Delen internet lukt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14
De situatie is al volgt:

code:
1
2
3
                     -> PC1
kabelmodem -> switch 
                     -> PC2

Op PC1 doet internet prima (autom. instellngen), maar op PC2 doet-ie niet.
Normaal gesproken was het invullen van IP, subnet masker, stand. gateway en een DNS-server adres voldoende om het te laten werken (1e blad eigenschappen TCP/IP in windows XP), maar na opnieuw installeren van XP (met SP1) doet dit niet meer...

Het netwerk zelf is in orde en ook het gebruikte IP adres deed een aantal uren ervoor nog prima (2 hoger dan IP van PC1)

Weet iemand misschien wat er mis kan zijn?
Zou het kunnen liggen aan SP1? (lijkt me niet)
Zou ik kan hebben als ik XP opnieuw installeer (misschien had ik niet bij het welkomsscherm de gegevens moeten invoeren??)

Ik zit bij @home, op beide PC's staat XP Pro (en alleen op PC1 staat SP1)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-06 16:18

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

heb je wel 2 IP adressen van @home. Want zoals ik het nu zie zit je dirrect met 2 pc op het intrenet en dat kan @home zien (zie schema).

• Mooody
Twix schreef op 01 oktober 2002 @ 15:30:
heb je wel 2 IP adressen van @home. Want zoals ik het nu zie zit je dirrect met 2 pc op het intrenet en dat kan @home zien (zie schema).
ik heb geen extra IP adres aangevraagd, maar dat maakte eerst ook niets uit

deze sitautie is bij mijn vriendin thuis, maar bij mij thuis heb ik zelfs 3 PC's op deze wijze verbonden en ze kunnen alle drie al ruim een jaar probleemloos internettten...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Mooooody schreef op 01 oktober 2002 @ 15:38:
[...]

ik heb geen extra IP adres aangevraagd, maar dat maakte eerst ook niets uit

deze sitautie is bij mijn vriendin thuis, maar bij mij thuis heb ik zelfs 3 PC's op deze wijze verbonden en ze kunnen alle drie al ruim een jaar probleemloos internettten...
als je dat nooit hebt aangevraagd maar het werkte wel, dan had je geluk, echter ze zijn er waarschijnlijk achter gekomen ;)

• Racemol
  • Laatst online: 17:00
Ehm oke.. @home is ook gestopt met meerdere IP adressen uitdelen per gebruiker. Misschien dat het daarom niet meer werkt.. Kleine suggestie hoor.

• Mooody
erkens schreef op 01 oktober 2002 @ 15:55:
[...]

als je dat nooit hebt aangevraagd maar het werkte wel, dan had je geluk, echter ze zijn er waarschijnlijk achter gekomen ;)
ik weet niet of dat het is...

wel heel toevallig dat ze er net zijn achtergekomen op het moment dat ik Windows opnieuw heb geinstalleerd...

en zo'n beetje iedereen in de buurt deelt internet zonder problemen :/

• Dionysus
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op deze manier internet delen werkt natuurijk niet. Ik moet zeggen dat ik het zelfs associaal vind dat je gewoon een ander ip-adres invult, weet je wel hoeveel problemen dit kan oplveren als iemand dat ip toegewezen krijgt van @home. Ga es eerst eens de faq lezen en het prachtige stuk over hoe je internet deelt.

• Mooody
Haldo schreef op 01 oktober 2002 @ 16:45:
Op deze manier internet delen werkt natuurijk niet. Ik moet zeggen dat ik het zelfs associaal vind dat je gewoon een ander ip-adres invult, weet je wel hoeveel problemen dit kan oplveren als iemand dat ip toegewezen krijgt van @home. Ga es eerst eens de faq lezen en het prachtige stuk over hoe je internet deelt.
heb ik die persé een router nodig of kan het ook met een switch/hub die ik al heb? (moet kunnen, want het kan overal)

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

jah ik kan ook wel 50 ip's gebruiken 200-255 omdat die NOG niet ingebruik zijn }:O

een router of een 2e NIC(zodat pc2 kan internetten via pc1) is lijkt mij de oplossing

Verwijderd

sjesus, dit is wel een erge botte, brakke, newbie manier van internet delen (ben blij dat ik niet bij @home).
internet delen doe je nooit door botweg de modem in de hub/switch te pleuren en gaan met die banaan, ja tuurlijk.... 't zal vast wel werken en de hele buurt doet 't zo. maar je zult moeten begrijpen dat dit niet de manier is omdat je met het instellen van (wat jij denkt lokale ip adressen) ook die adressen op internet verneukt.
Er zijn een hoop andere "verantwoorde" manieren om internet te delen.
1. via een pc waar het internet op binnen komt.
2. Via een router (kastje die speciaal daar voor ontworpen is)

Om maar een paar (hier op GoT) vaak besproken mogelijkheden te nomen.

maar goed om niet alleen te zeiken maar ook daadwerkelijk iets aan te dragen.
stop een xtra netwerkkaart in pc 1 en laat daar de modem op binnenkomen, deel via die pc internet (ik begrijp dat je xp draait dus dat is een kwestie van internet delen aanvinken en op ok drukken en op de 2e pc alles op automatisch verkijgen zetten) en klaar is kees. zo simpel is 't

suc6

• Mooody
ThaHandy schreef op 01 oktober 2002 @ 19:58:
jah ik kan ook wel 50 ip's gebruiken 200-255 omdat die NOG niet ingebruik zijn }:O

een router of een 2e NIC(zodat pc2 kan internetten via pc1) is lijkt mij de oplossing
maar goed om niet alleen te zeiken maar ook daadwerkelijk iets aan te dragen.
stop een xtra netwerkkaart in pc 1 en laat daar de modem op binnenkomen, deel via die pc internet (ik begrijp dat je xp draait dus dat is een kwestie van internet delen aanvinken en op ok drukken en op de 2e pc alles op automatisch verkijgen zetten) en klaar is kees. zo simpel is 't
dan kun je alleen met PC2 internetten als PC1 aanstaat...
en zal de snelheid ook een stuk minder worden toch?

btw..deze manier mag wel n00by zijn, maar hiermee kun je wel op 3 pc's tegelijk winmx-en met >100kb per download per aansluiting...

en heb er trouwens nog geen klachten over gehad van @home :)

maar ik zal de switch inruilen voor een netwerkkaartje en kijken hoe het dan loopt

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Mooooody schreef op 01 oktober 2002 @ 20:57:
[...]

[...]

dan kun je alleen met PC2 internetten als PC1 aanstaat...
true, maar je kan ook een router kopen of een 386+ daarvoor gebruiken
en zal de snelheid ook een stuk minder worden toch?
nee hoor

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 05-03-2016 13:49 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Verwijderd

ja, moet altijd de pc waar internet op binnenkomt aanstaan.
nee internet wordt niet lanzamer, want als je nu met 2 pc's internet dan gaat dat toch ook nog steeds door 't zelfde @home lijntje of d8 je dat je nu 2x de snelheid haald (hoop 't niet want dat zou wel heel stom zijn)

er is geen andere nette oplossing dan hardware matig internet delen d.m.v. router of server.

• Mooody
erkens schreef op 01 oktober 2002 @ 21:01:
[...]

true, maar je kan ook een router kopen
klopt, maar deze zijn behoorlijk duur...

als ik een router in de plaats zet van de switch klopt het netwerk dan wel?
en zou dan PC2 kunnen internetten zonder verdere instellingen te veranderen, het moet namelijk eenvoudig blijven voor mijn vriendin :Y)

ja sorry, ik klooi al 8 jaar met pc's maar ben een n00b op netwerk gebied :)

Verwijderd

kijk, routers zijn er al vanaf 75 euro, die laat je standaard aanstaan zit meestal zelfs een ingebouwde firwewall in erg handig allemaal. router sluit je op switch aan en andere pc ook. internet loopt in het vervolg via de router. maar wat je wel zal moeten doen is netwerk ipadressen zelf opgeven (ook niet altijd maar doe maar wel), 2e optie is dus goedkoper om gewoon simpel netwerkkaartje te kopen (10 euro) en die in pc1 zetten en dan via xp internet delen (in dit geval kun je xp het netwerk laten regelen op ip en subnet gebied) dan hoef je dus helemaal niets handmatig te doen.
aangezien je zelf al aangeeft dat je n00b bent op netwerkgebied is de laatste optie 't verstandingste

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Mooooody schreef op 01 oktober 2002 @ 21:05:
[...]

klopt, maar deze zijn behoorlijk duur...
hardwarematige routers zijn niet echt duur meer (afhankelijk van de defenitie van duur :P)

echter een 386 heb je voor een prikke ;) pleur er freesco oid op en je bent ook klaar.
als ik een router in de plaats zet van de switch klopt het netwerk dan wel?
Deze router hang je aan je kabelmodem, en de router hang je aan je switch (tenzij je een hardware router hebt waar een switch ingebakken zit)
en zou dan PC2 kunnen internetten zonder verdere instellingen te veranderen, het moet namelijk eenvoudig blijven voor mijn vriendin :Y)
als je via dhcp je settings laat ontvangen hoef je verder niets intestellen op de clients ;)
ja sorry, ik klooi al 8 jaar met pc's maar ben een n00b op netwerk gebied :)
je hoeft je niet te verontschuldigen, je kan niet alles weten, maar alles is wel op te zoeken ;)

• Mooody
bedankt allemaal...

ik had nog een oude netwerkkaart liggen (Group-tek), deze ga ik morgen in haar PC zetten...nu hopen dat dit ding (5 jaar oud) goed werkt onder XP :X

ik wist trouwens helemaal niet dat de snelheid gelijk bleef als PC2 gelijk met (en via) PC1 internet....
ik dacht altijd dat beide PC's bandbreedte moesten inleveren (niet de helft, maar wel een aanzienlijk percentage)

Verwijderd

btw..deze manier mag wel n00by zijn, maar hiermee kun je wel op 3 pc's tegelijk winmx-en met >100kb per download per aansluiting...

en heb er trouwens nog geen klachten over gehad van @home
Ja, hier maak je jezelf niet erg populair mee, ik kan begrijpen dat jongens als Highshot hier behoorlijk pissig over worden.
Maar als we ff eerlijk zijn, kan niemand hier ontkennen ooit wel eens wat MP3 of andere progs te hebben gedowned of cd`s te hebben gekopieerd. Dit getuigd ook niet echt van "sociaal" gedrag.

Maaruh, om je een andere oplossing aan te bieden: ik heb nog wel een P75 voor je staan, mag je zo meenemen. Ik woon in Den Haag. Ik weet dat je in Enschede woont (en Kopenhagen??? ), dus misschien is het niet eens de moeite, kost al snel 25euro benzine en daarvoor kan gerust een 3- of 4-86 halen (kijk ff in lokale krant ofzo). Zet je op een flop freesco, heb je niet eens een HD nodig. Kijk daarvoor in de faq van Netwerk hier op GoT, daar staat alles uitgebreid in beschreven.

Trouwens, wat moet je met 3650 posts??? teringJantjes!

• Mooody
Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 21:41:
[...]

Ja, hier maak je jezelf niet erg populair mee, ik kan begrijpen dat jongens als Highshot hier behoorlijk pissig over worden.
Maar als we ff eerlijk zijn, kan niemand hier ontkennen ooit wel eens wat MP3 of andere progs te hebben gedowned of cd`s te hebben gekopieerd. Dit getuigd ook niet echt van "sociaal" gedrag.
ja sorry, ik wist dus niet beter
mijn broertje heeft vorig jaar ons netwerk geinstalleerd op zijn manier en ik vond het allemaal wel best...nu weet ik dus wél beter :Y)

dan biedt ik hierbij mijn excuses aan aan de mensen die moreel gedupeerd zijn en ga het op de goede manier doen met extra NIC in PC1
Maaruh, om je een andere oplossing aan te bieden: ik heb nog wel een P75 voor je staan, mag je zo meenemen. Ik woon in Den Haag. Ik weet dat je in Enschede woont (en Kopenhagen??? ), dus misschien is het niet eens de moeite, kost al snel 25euro benzine en daarvoor kan gerust een 3- of 4-86 halen (kijk ff in lokale krant ofzo). Zet je op een flop freesco, heb je niet eens een HD nodig. Kijk daarvoor in de faq van Netwerk hier op GoT, daar staat alles uitgebreid in beschreven.
bedankt voor het aanbod, maar ik ga dus voor de andere oplossing
trouwens...ik heb zelf ook nog ergens een 486 liggen :)

Kopenhagen? jah, daar woon ik 2 maand per jaar, leuke stad hoor 8)
Trouwens, wat moet je met 3650 posts??? teringJantjes!
eerst goede raad, dan een pc aanbieden en tenslotte kleineren...jammer :/

niet iedereen op GoT heeft verstand van alles wat met computers te maken heeft, als ik jou vraag uit hoeveel DMP's een 3.2mp-CCD van een digicam heeft, zal jij ook moeten fronzen...

maar wanneer jij een vraag hebt over digicams, php, photoshop of audioapparatuur zal ik niet naar je aantal posts kijken en je wél gewoon helpen

maar dat snap je toch niet, jij hebt nog maar 60 posts :P

Verwijderd

Moody, dat was echt niet kleinerend bedoeld. Ik vind het juist wel indrukwekkend! Maar ik vraag me daarbij af , gemiddeld 10 posts per dag, doet die jongen nog wat anders dan op GoT te posten.
Bovendien zegt het niks over hoeveel je vraagt, het zegt iets over het aantal posts. Dus hoeveel vragen en antwoorden je hebt gegeven. Misschien is dit wel je eerste vraag en heb je 3649 antwoorden gegeven!

Dit is dus echt niet beledigend bedoeld.
En als ik wat te vragen heb over de onderwerpen die je noemt, zal ik je daar zeker ff over aanspreken.
Ennuh...60 posts met mijn tweede naam. Zegt ook niets, ik lees veel en gebruik regelmatig de search voordat ik iets vraag. Ook buiten GoT. ;)

Ff een gokje nog: 3.200.000 ??? ;)

• Mooody
Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 01:02:
Moody, dat was echt niet kleinerend bedoeld. Ik vind het juist wel indrukwekkend! Maar ik vraag me daarbij af , gemiddeld 10 posts per dag, doet die jongen nog wat anders dan op GoT te posten.
ik zit meestal een 2 uurtjes per dag te internettten, waarvan 1 uur op GoT, dus dat valt wel mee :)

ik zit voornamelijk in GT, HK en een nieuwe box waarvan ik de naam niet zal zeggen :Y) ik gebruik GoT dus niet alleen voor problemen, maar ook voor ontspanning
Bovendien zegt het niks over hoeveel je vraagt, het zegt iets over het aantal posts. Dus hoeveel vragen en antwoorden je hebt gegeven. Misschien is dit wel je eerste vraag en heb je 3649 antwoorden gegeven!

Dit is dus echt niet beledigend bedoeld.
dan vergeef ik je :>
En als ik wat te vragen heb over de onderwerpen die je noemt, zal ik je daar zeker ff over aanspreken.
vooral doen, ik verveel me :Y)
Ennuh...60 posts met mijn tweede naam. Zegt ook niets, ik lees veel en gebruik regelmatig de search voordat ik iets vraag. Ook buiten GoT. ;)
ik ook wel, maar ik kon over mijn probleem niet zo snel iets vinden dat me echt kon helpen en dan vraag ik het liever om wat zekerheid te hebben....
Ff een gokje nog: 3.200.000 ??? ;)
eerlijk gezegd bestaan er geen DMP's :+

• Joepho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

ik heb niet alles gelezen maar toch ff gauw een reply bij mij thuis heb ik deze situatie ook liggebn en werkt perfect wat ik alleen gedaan heb is dat de eerste pc de verbinding maakt en dan weer viua de switch de verbinding met pc2 deelt...

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-06 10:54
ehh:

de hostnames:

Cxxxxx-A
Cxxxxx-B
Cxxxxx-C

ik heb hier wel 2 ip adressen.. en de hostname blijft hetzelfde alleen het laatste veranderd.
probeer dat eens..

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Verwijderd

ik zit meestal een 2 uurtjes per dag te internettten, waarvan 1 uur op GoT, dus dat valt wel mee
no shit, das maar weinig? Jij typt zeker ook met je elfde vinger ;)
ik zit voornamelijk in GT, HK en een nieuwe box waarvan ik de naam niet zal zeggen ik gebruik GoT dus niet alleen voor problemen, maar ook voor ontspanning
laat me 1 x raden: IT
Ennuh, ontspannen doen we hier allemaal!
dan vergeef ik je
Dat moeten we vieren, wil je een biertje?..........hier pak aan ;)
ik ook wel, maar ik kon over mijn probleem niet zo snel iets vinden dat me echt kon helpen en dan vraag ik het liever om wat zekerheid te hebben....
Vind ik ook enigszins bezwaarlijk. De search is heel goed, maar als je van die topics van 5 meter lang tegen komt, heppie al gegeten en gedronken.
eerlijk gezegd bestaan er geen DMP's
Eerst n00berig gaan doen, dan iets stouts bekennen, dan mij van van alles betichten en vervolgens mijn wenkbrauwen onnodig laten fronzen. Is dit Kopenhaagse onderbroekenlol ofzo.....hehe
Maaruh dr bestaat wel een DMP; een Mp3-speler met ingebouwde digicam! Alleen heeft niks te maken met 3,2mp CCD`s.... :(
vooral doen, ik verveel me
Ok, wat is php (scriptingtaal?) ;) ....doe maar niet hiero, ik kijk wel een x in het betreffende forum als ik daar eens tijd voor heb.
ik heb niet alles gelezen maar toch ff gauw een reply bij mij thuis heb ik deze situatie ook liggebn en werkt perfect wat ik alleen gedaan heb is dat de eerste pc de verbinding maakt en dan weer viua de switch de verbinding met pc2 deelt...
Dat is dus precies wat Moody gaat doen nu.
ehh:

de hostnames:

Cxxxxx-A
Cxxxxx-B
Cxxxxx-C

ik heb hier wel 2 ip adressen.. en de hostname blijft hetzelfde alleen het laatste veranderd.
probeer dat eens..
En dat is wat Moody heeft gedaan en nu niet meer gaat!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:33

Predator

Suffers from split brain

Jongen, graag ontopic verder nu het is hier geen slowchat.
Daar is ICQ voor.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Mooody
Newsflash!

Probleem is opgelost!

Kabelmodem -> PC1 -> PC2

Maarrr...internet schijnt alleen te werken als ik tussen de 2e netwerkkaart van PC1 (waar het internet PC1 dus verlaat richting PC1) en PC2 een hub plaats...

Zonder Hub werkt het dus niet. Dit zal niet speciaal aan de functie van de hub liggen denk ik...

Weet iemand waarom het wel met een apparaat (in dit geval hub) ertussen doet en niet rechtstreeks van Netwerkkaart #2 in PC1 naar PC2?

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:32

DinX

Motormuis

Als je een rechtstreekse verbinding tussen 2 pc's wil maken heb je een crossed utp kabel nodig. Daarmee dat het enkel werkt met een hub bij jou

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Pagina: 1