[Realtek 8139] krijg em echt niet goed aan de praat

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

• Miezie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-08 15:24

Miezie

Niet te moeilijk doen...

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb de volgende apparaten die naar mijn mening van belang zijn:
-Asus P2B-VM mobo
-SMC Barricade 7004ABR Router
-Realtek 8139 netwerkkaart

Ik heb de Realtek kaart juist op het moederbord geplaatst in de eerste pci slot, ook issie keurig geinstalleerd in Windows ME. Ik heb alles naar mijn mening juist ingesteld in de netwerkomgeving (adapter: realtek kaart, protocol: TCP/IP, Client voor microsoft netwerken, bestands en printerdeling). De kabels zijn ook goed, want het de zelfde kabels werken met de laptop oke. Ook zijn er geen hardware conflicten volgens mij.

Het probleem is nou dat ik van mijn DHCP server in de router geen goed IP krijg. Ik krijg 168.*.*.* ipv 192.168.2.*, ook is de subnetmask 255.255.0.0 ipv 255.255.255.0 en een gateway heeft ie niet eens. De router laat netjes zien dat de pc aanstaat en aangesloten, en ook de netwerkkaart geeft dit aan, toch krijgt de pc geen goed ip adres wat erg vervelend is want hierdoor werkt niks...

Heeft iemand enig idee wat ik fout doe??

Mvg, Minze Tolsma

KISS | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s, One Pro EV Charger | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

• MrDirect
  • Laatst online: 06:51
Heb je hem al in een ander PCI slot geprobeerd?
Ik weet nog toen ik deze computer in elkaar zette, dat ik toen ook problemen had met m'n RealTek kaartje.
Een ander PCI slot proberen hielp mij toen.

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Dit heeft niets met hardware te maken... Hij krijgt gewoon geen Class C ip adres van z'n router. Wat je dus moet doen is het zoeken van het probleem in de instellingen van de router, de betreffende router ken ik niet maar dergelijke instellingen zullen ongetwijfeld te vinden zijn.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

werkt de kaart wel als je handmatig je ip settings invoert?
zo ja, dan moet je het probleem in je dhcp zoeken, anders in je kabels en of drivers etc

• Miezie

Miezie

Niet te moeilijk doen...

Topicstarter
Ik heb alle PCI sloten al geprobeerd... Statisch ip heb ik nog niet geprobeerd, zal ik nog even doen zometeen.

Mijns inziens is de router goed ingesteld, want het werkt op mijn eigen pc (ook met eenzelfde realtek kaart en Win98SE) wel oke.

Mvg, Minze

KISS | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s, One Pro EV Charger | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

• Miezie

Miezie

Niet te moeilijk doen...

Topicstarter
Ik heb nu het statische ip geprobeerd, maar ook dit heeft geen positief effect, ik heb nu wel een schermpje waarmee ik me kan aanmelden op het netwerk (inlog venster van Client voor Microsoft netwerken) dat had ik eerder niet......

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

minze schreef op 01 oktober 2002 @ 21:27:
Ik heb nu het statische ip geprobeerd, maar ook dit heeft geen positief effect, ik heb nu wel een schermpje waarmee ik me kan aanmelden op het netwerk (inlog venster van Client voor Microsoft netwerken) dat had ik eerder niet......
wat heb je dan nu allemaal ingesteld?

offtopic:
Dit noemen ze hier een edit button:Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif
deze mag je ook weglaten voortaan, we weten hoe je heet ;)

• JeRa
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-05 12:51
Ik heb _exact_ hetzelfde probleem, inclusief het inlogvenster dat ik krijg als ik een statisch IP-adres toewijs. Helaas is hier geen antwoord op m'n probleem te vinden.

PC achter router krijgt geen IP

Zijn er meer suggesties?

Verwijderd

Anders houd je het gewoon even bij je oude topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.