NDPS printers verdwijnen

Pagina: 1
Acties:

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:12
Ik heb het probleem dat NDPS printers soms niet beschikbaar zijn op de werkstations. Wanneer het werkstation dan even opnieuw wordt opgestart zijn ze weer beschikbaar.

Ik heb Netware 5.1 servers :) met Zenwork 3.2 :) . De printers zijn gekoppeld aan Workstation Packages. Deze zijn op hun beurt weer gekoppeld aan WS Groups en aan de WS Groups hangen de WS.

Heeft iemand dit ook meegemaakt die een dergelijke constructie heeft. Het in onwillekeurig op verschillende pc's. Na 1x opnieuw opstarten zijn de printers altijd weer beschikbaar.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:34

Arno

PF5A

Heb je zelf op de support site van Novell al e.e.a. gezocht, heb je al TID's gevonden en in hoeverre hebben die geholpen in je probleem :?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

dsrepair?

• Shunt
Helaas heeft support.novell.com geen resultaat opgeleverd. Ik draai wekelijks dsrepairs op alle servers. Maar dit verhelpt het probleem ook niet. Nog andere suggesties?

Game PC

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:19

Predator

Suffers from split brain

Traag schreef op 01 oktober 2002 @ 15:53:
Heb je zelf op de support site van Novell al e.e.a. gezocht, heb je al TID's gevonden en in hoeverre hebben die geholpen in je probleem :?

Tip voor topicstarter:
Graag dit reeds vermelden in openingspost en als dat kan ook nog even wat links.
Zie: http://gathering.tweakers.net/forum/faq/forumgedrag#topicstart
(dit is geheel in je eigen voordeel)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Shunt
sorry dit was van mijn stage begelijder :P die eens wou kijken of dit forum de moeite waard was mijn woord was niet genoeg dus jah vroeg hij dit :D

Game PC

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:30
dit lijkt op je (erg beknopte) probleem: TID10056781 http://support.novell.com...archtid.cgi?/10056781.htm

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

tja.... er zijn al veel (beta)patches voor zen3.2, maar nog geen officiele sp1.

Twee ideeen....

Meng ndps-printers nooit met snapshot-printerdrivers of andere lokale drivers.

Maak een icoon in de nal dat heet herstel-printers dat via net stop/start de prinspool-service lokaal herstart. Deze workaround werkt aardig bij ons.

• Elroyv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-01-2023

Elroyv

Novell Rulezzzz

misschien kun je upgraden naar SP4. Tot op heden nog geen narigheden ondervonden. SP 5 is inmiddels ook alweer een poosje uit. NDPS is uiteindelijk geen produckt welk onder zen valt maar echt onder de netware server.

Gaan we lopen rotzooien of gaan we met novell aan de slag?

• Shunt
Het blijkt inderdaad met de spooler van windows te maken te hebben. Iemand nog een idee hoe ik er voor kan zorgen dat de spooler.exe niet meer hangt zodat de printers wel beschikbaar blijven. De spooler.exe klapt er overigens niet uit! Het lijkt echt alsof deze blijft hangen.

Net stop spooler en vervolgens net start spooler werkt in iedergeval wel weer om de printers terug te krijgen maar het is lastig om dit steeds uit te voeren.

Game PC

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:48

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Gezien het feit dat je bij de spooler over net stop/start hebt, neem ik aan dat je een WinNTx als client draait?

Vroeger hadden we ook probs met NW311 printers op Win95 dozen, de spooler bestanden vervangen door die van een toen nog niet uitgebrachte Windows97 was de oplossing.

Dus misschien dat je de clients kunt upgraden met een SP als dat nog niet recentelijk gebeurd is ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Bij het inloggen dit doen:

net stop "print spooler"
net start "print spooler"

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Doet dit probleem zich voor op een enkele client of op meerdere?

Wat je zou kunnen doen, is al je printer drivers deinstalleren van de client, je spooler te stoppen, vervolgens naar "%systemroot%\system32\spool\printers" te gaan en eventuele files die hier staan ook te verwijderen (/te backuppen en vervolgens te verplaatsen). Dit wil bij spooler instabiliteit best nog wel eens helpen.

• Shunt
Wanneer ik steeds bij het inloggen net stop en vervolgens net start spooler draai betekend dit dat ook de spoolers die niet hangen gestop en gestart worden. Bovendien wordt zo ook het inlogproces weer vertraagd.

Ik heb overigens Clients met Windows NT 4.0 SP6 en Novel client 4.81 met de pt1 patch. Het probleem doet zich ook voor bij meerdere type printers. Dus het is niet de printerdriver i.c.m. de spooler.exe

Heeft microsoft misschien een patch die dit verhelpt? Een collega van mij heeft trouwens hetzelfde probleem. Alleen hij draait Windows 2000. Maar aangezien ze beiden op een NT-kernel draaien verwacht ik dat het hier iets mee te maken heeft.

Game PC

• pleuris
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-03 16:20
Misschien een idee om te kijken naar updates voor de NDPS broker en Manager. Er zijn veel memory Leaks in die software gevonden.

Verwijderd

Nou... nwclient4.83sp1 schijnt dat spooler-gedoe een stuk stabieler te hebben gemaakt. Wij gebruiken nog client4.80sp3 en hebben dit probleem ook.

Die spooler herstarten doe je toch gewoon tijdens het inloggen op de achtergrond... force-run-object in zen. Merk je niks van...

• -rAz-
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05-2022
Bij ons loopt alles zonder problemen. Enkel HPGATE die soms in Abend gaat bij grote sites ;)

Verwijderd

Ook bij ons het zelfde probleem.

Client 4.83 met SP1 en NW51sp5 geinstalleerd zonder resultaat.
We gebruiken nu dus ook een batchbestand met NET STOP en NET START SPOOLER.
Dit batchbestand wordt vanuit de NAL (door de gebruiker zelf) gestart.
Pagina: 1