Avi knippen?

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-08 15:25
Hallo

Ik kan wel aardig omgaan met computers, maar ik ben nou niet bepaald een tweaker ;) ik moet voor iemand een stukje uit de film: the fast and the furious knippen. weet iemand hier een makkelijk te gebruiken en makkelijk te downloaden programmatje voor? het mag het simpelste van het simpelste zijn als het maar knipt.

alvast bedankt en Groeten Sander

Verwijderd

virtualdub

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
aviedit of aviutil

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 21:23

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

• SaN
ik wil dus een klein stukje uit de film halen, en dat weer versturen. kan iemand mij even heel kort uitleggen hoe ik dat doen met virtualdub?

• MuTTLeYs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11-2025
De uitleg staat ook op de site die Sunturion gaf.

• SaN
ok het s al gelukt alleen nou is het wel erg groot, hoe maak ik het kleiner?

Verwijderd

je kunt het comprimeren, divx van maken of is het al divx?

• SaN
nee avi

• SaN
Hij gaat ook niet helmaal soepel, of komt dat omdaat ie zo groot is?

Verwijderd

avichop is ook een simpele t00l

• SaN
hij gaat nu soepel, alleen geluid klopt nog niet

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-08 23:15
AVI = vaak DivX waarbij AVI de extensie van het filmbestand is dat gecodeerd is met de DivX codec. ik weet neit hoeveel seconden jij eruit geknipt hebt, maar elke sec kost je grofweg (hangt van de kwaliteit, etc. van gecodeerde film af) 125 KB bij 1000 kilobits/sec. In mijn voorbeeld ben je dus voor 8 seconden 1 megabyte kwijt. Het tikt dus nogal aan. Om na te gaan hoeveel kilobits per seconde jouw film gebruikt, kan je kijken bij de eigenschappen van het AVI-bestand. Deel dat getal door 8 en je hebt het aantal KB/sec.

• TaXaN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09-2023
De magische woordjes zijn "direct stream copy". Jij hebt nu een uncompressed AVI-bestand en dat is heel groot. Verder moet je het zelf uitzoeken; dan leer je er meer van.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.

• SaN
ja het is nu wel gelukt, video is normale grootte, alleen het geluid loopt voor, ze leggen wel uit hoe je dat moet verhelpen, maar ik snap er bar weinig van iemand die me dat dan als laatste uit kan leggen???

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:57
sander-sp schreef op 01 oktober 2002 @ 15:32:
ik wil dus een klein stukje uit de film halen, en dat weer versturen. kan iemand mij even heel kort uitleggen hoe ik dat doen met virtualdub?

nee, dat kan je makkelijk zelf uitzoeken. Als je even op GoT zoekt, vind je in no-time een aantal links naar tutorials op het web.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.