Toon posts:

E-mail commando's - In een email je computer commando's lat.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou het wel handig, maar vooral super stoer en leuk vinden, als ik met mijn mobiel commando's kan uitvoeren op mijn linux computer. Met een paar simpele stappen ben ik al vrij ver gekomen. Je kunt namelijk standaard bijna via elke provider E-mailen via SMS, zie gin.nl . KMail kun je aan de hand van filters commando's laten uitvoeren die je opstart als je dat speciale emailtje ontvangt, alleen moet je van te voren aangeven welk command. Ik wil een staptje verder en een E-mail programma commandos laten uitvoeren die ik in het emailtje aangeef.

Het is zeker mogelijk maar ik zou graag de meest simpele en makkelijke oplossing willen horen.

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Met Kmail kun je een bericht door een programma heen pipen (als je KDE in 't nederlands hebt noemen ze het doorsluizen). Schrijf even een programma dat de standaard invoer pakt en bekijkt welk commando uitgevoerd moet worden.

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-05 13:40

Niek

f.k.a. The_Surfer

Zo'n programma bestaat al: SMSTerm. Met SMSTerm kan je met je mobieltje dmv SMS commando's uitvoeren. Het gaat alleen goed bij simpele commando's als 'uptime' en 'cat /proc/cpuinfo'. Full-screen dingen als nano/vi ofzo werken niet.
SMSTerm kan je downloaden op http://freshmeat.net/projects/smsterm/

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Procmail moet dat op de een-of-andere manier kunnen, het enige wat ik er over kan vinden, is dit :
google search 'linux procmail run shell'

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt