Toon posts:

Kingston PC1066 ECC or Non-ECC?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik ben van plan de Gigabyte HIXP met 1066mhz rimm geheugen aan te schaffen. Klein vraagje hier omtrent; Voor enkele euro's meer kan ik ECC (Error Correcting Code) geheugen kopen. Ik heb met dit soort geheugen totaal geen ervaring en heb er over gelezen waarvoor het dient (servers etc...) maar is het de moeite om het in mijne gewone desktop te stoppen? Werkt het juist vertragend of versnellend?

Cya tweakers!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Voor ECC zie de RAM FAQ :) Het is de moeite niet het in een gewone desktop te steken, daarvoor is de kans op omgevallen bits te klein, staat ook wel in de FAQ. Snelheidsverschil is nagenoeg nul, alleen wanneer er een bit moet worden hersteld.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 17:34

JustDutch

was ambtenaar :)

Ik denk niet dat het een (merkbaar) snelheidsverschil zal opleveren, maar daar weet ik dan ook niets van af. In het servertje dat ik er ooit mee gebouwd heb, heb ik in ieder geval niets van snelheidsverlies gemerkt. ECC (error correcting code?) geheugen herstelt fouten als die optrden. Handig in een server, maar voor een normale desktop volkomen onnodig (Tenzij je er kritieke applicaties op draait). Maar goed, als het prijsverschil minimaal is, zou ik het wel kopen :)

Forza Mucca

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt voor de info. Ik denk dat ik het bij Samsung 256mb 1066 hou. Dan ben ik toch 40-50 euro goedkoper :)

Verwijderd

Het werkt wat versnellend maar ECC is meer voor servers bedoeld en niet voor desktop pc's, het is je geld dus ook niet waard.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 16:24:
Het werkt wat versnellend maar ECC is meer voor servers bedoeld en niet voor desktop pc's, het is je geld dus ook niet waard.
Niet dus, ECC is niet sneller of langzamer, alleen als de foute bit hersteld moet worden is ECC langzamer.

Tja het loont zich eigenlijk niet, spaar die 50 euro uit en koop er iets leuks voor.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 16:20:
Ok bedankt voor de info. Ik denk dat ik het bij Samsung 256mb 1066 hou. Dan ben ik toch 40-50 euro goedkoper :)
Is er eigenlijk een verschil in kwaliteit? ok de kingstonmodules hebben een lagere latency maar gaat dit veel doen of is de samsungmodule gewoon goedkoper ?

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 18:21:
[...]

Is er eigenlijk een verschil in kwaliteit? ok de kingstonmodules hebben een lagere latency maar gaat dit veel doen of is de samsungmodule gewoon goedkoper ?
Latency is extreem belangrijk, hoe lager hoe beter.
Pagina: 1