Beste tweakers,
Ik heb best wel een lang en ingewikkeld verhaal.
Ik heb altijd een windows XP pro versie gehad met de bekende code FCKGW.
Nadat ik dus zelf besloten had om een legale versie te kopen had ik mijn computer geformatteerd en een Windows XP PRO OEM NL versie aangeschaft.
Ik heb dus een hoop geld uitgegeven voor deze versie van windows.
Ik denk nou dat installeer ik dan wel weer gewoon zoals altijd.
Integendeel:
Ik heb dus best wel een flink systeem met een hoop hardware en met een raid 0 functie.
Mijn specs:
AMD XP 1800+
2 x 256 DDR-RAM waarvan 1 pc2100 en de andere pc2700
ASUS a7v333 raid
Verto GF4 MX 440 64 mb ddr
Creative Soundblaster Live 5.1 player
Iomega zip-100
2 x 20 gb 7200 rpm IBM disks
Lite-on 40 x 12 x 48 x
Pioneer DVD 106s 16 x 40 x
Raid ingesteld op raid 0 waarvan dus 1 disk primary master is.
De 2e schijf secondary master
Tijdens het laden onderbreek ik hem voor het indrukken van F6 om een massa-opslag bekend te maken.
Dan selecteer ik dus de onboard Raid controller driver van Windows XP op het Asus a7v333 moederbord.
Daarna installeert hij dus mijn Promise fasttrack driver.
Dat loopt allemaal nog prima.
Daarna vertel ik dus dat ik heb op mijn C: schijf wil installeren. Die van 14 GB.
Daarna controleert hij dus de schijven en begint met de installatie.
Hij onderbreekt op een gegeven moment met installeren omdat hij het bestand:
OLE32.dll niet installeren kan.... daarna druk ik in de meeste gevallen enter en dan installeert hij verder. Soms stopt de installatie ook weleens bij shell32.dll
Daar is precies hetzelfde verhaal bij als de OLE32.dll file.
Dat is dus probleem nummer 1 van de installatie.
Dan komt probleem 2:
Stel dat hij nou die 2 bestanden na 1 poging wel door installeert stopt mijn installatie op een gegeven moment met het onderzoeken van de apparaten in het volgende scherm na het rebootten.
Dus toen bedacht ik als oplossing dan haal ik alles uit mijn pc en installeer ik kaal.
Dus toen haalde ik mijn geheugen module eruit en had er met 1 opgestart die het al maanden doet zonder problemen... En volgens mij doet die andere het dus ook prima.
Toen haalde ik mijn Creative soundblaster Live 5.1 eruit. En vervolgens koppelde ik de Lite-on en mijn Zip-drive af.
Toen ging ik weer installeren.....
Alles leek goed te gaan, totdat ik dus eindelijk dacht van HE Windows XP staat erop. Mijn vreugde was erg kort omdat mijn pc dus vreselijk instabiel was.
Alles startte erg traag op en de pc kwam er pas laat achter dat er een hoop nieuwe hardware in de pc was.
Toen kwam ik met probleem 3:
Ik dacht nou dan begin ik het hele proces opnieuw en dan haal ik er ook nog eens de raid-controller eraf.
Dus toen had ik 1 schijf op de normale primary master.
En de DVD-speler op secondary master.
Toen installeerde ik windows weer. En XP kwam er uiteindelijk op te staan.
Toen ik XP weer bootten werd XP dus weer erg instabiel.
Probleem 4:
Later eindelijk een keertje mijn pc gestart met alle hardware erin en windows XP erop. Kreeg ik na het installeren van de via driver weer een conflict en dat was een blauw scherm van windows kan niet meer verder bootten.
Dus ik was weer moedeloos.
Toen kwam ik dus op het idee om microsoft te bellen.
Mooi niet dus, ik werd afgescheept aan de telefoon door een technische medewerker met de mededeling: Je hebt een OEM-versie nu mogen we je niet verder helpen, tenzij je ons 50 euro betaalt. Dan kunnen wij je meer service verlenen. Ik voelde me dus erg belazerd
Ik later nog een keer bellen omdat ik het toch nie geloven kon
Toen kreeg ik een iets sympathiekere man aan de telefoon. Hij vertelde mij dat als ik een retail versie had ik dus wel aanspraak kon maken op de service.
Toen kwam ik met de opmerking van stel dat ik dus van iemand de code van een retail versie leen en vertel dat het mijn code is dan krijg ik dus wel hulp.
Waarop hij JA antwoordde.
Toen werd ik dus echt een beetje gek in mijn hoofd
En nu smeek ik jullie in de naam van
of jullie mij alsjeblieft verder willen helpen.
Ik ben echt ten einde raad
Ik heb best wel een lang en ingewikkeld verhaal.
Ik heb altijd een windows XP pro versie gehad met de bekende code FCKGW.
Nadat ik dus zelf besloten had om een legale versie te kopen had ik mijn computer geformatteerd en een Windows XP PRO OEM NL versie aangeschaft.
Ik heb dus een hoop geld uitgegeven voor deze versie van windows.
Ik denk nou dat installeer ik dan wel weer gewoon zoals altijd.
Integendeel:
Ik heb dus best wel een flink systeem met een hoop hardware en met een raid 0 functie.
Mijn specs:
AMD XP 1800+
2 x 256 DDR-RAM waarvan 1 pc2100 en de andere pc2700
ASUS a7v333 raid
Verto GF4 MX 440 64 mb ddr
Creative Soundblaster Live 5.1 player
Iomega zip-100
2 x 20 gb 7200 rpm IBM disks
Lite-on 40 x 12 x 48 x
Pioneer DVD 106s 16 x 40 x
Raid ingesteld op raid 0 waarvan dus 1 disk primary master is.
De 2e schijf secondary master
Tijdens het laden onderbreek ik hem voor het indrukken van F6 om een massa-opslag bekend te maken.
Dan selecteer ik dus de onboard Raid controller driver van Windows XP op het Asus a7v333 moederbord.
Daarna installeert hij dus mijn Promise fasttrack driver.
Dat loopt allemaal nog prima.
Daarna vertel ik dus dat ik heb op mijn C: schijf wil installeren. Die van 14 GB.
Daarna controleert hij dus de schijven en begint met de installatie.
Hij onderbreekt op een gegeven moment met installeren omdat hij het bestand:
OLE32.dll niet installeren kan.... daarna druk ik in de meeste gevallen enter en dan installeert hij verder. Soms stopt de installatie ook weleens bij shell32.dll
Daar is precies hetzelfde verhaal bij als de OLE32.dll file.
Dat is dus probleem nummer 1 van de installatie.
Dan komt probleem 2:
Stel dat hij nou die 2 bestanden na 1 poging wel door installeert stopt mijn installatie op een gegeven moment met het onderzoeken van de apparaten in het volgende scherm na het rebootten.
Dus toen bedacht ik als oplossing dan haal ik alles uit mijn pc en installeer ik kaal.
Dus toen haalde ik mijn geheugen module eruit en had er met 1 opgestart die het al maanden doet zonder problemen... En volgens mij doet die andere het dus ook prima.
Toen haalde ik mijn Creative soundblaster Live 5.1 eruit. En vervolgens koppelde ik de Lite-on en mijn Zip-drive af.
Toen ging ik weer installeren.....
Alles leek goed te gaan, totdat ik dus eindelijk dacht van HE Windows XP staat erop. Mijn vreugde was erg kort omdat mijn pc dus vreselijk instabiel was.
Alles startte erg traag op en de pc kwam er pas laat achter dat er een hoop nieuwe hardware in de pc was.
Toen kwam ik met probleem 3:
Ik dacht nou dan begin ik het hele proces opnieuw en dan haal ik er ook nog eens de raid-controller eraf.
Dus toen had ik 1 schijf op de normale primary master.
En de DVD-speler op secondary master.
Toen installeerde ik windows weer. En XP kwam er uiteindelijk op te staan.
Toen ik XP weer bootten werd XP dus weer erg instabiel.
Probleem 4:
Later eindelijk een keertje mijn pc gestart met alle hardware erin en windows XP erop. Kreeg ik na het installeren van de via driver weer een conflict en dat was een blauw scherm van windows kan niet meer verder bootten.
Dus ik was weer moedeloos.
Toen kwam ik dus op het idee om microsoft te bellen.
Mooi niet dus, ik werd afgescheept aan de telefoon door een technische medewerker met de mededeling: Je hebt een OEM-versie nu mogen we je niet verder helpen, tenzij je ons 50 euro betaalt. Dan kunnen wij je meer service verlenen. Ik voelde me dus erg belazerd
Toen kwam ik met de opmerking van stel dat ik dus van iemand de code van een retail versie leen en vertel dat het mijn code is dan krijg ik dus wel hulp.
Waarop hij JA antwoordde.
Toen werd ik dus echt een beetje gek in mijn hoofd
En nu smeek ik jullie in de naam van
Ik ben echt ten einde raad
AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch