Toon posts:

[XP] datum en tijd synchroniseren? *

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
mijn XP staat ingesteld dat ie automatisch de tijd en datum moet instellen op de amsterdamse tijdzone.

maar mn internetbankierding deed het niet, en toen had ik de helpdesk gebelt en die zei dat ik de tijd+datum moes controleren, dat had ik gedaan, de tijd was goed, maar de datum stond op 31 oktober.

dit is wel raar, want vorige week kon ik gewoon internetbankieren, maar sinds eergister niet meer..

hoe kan de tijd en datum verandert zijn, en waarom update XP neit automatisch de datum en tijd?

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Omdat Windows als eerste de tijd van je BIOS neemt en pas later als er een verbinding is gaat kijken of de tijd goed staat.

Controleer je BIOS tijd en datum. Kan zijn dat je batterij brak is of je Mobo.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
hoe kan de tijd en datum verandert zijn,
Waarschijnlijk veranderd, of je cmos batterij is leeg ofzo.
en waarom update XP neit automatisch de datum en tijd?
Dat kan wel: Tijd goedzetten via een server bijvoorbeeld.

offtopic:
Titel flink veranderd, mocht je een betere suggestie hebben, ren naar Schop een Modje

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
winxp doet het toch al via een server automatisch?? of meot je die juist zelf instellen?

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-08 09:40
Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 15:56:
mijn XP staat ingesteld dat ie automatisch de tijd en datum moet instellen op de amsterdamse tijdzone.

maar mn internetbankierding deed het niet, en toen had ik de helpdesk gebelt en die zei dat ik de tijd+datum moes controleren, dat had ik gedaan, de tijd was goed, maar de datum stond op 31 oktober.

dit is wel raar, want vorige week kon ik gewoon internetbankieren, maar sinds eergister niet meer..

hoe kan de tijd en datum verandert zijn, en waarom update XP neit automatisch de datum en tijd?
Ik heb enkele maanden geleden hetzelfde probleem gehad toen er nog win 98 op mijn pc stond. Mijn datum liep opeens een jaar voor. Ik ben er niet achtergekomen hoe mijn datum is gewijzigd, maar telkens als internetbankieren het niet doet, check ik altijd eerst of de datum in win XP goed staat. Tot nog toe is het niet meer voorgekomen. in die tijd ben ik overigens nog wel eens bezig geweest met tweaken enzo, dus het kan heel goed dat mijn datum een keer gereset is en dat windows daar toen maar iets van heeft gemaakt.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://jimleliveld.digitalrice.com/jaaa.jpg

kijk ^ hij staat aan op synschroniseren met server :S

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Probeer eens ntp.xs4all.nl in plaats van een US server.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net op UPDATE NOW geklikt, en nu staat de tijd wel weer goed ingesteld.. ook bij:
the time had been succesfullyblablablabla

want in het plaatje staat het dus nog fout

• defl8te
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09-2024

defl8te

weetikkût

maarreuh, mn ma had hetzelfde probleem met internet bankieren...

snap ut ook niet, tijd teruggezet, en tis weer ok nu... vage shit...

Chriet Titulaer is de man

Verwijderd

Chronograph 2.3 ff via download.com zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
ckr vaag!! maar hij doet et weer.. :)
Pagina: 1