De situatie is al volgt:
Op PC1 doet internet prima (autom. instellngen), maar op PC2 doet-ie niet.
Normaal gesproken was het invullen van IP, subnet masker, stand. gateway en een DNS-server adres voldoende om het te laten werken (1e blad eigenschappen TCP/IP in windows XP), maar na opnieuw installeren van XP (met SP1) doet dit niet meer...
Het netwerk zelf is in orde en ook het gebruikte IP adres deed een aantal uren ervoor nog prima (2 hoger dan IP van PC1)
Weet iemand misschien wat er mis kan zijn?
Zou het kunnen liggen aan SP1? (lijkt me niet)
Zou ik kan hebben als ik XP opnieuw installeer (misschien had ik niet bij het welkomsscherm de gegevens moeten invoeren??)
Ik zit bij @home, op beide PC's staat XP Pro (en alleen op PC1 staat SP1)
code:
1
2
3
| -> PC1
kabelmodem -> switch
-> PC2 |
Op PC1 doet internet prima (autom. instellngen), maar op PC2 doet-ie niet.
Normaal gesproken was het invullen van IP, subnet masker, stand. gateway en een DNS-server adres voldoende om het te laten werken (1e blad eigenschappen TCP/IP in windows XP), maar na opnieuw installeren van XP (met SP1) doet dit niet meer...
Het netwerk zelf is in orde en ook het gebruikte IP adres deed een aantal uren ervoor nog prima (2 hoger dan IP van PC1)
Weet iemand misschien wat er mis kan zijn?
Zou het kunnen liggen aan SP1? (lijkt me niet)
Zou ik kan hebben als ik XP opnieuw installeer (misschien had ik niet bij het welkomsscherm de gegevens moeten invoeren??)
Ik zit bij @home, op beide PC's staat XP Pro (en alleen op PC1 staat SP1)
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.