[WinXP] oc-probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• fortitudo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-06-2024
Voordat ik begin ik hem de FAQ meerdere malen doorgespit.

Ik heb een AMD 900 mhz, ASUS A7v, nieuwste bios, WinXP. Mijn AMD proc. heeft de AGFA code(of zoiets) deze zou 'meestal' slecht overklokbaar zijn. Ik heb hem geunlocked door de L1 streepjes te verbinden ,zelfs een 9b potlood gebruikt , zo'n extra zachte, eerst had ik het met een HB gedaan maar dacht dat het niet goed gelukt was, want ik nu komt het:

ik kan hem overklokken door de FSB naar bv 110 te zetten kom ik op 990(eingelijk 998) mhz uit, en RAM op 110 mhz, (of 148 maar dat durfde ik niet aan, ik weet niet tot hoe ver ik kan gaan). Ik start me pc, hij doet het, ik run aantal programma's die de stabiliteit testen. Alles prima, maar ik kan de FSB niet naar 111 of hoger krijgen want dan start hij niet meer op.

Ik denk dat ik de proc niet goed geunlocked heb, maar de streepjes raken elkaar niet maar verbinden wel de L1 poorten, wat doe ik nou fout of zou hij echt niet hoger kunnen? Ik heb ook al gespeeld met het voltage zonder succes, naar 1,55 en 1,60 gedaan maar hij start niet op.

Nog een vraag: tot hoe ver kan ik mijn SDRAM geheugen oc-en zonder extra koeling... ongeveer natuurlijk.

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 10:22

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Het unlocken via de L1 brug is om je MP hoger te zetten en niet de FSB. Als je de FSB hoger wilt zetten hoef je de L1 bruggen niet te sluiten.

Hij draait standard op 9x100, je kan hem dan beter op 7x133 zetten of hoger als dat kan, dan draait de FSB teminste ook op 133.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• fortitudo
OoOHHHH, das wel heel lomp van mij!!! |:( |:( |:( Na al die tijd eindelijk gaan oc-en en daar gewoon overheen lezen. Maar ik zie eigenlijk alleen een optie in mijn bios staan voor de FSB. Gaat die multiplier alleen via de bios maar dan die pinnetjes omzetten op het bios??? Nog vindt ik het raar dat hij niet verder wil dan die 1000 mhz

hmm heb al gevonden ik manual hoe ik multiplier moet veranderen. Ty

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Bij sommige mobo's zitten er dipswitches voor het wijzigen van de MP. Zit helaas niet op alle.

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

op de a7v zal je trouwens niet veel hoger komen met de fsb :)
deze heeft nog de oude kt133 chipset, en komt niet zo ver als de kt133a.
er zijn mensen die er een hoge fsb mee halen maar dat zijn er toch niet veel.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

chucky666 schreef op 01 oktober 2002 @ 16:03:
Ik ken dat mobo niet, maar met de kt133 kwam ik maar op 105mhz. Deze chipset heet wel 133 maar kan geen 133 aan. Dus dan blijft alleen nog maar de MP over, als die erop zit. Heb die van mij toen ingereuild tegen een 133a en die kan wel op 133mhz.

Verwijderd

chucky666 schreef op 01 oktober 2002 @ 16:03:
Precies.

Verder heeft het feit dat je niet hoger komt dus niks met de MP te maken of het verkeerd zetten van de streepjes. Dan zou je namelijk problemen hebben met de MP en niet met de fsb. Verwacht niet teveel van je bord. Staat er om bekend geen hoge fsb te halen.

• fortitudo
Dus moet erbij neerzetten dat ik hem niet over de 1000 kan krijgen... Nou ja, echt super is dat ook niet, ik wou gewoon kijken, proberen en als ik nieuwe pc krijg dat ik wat ervaring in dat soort dingen heb.

• Vorkie
  • Niet online
wat heeft Windows Xp er eigenlijk mee te maken :?

Hou goed je temps in de gaten! vooral die van je processortje!

Verwijderd

Dus als ik het goed begrijp, is het unlocken van je proc. alleen maar zodat je multiplyer in kunt stellen??!! :?

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 16:26:
Dus als ik het goed begrijp, is het unlocken van je proc. alleen maar zodat je multiplyer in kunt stellen??!! :?
Woei :Y)

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Verwijderd

In de FAQ staat uitgelegd hoe multiplier en FSB overklokken werkt. Met een KT133 mobo kom je niet veel hoger dan 112MHz FSB, soms zelfs niet hoger dan 103MHz. Met de multiplier kun je wel spelen. Mij TB900 AFFA liep op 1551MHz (WC/peltier). Met luchtkoeling haalde ik iets boven de 1100 stabiel.

Omdat dit toch wel een erg basic vraag is krijgt dit topic wel een slotje :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.