athlon         Athlon XP 
Silent Mode      Up to 1.6GHz    all current                      Up to 2.13Ghz
                                 clock cycle         1.4Ghz       (2400+)
Normal Mode      Up to 2.0GHz                                     Over 2.13 GHz
                                                                  (2600+)

Je kan dus nog wel een 2400+ met een 5100, en zeker met een 80mm fan erop
Ja maar niet met een 12dB Papst, die verplaatst nl nauwelijks lucht :) Mijn Swiftech presteerd nl al beter dan die Zalman: http://www.dansdata.com/coolercomp_p3.htm

• MisterH75
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:32
Ik heb zo'n slk800 met een delta hp fan er op dan maar dan ding mits je hem goed monteert gaat er niet uit zich zelf af neem regelmatig mijn pc mee naar vrienden of versleep hem maar heb er nog nooit problemen mee gehad en koelt btw ook behoorlijk goed.

• kutkip
MisterH75 schreef op 01 oktober 2002 @ 20:32:
Ik heb zo'n slk800 met een delta hp fan er op dan maar dan ding mits je hem goed monteert gaat er niet uit zich zelf af neem regelmatig mijn pc mee naar vrienden of versleep hem maar heb er nog nooit problemen mee gehad en koelt btw ook behoorlijk goed.
Ok thx. En nee gelukkig valt ie er niet 'zomaar' af want ALS ie eraf valt dan is je mobo (of iig je clipjes op de socket) stuk :P En ik versleep m'n pc nooit ergens naartoe (niet naar lan-party's of vrienden) maar ik haal hem wel vaak uit m'n kast, en dan moet ie ff een stukkie zakken. Ik denk dat ik hem toch ga kopen wanneer ik weer geld heb als er voor die tijd nog niets beters is.

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-02 13:09
Mijn kast met Volcano 7 cooler erin wordt wekelijks meegenomen in de wagen met sportveringen, die zit dan maar met 2 weerhaakjes vast en is er ook nog niet afgekomen, gewoon de achterbank op en de gordel om :)

Mijn Specs

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:13

Mad_Demon

de dokter

Je moet echt moeite doen om die lipjes af te breken hoor, en zeker 3 tegelijk. Hoewel ik er zelf een gesloopt heb :X zitten ze behoorlijk solide vast.

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-02 09:47
kan iemand me uitleggen hoe je dit ding installeerd? ik heb hem net ontvangen, en er zitten 2 rubberen plakstrips en vier rubberen plakrondjes, waarvan ik dus niet weet wat ik ermee moet doen.

• caspergt
  • Laatst online: 21-04-2025
yup mijn volcano 7+ zit maar met 1 haakje vast natuurlijk aan beide kanten, maar ik verplaats hem heel vaak, soms met een paar vriendenen LAN doen.
Ooit gehoord van de SLK900U ? maar 5 euro duurder dan die SLK800 en wordt gemonteerd met 4 schroeven rondom je socket.

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Byte_Me schreef op 12 June 2003 @ 19:01:
kan iemand me uitleggen hoe je dit ding installeerd? ik heb hem net ontvangen, en er zitten 2 rubberen plakstrips en vier rubberen plakrondjes, waarvan ik dus niet weet wat ik ermee moet doen.
Al eens de handleiding gelezen?

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

caspergt, dit is een oud topique, het is net geschopt door Byte_Me met een net andere vraag over dezelfde heatsink :)

Maar om even op de nieuwe vraag in te gaan... De voet van deze heatsink is zo smal dat de 4 voetjes die op een Athlon TB/XP/MP zitten niet onder de voet zitten. Die 4 voetjes kan je dus op je heatsink plakken, op de hoeken van de voet, hier wordt het niet extreem heet, dus snelten oid zullen ze echt niet :)
Die 2 rubberen strips wist ik ook niet precies, om eerlijk te zijn :D
Maar als je goed naar de sink kijkt, zie je waar je je fan neerlegt gleufjes die verder geen functie hebben. Volgens mij moeten die stripjes daarin (even de goede kiezen, want het verschilt per maat fan. Bij 60mm gaan ze in die gleufjes, bij 70 gaan ze op het niveau van 60, bij 80 op het niveau van 70) en dat zou moeten helpen tegen resonantie-problemen :)

//In die handleiding staat dat je die plakkertjes op je cpu moet doen, maar als je dat doet kan je niet makkelijk van cpu verwisselen, dus dat heb ik ook niet gedaan :P

Maarja, verder lijkt me de installatie wel duidelijk, toch? :)

Wat btw veel handiger en veiliger dan een schroevendraaier is, is een imbussleutel (volgens mij heet t zo, ieg ;) ) Die kan je om het pinnetje heen doen, zo kan je nooit uitschieten :)

[ Voor 28% gewijzigd door Okyah op 12-06-2003 19:16 ]

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• Byte_Me
die had ik nog niet gevonden, bedankt!

Verwijderd

caspergt schreef op 12 juni 2003 @ 19:06:
Ooit gehoord van de SLK900U ? maar 5 euro duurder dan die SLK800 en wordt gemonteerd met 4 schroeven rondom je socket.
Inderdaad, ik zou direct gaan voor de SLK900. Met daarop een 92mm zalman (laagste stand) die is stiller dan de 80mm papst ngl. Ik heb beide fans gehad.

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

De SLK900 is inderdaad een betere keuze. Een stuk meer oppervlak, past een 92mm fan op (minder geluid met dezelfde airflow dus), wordt veiliger bevestigd en kost amper meer.

Gevisualiseerd:

Afbeeldingslocatie: http://pcextreme.net/reviews/slk900u/fins2.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Steve op 13-06-2003 19:51 ]

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Jupiler schreef op 13 juni 2003 @ 19:44:
De SLK900 is inderdaad een betere keuze. Een stuk meer oppervlak, past een 92mm fan op (minder geluid met dezelfde airflow dus), wordt veiliger bevestigd en kost amper meer.
Je moet natuurlijk wel ruimte hebben op je moederbord voor die 900 en natuurlijk de gaten, wil je de 900 of 800u kunnen gebruiken :)
Maar idd, als het makkelijk past is de 900 een verstandiger keus ;)

Alone at last
Just nostalgia and I

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Meer oppervlak wil zeker niet zeggen betere prestaties. Het is bekend dat naarmate het koelblok groter wordt, elke millimeter extra hoogte/breedte/lengte minder winst oplevert.

Ik denk ook dat de 900 weinig prestatiewinst oplevert, dat je er een 92mm fan op kunt zetten is wel een echt voordeel. Tja, en hij ziet er wat stoerder uit met zo'n "King's Crown" vorm :)

[ Voor 26% gewijzigd door Yokozuna op 13-06-2003 21:01 ]

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Yokozuna schreef op 13 June 2003 @ 20:59:
Meer oppervlak wil zeker niet zeggen betere prestaties. Het is bekend dat naarmate het koelblok groter wordt, elke millimeter extra hoogte/breedte/lengte minder winst oplevert.
Not :)

Bij een heatsink, radiator etc is het wel degelijk zo dat de warmteoverdracht evenredig is aan de oppervlakte. Hoe meer oppervlakte, hoe meer warmte er dus in de lucht kan gepompt worden. Dat hangt natuurlijk ook af van de vorm en samenstelling van de heatsink, maar aangezien de 800 en 900 verder identiek zijn...

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Jupiler schreef op 13 June 2003 @ 21:40:
[...]

Bij een heatsink, radiator etc is het wel degelijk zo dat de warmteoverdracht evenredig is aan de oppervlakte. Hoe meer oppervlakte, hoe meer warmte er dus in de lucht kan gepompt worden. Dat hangt natuurlijk ook af van de vorm en samenstelling van de heatsink, maar aangezien de 800 en 900 verder identiek zijn...
Ik ben het niet eens met je Jupiler, want het kan ook anders, denk maar na.

Maar ik ben het wel met je eens dat de SLK-900u beter was dan zn voorganger. Ik wil er zelf ook een aanschaffen, maar moet eerst van mn Swiftech MCX462+ af.

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Stinger666 schreef op 14 June 2003 @ 14:17:
[...]
Ik ben het niet eens met je Jupiler, want het kan ook anders, denk maar na.
Tuurlijk kan het anders, de vorm van de heatsink, het gebruikte metaal etc zijn even grote factoren. Maar aangezien de vorm van de 800 en 900, de afstand tussen de vinnen en het gebruikte metaal (koper) hetzelfde zijn, heeft de 900 meer warmte-verstook-capaciteit. IMO. Of bedoelde je iets anders?

[ Voor 3% gewijzigd door Steve op 14-06-2003 14:27 ]

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Bij de 800 en 900 zou dit goed op kunnen gaan, maar je typte dit:
Bij een heatsink, radiator etc is het wel degelijk zo dat de warmteoverdracht evenredig is aan de oppervlakte.
Dit is dus niet waar. Het heeft zoals je al zei ook met de plaatsing van de vinnen, het gebruikte metaal en nog wat factoren te maken. ;)

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Dat zinnetje was dus enkel van toepassing als twee gelijkaardige modellen vergeleken worden :7

• Herr Muller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2023
Okyah schreef op 12 juni 2003 @ 19:11:
Wat btw veel handiger en veiliger dan een schroevendraaier is, is een imbussleutel (volgens mij heet t zo, ieg ;) ) Die kan je om het pinnetje heen doen, zo kan je nooit uitschieten :)
Een imbussleutel is volgens mij geoon zo'n stangetje met een 6 hoekige doorsnede (volgens mij dus zoiets al op deze site)

Als het geen imbussleutel is, wat bedoel je dan wel? Het lijkt me een erg handig ding omdat ik altijd bang ben dat ik een mooie relief tekening maak op me mobo.

Kan je nog ff wat duidelijker zijn. Misschien foto/ plaatje oid? Zou ik er op prijs stellen :D

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Ik bedoel een ding waar zo'n 6-hoekig ding inpast, t heeft er dus wel mee te maken :D
Maar ik wist de precieze naam niet en nog steeds niet eik...

* Okyah gaat even een picje schieten :)

Ok, even snel een picje geschoten, excuseer me wat de belabberde kwaliteit betreft, ik was even wat onhandig bezig :P
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/imbusachtigiets.JPG

Deze zit btw op m'n victorinox zakmesje, maar ik heb ook losse schroevendraaiers die net zoo'n ding hebben, om de bitjes in te steken.

Dit kan je makkelijk over zo'n pinnetje heenzetten en dan kracht uitoefenen :)

[ Voor 60% gewijzigd door Okyah op 14-06-2003 15:52 ]

Alone at last
Just nostalgia and I

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Ja, en dan ineens *krak*. Oops, m'n core >:)

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Nja, ik bedoel niet "veel kracht uitoefenen" maar "genoeg kracht uitoefenen zonder dat je mobo een risico loopt" he :P

En huidige procs kunnen gelukkig wel wat hebben :) In tegenstelling tot de eerdere TBs... Ik ben de reden dat er een TB 800 extra in het Athlon-hiernamaals verblijft :X

Maar t lag aan de koeler, niet aan mij O-) (Superorb uit de hel :X )

Alone at last
Just nostalgia and I

Verwijderd

Zo'n ding heet een dop of dopsleutel, en is een onderdeel van een doppenset of dopsleutelset.

• Yokozuna
Jupiler schreef op 13 juni 2003 @ 21:40:
[...]

Dat is niet waar, de bovenkant van de koelvinnen worden minder benut dan de delen dichtbij de core.

De prestatie verloopt dus niet evenredig met de grootte van de heatsink, hoe groter de heatsink, hoe minder prestatieWINST. Een grotere heatsink presteert uiteraart beter, maar de prestatie verloopt niet evenredig met de grootte (uiteraard bij zelfde materiaal en vindikte etc.)

[ Voor 28% gewijzigd door Yokozuna op 15-06-2003 16:12 ]

• Herr Muller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2023
Okyah schreef op 14 June 2003 @ 15:48:
Ik bedoel een ding waar zo'n 6-hoekig ding inpast, t heeft er dus wel mee te maken :D
Maar ik wist de precieze naam niet en nog steeds niet eik...

* Okyah gaat even een picje schieten :)

Ok, even snel een picje geschoten, excuseer me wat de belabberde kwaliteit betreft, ik was even wat onhandig bezig :P
[afbeelding]

Deze zit btw op m'n victorinox zakmesje, maar ik heb ook losse schroevendraaiers die net zoo'n ding hebben, om de bitjes in te steken.

Dit kan je makkelijk over zo'n pinnetje heenzetten en dan kracht uitoefenen :)
aha, bedankt. Ik snap wat je bedoelt alleen ik snap nog niet hoe je het precies gebruikt, maar dat probeer ik zelf wel uit te vinden :)

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Er zit een pinnetje omgebogen, dat dus van je moederbord afwijst. Normaal zet je daar je schroevendraaier achter, maar deze kan wegschieten. Nu zijn sommige fabrikanten gelukkig zo handig geweest er een soort bakje van te maken, zodat je niet kan wegschieten, maar bij de meeste modellen biedt zo'n dopsleutel (met dank aan augustus ;) ) uitkomst, omdat je deze om het pinnetje heen kan zetten. :)

Alone at last
Just nostalgia and I

Verwijderd

Ik heb vanavond de SLK800 geinstalleerd met een papst 8412 NGL @1500 rpm.

Dacht lekker te kunnen gaan overklokken met deze heatsink.... NOT!

M'n 2400+ wordt 61 gr. idle :? (niet overclocked)

Kast staat open btw.

Heb verder geen casefans, maar dat maakt niet uit want een standaard spiretje van 10 euro houdt em op 52 gr. stressed en deze combo van 65 euro vliegt bijna in de fik. Durf em niet eens te stressen.

De heatsink voelt ook heet, dus aan de meting ligt het niet.Iemand anders deze combo met dezelfde temps?

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2003 04:12 ]

• Byte_Me
wat is nou een goede fan om hierop te zetten? hoeveel airflow heb je nodig. ik zat zelf te denken aan een papst 8412 n/2gml, die 45 m3 per uur verplaatst. is dat voldoende?

O ja, misschien handig om erbij te vermelden dat ik er een athlon XP 2400+ mee wil koelen.

[ Voor 22% gewijzigd door Byte_Me op 17-06-2003 11:17 . Reden: CPU toegevoegd ]

Verwijderd

Ik ben ook van plan om een SLK 900 bij mijn vriend te monteren; maar ik weet echter niet of die op dat mobo (asus A7N8X deluxe) past.

heeft er iemand ook zo een combinatie misschien?

• Byte_Me
zo te zien gaat dat wel lukken, want er zitten van die gaten rondom het socket, op het mobo. wat voor fan zet je erop?

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-02 13:09

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 04:08:
Ik heb vanavond de SLK800 geinstalleerd met een papst 8412 NGL @1500 rpm.

Dacht lekker te kunnen gaan overklokken met deze heatsink.... NOT!

M'n 2400+ wordt 61 gr. idle :? (niet overclocked)

Kast staat open btw.

Heb verder geen casefans, maar dat maakt niet uit want een standaard spiretje van 10 euro houdt em op 52 gr. stressed en deze combo van 65 euro vliegt bijna in de fik. Durf em niet eens te stressen.

De heatsink voelt ook heet, dus aan de meting ligt het niet.Iemand anders deze combo met dezelfde temps?
Ik was ook niet erg onder de indruk van de SLK800. Het bleek dat de iets opgevoerde Spire Falconrock2 praktisch net zo goed koelt. Daar had ik de standaard fan vervangen door een Delta op 3000 rpm. Als proef op de som die fan op de SLK800 gezet en voila slechts 1 a 2 graden verschil. Dit kan ook nog veroorzaakt worden doordat de koelpasta nu wat dunner is.
Ergo: bespaar jezelf geld en koop een Falconrock2 voor 11 euro en neem er een andere 8cm fan bij als je wilt overklokken.

Leuke lamp, overigens !!

Verwijderd

Om toch te kunnen werken heb ik even een standaard spiretje gehaald voor 12 euro die met dit weer m'n cpu op 57 gr. houdt @ 10 X 220 MHz.

/offtopic Weet iemand waar het grote Abit NF7-s topic gebleven is, of werkt de search niet?

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-02 18:06
Heb zelf ook die SLK 800 met een Thermaltake 2 regelbare 80mm fan en ik moet zeggen dat die naar mijn idee wel aardig koelt, idle 42 graden en stressed heb ik 1x 49 graden zien worden in een kamer die 24 a 25 graden is. Fan draait trouwens constant rond de 3000rpm, cpu is een 2400+ (133mhz versie) draait stabiel op 13x166 op 1,8volt. Maar er ook wel bij zeggen dat dit alles in een Chieftec Dragon bigtower zit met 4 in en 3 out fans, alle papst van rond de 2000rpm. Maar ik had hiervoor een Coolermaster HCC-001, heatpipe, met de zelfde fan draaien op 3600rpm en die werd met dit weer, 50 tot 52 graden idle en stressed 59 tot 61.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Verwijderd

Ik gebruik al jaren thermalright gewoon omdat dit het beste merk is wat betreft luchtkoeling
ALLE test's wijzen het uit, en kom nie aanzetten met die eenen review met die door zalman gesponserde site. :o

Dus als je problemen hebt met de temp ,kijk vooral of je hem goed gemonteerd hebt,en kijk of je wel een goede airflow hebt in je kast ,want dit breekt zelfs de meest hardcore cpu koeling op.

Ik heb ze zó'n beetje allemaal gehad akv-80, sk-6+ ,ax-7 ,slk 600 en nu de slk 900u
ik ben er zeer tevreden over,maar nu wordt het tijd om over te stappen naar waterkoeling
heb net een nieuw setje gekocht: p4p800 +p4 2.6
En die wil ik nu op de pijnbank leggen. 4.0ghz >:) [here i cume] en daar heb ik water voor nodig.

Dus iemand intresse in een hagel nieuwe slk 900u ?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2003 12:03 ]

• Byte_Me
Verwijderd schreef op 18 June 2003 @ 12:00:
Dus iemand intresse in een hagel nieuwe slk 900u ?
ruilen tegen een slk-800? :D

Verwijderd

Tuurlijk, verkeerd monteren kan altijd O-) Maar ik heb em er 5 keer af en weer opgezet, lijkt me niet dat ik em 5 keer verkeerd monteer |:( 8)7

Het zal em wel aan die papst 8412 ngl @ 1500 rpm liggen, want 61 gr IDLE is niet echt fijn. (niet overclocked) 2400+ btw.

Had maar snel een Spiretje van 12 euro gehaald en deze blijft steken op 57 gr stressed @ 11 X 220 MHz.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 04:09:
Tuurlijk, verkeerd monteren kan altijd O-) Maar ik heb em er 5 keer af en weer opgezet, lijkt me niet dat ik em 5 keer verkeerd monteer |:( 8)7

Het zal em wel aan die papst 8412 ngl @ 1500 rpm liggen, want 61 gr IDLE is niet echt fijn. (niet overclocked) 2400+ btw.

Had maar snel een Spiretje van 12 euro gehaald en deze blijft steken op 57 gr stressed @ 11 X 220 MHz.
Dat is toch zeer vreemd want mijn oude setup van een 8rda+ ook met een 2400+
overklokt naar 2415 mhz liep perfekt op max 44 graden stressed ook met een 90mm papst op 1700 rpm's ,je doet iets nie goe :?

• Yokozuna
Ergo: bespaar jezelf geld en koop een Falconrock2 voor 11 euro en neem er een andere 8cm fan bij als je wilt overklokken.
Dat zeg ik wel vaker :) Toch wil men 1 tot 2 graden koeler, voor een heatsink van meer dan 30 euro duurder. Nahja zelf weten, geef mij ook maar zo'n Spire FalconrockII, of een Aero7.

[ Voor 22% gewijzigd door Yokozuna op 19-06-2003 12:52 ]

Verwijderd

Yokozuna schreef op 19 juni 2003 @ 12:47:
[...]
Dat zeg ik wel vaker :) Toch wil men 1 tot 2 graden koeler, voor een heatsink van meer dan 30 euro duurder. Nahja zelf weten, geef mij ook maar zo'n Spire FalconrockII, of een Aero7.
Tuurlijk zo'n koeler aanraden :? http://www.motherboards.o...dware-reviews/1238_4.html

hier een reviewer die blij is met 50 graden 8)7

Ok ,je hebt natuurlijk gelijk om te zeggen dat ie verschikkelijk duur is ..................so what!!.............. >:) ik wil gewoon zeggen wil je op zeker ,ga dan voor het beste.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2003 16:23 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Ik heb het zelfde "probleem"

Ik heb dus een Zalman NCPS 7000AlCu...die is zo'n 575gram, terwijl de P4 aanhaking standaard maar 450gram ofzo MAG hebben.

Dus tijdens auto reizen en onregelmatige verplaatsingen MOET ik dus echt wel even mijn koeler los schroeven.

Maar....dat is de prijs die je betaalt voor een zeer stil maar zeer goed werkende koeling :)

There is no place like ::1

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 11:38:
[...]

Dat is toch zeer vreemd want mijn oude setup van een 8rda+ ook met een 2400+
overklokt naar 2415 mhz liep perfekt op max 44 graden stressed ook met een 90mm papst op 1700 rpm's ,je doet iets nie goe :?
Ja, dat zou je dan eigenlijk wel denken, dat ik iets niet goed doe, maar na 5 keer eraf en weer erop heb ik geen idee wat ik fout doe :?

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 17:39:
[...]

Ja, dat zou je dan eigenlijk wel denken, dat ik iets niet goed doe, maar na 5 keer eraf en weer erop heb ik geen idee wat ik fout doe :?
Wat voor koelpasta gebruik je eigenlijk?

Verwijderd

swampy schreef op 19 June 2003 @ 18:03:
[...]

Wat voor koelpasta gebruik je eigenlijk?
Artic Silver 3, maar zelfs zonder koelpasta zou ie geen 61 gr IDLE behoren te worden.

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

...AS III, tja dat is toch het BESTE voor die prijs markt!

61 graden...dat is helemaal niet goed!, zou als ik jou was...een Termal Take puur koper kreng ofzo erop monteren...je weet wel zo'n aero 7 want diegene die je nu gebruikt is...definitly niet goed genoeg!

• Yokozuna
Verwijderd schreef op 19 juni 2003 @ 16:17:
Tuurlijk zo'n koeler aanraden :? http://www.motherboards.o...e-reviews/1238_4.htmlhier een reviewer die blij is met 50 graden 8)7

Ok ,je hebt natuurlijk gelijk om te zeggen dat ie verschikkelijk duur is ..................so what!!.............. >:) ik wil gewoon zeggen wil je op zeker ,ga dan voor het beste.
Het gaat niet over de Falconrock II cooler, maar alleen de heatsink. Die is wel goed voor een lage prijs.

[ Voor 54% gewijzigd door Yokozuna op 19-06-2003 22:33 ]

• Byte_Me
nog iets, wat niet in de handleiding stond, kan ik mijn fan het beste laten blazen over de heatsink, of de lucht er doorheen laten zuigen.

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Byte_Me schreef op 01 July 2003 @ 16:18:
nog iets, wat niet in de handleiding stond, kan ik mijn fan het beste laten blazen over de heatsink, of de lucht er doorheen laten zuigen.
Blazen! doet mijn ding en...alle andere ook!

• Yokozuna
swampy schreef op 01 July 2003 @ 16:23:
[...]
Blazen! doet mijn ding en...alle andere ook!
Blazen uiteraard, het enige koelblok dat ik ken dat beter werkt met een zuigende fan is de Alpha 8045.

En je zuigt lucht van de heatsink, niet erdoorheen :)

• Steve

Steve

Krokodil \o/

In Duitsland is het blazen en bij ons is het zuigen :+

Effe serieus; hangt een beetje van systeem tot systeem af. Je test het best gewoon eens op beide manieren.

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Het leuke van de slkx00s is dat je de fan zonder centje pijn kan omdraaien :+
Gewoon de clips optillen, fan omdraaien, clips weer in de schroefgaten klikken, tadaa! :)
Net even getest hier, scheelt een graad of 5. Blazen is hier beter dan zuigen. Maarja, daar heb ik de rest van m'n fans ook op geplaatst, het kan dus best dat als ik de rest van m'n fans ergens anders zou stoppen, of ook de andere kant op zou laten blazen het net zo goed of beter was..

Alone at last
Just nostalgia and I

• Yokozuna
Effe serieus; hangt een beetje van systeem tot systeem af. Je test het best gewoon eens op beide manieren
Volgens mij is blazen meestal beter dan zuigen, maar inderdaad, gewoon beide proberen.

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

Ik heb deze heatsink al een tijdje, en samen met een Delta HP @7 volt, en arctic silver, is het de een van beste luchtkoelers die ik tot nu toe gezien heb. Hij kan zich meten met de grote swiftechs en alpha's.

Het zou voor het vergelijken van de CPU temperaturen fijn zijn als mensen ook hun kast temperatuur vermelden. Want ik kan hier best typen dat mijn CPU een keer 40 graden was. Maar leuk te vermelden is dan dat hij in een ijskoude kelder stond, zodat mijn kast maar 14 graden was.
Met andere woorden, het verschil tussen de kasttemperatuur, en de processor temperatuur zegt veel meer dan de processor temperatuur als losse kreet.

Geen inspiratie

• Yokozuna
Hij kan zich meten met de grote swiftechs en alpha's.
Uiteraard, tussen de topheatsinks zit weinig prestatie verschil, en ook weinig prijsverschil. De Alpha is wat goedkoper maar presteert ook wat slechter.

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Yokozuna schreef op 04 July 2003 @ 14:57:
[...]
Uiteraard, tussen de topheatsinks zit weinig prestatie verschil, en ook weinig prijsverschil. De Alpha is wat goedkoper maar presteert ook wat slechter.
is die echt beter dan de aplha pal 8045 ? van welke review haal je dat ?

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

Verwijderd

Okyah schreef op 02 July 2003 @ 21:28:
Het leuke van de slkx00s is dat je de fan zonder centje pijn kan omdraaien :+
Gewoon de clips optillen, fan omdraaien, clips weer in de schroefgaten klikken, tadaa! :)
Net even getest hier, scheelt een graad of 5. Blazen is hier beter dan zuigen. Maarja, daar heb ik de rest van m'n fans ook op geplaatst, het kan dus best dat als ik de rest van m'n fans ergens anders zou stoppen, of ook de andere kant op zou laten blazen het net zo goed of beter was..
kijk op die site waarom er betere resultaten zijn met blazen op cpu
de thermalright slk 800 is gemaakt voor op de cpu te blazen en niet te zuigen
http://www.thermalright.com/faq.html#q1 :*)

• Yokozuna
Termalright :) Wint in deze monstertest uit 2001 (ofzo). Maar de FalconrockII van 10euro presteerd met dezelfde Delta fan gelijk aan de SLK-800 :)

http://www.dansdata.com/coolercomp_p4.htm#PCH113
de thermalright slk 800 is gemaakt voor op de cpu te blazen en niet te zuigen
Ik wil ook een blazend koelblok. Hek geen fan meer nodig! :P

[ Voor 93% gewijzigd door Yokozuna op 04-07-2003 17:21 ]

Pagina: 1