Toon posts:

Geen netwerk in woonkamer...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pctje voor m'n ouders in elkaar gezet met daarop winXP Pro en op mijn kamer alvast geconfigureerd voor internet e.d.
Nu heb ik net de pc naar beneden gesleept en daar weer op het netwerk aangesloten.
Nu krijg ik beneden geen toegang tot het netwerk/internet e.d., terwijl hij boven op mijn slaapkamer gewoon werkte.
De hub geeft ook gewoon aan dat er een link is.

Ik heb de kabels trouwens getest met een "Molex SLT3S" tester van m'n werk en die zijn gewoon in orde.
Het gaat om een netwerkje met een winXP pro servertje achter een sitecom 8 poorts/10 Mbit hubje.

Iemand een idee wat het probleem kan zijn?

/edit: Heb net geprobeerd om de server te pingen, maar ik krijg alleen maar time-out's

Verwijderd

Pascal, er is meer info nodig: kan je je server pingen, dump eens een traceroute, hoe komt de verbinding tot stand (heb je 2 hubs, is de patch 1op1) ect. Met deze gegevens is het erg moeilijk je verder te helpen.

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 13:06

Rum

Je hebt die kabel aan dezelfde hub geknoopt? Dan denk ik toch dat er wat met je kabel is. Hoe heb je hem doorgemeten? Zou het ook een cross-cable kunnen zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Hebben jullie zo genoeg info? Zoniet, wat moet ik nog meer vermelden?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 16:14:
Hebben jullie zo genoeg info? Zoniet, wat moet ik nog meer vermelden?
je settings misschien :?
je hebt XP als server en wat op die client?
heb je een dhcp server of heb je handmatig je settings ingeklopt?

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

firewall van XP aan of uit ?? Als je time outs krijgt is de verbinding er niet eens. Probeer het eens rechtstreeks met een cross dan weet je of het aan die hub kan liggen.

There is no art to find the minds construction in the face

Verwijderd

Topicstarter
erkens schreef op 01 oktober 2002 @ 16:17:
[...]

je settings misschien :?
je hebt XP als server en wat op die client?
heb je een dhcp server of heb je handmatig je settings ingeklopt?
Op alle PC's en de server is Win XP Pro geinstalleerd met dynamische ip
Internet wordt op de server door de in WinXP ingebakken optie gedeeld.
Muppet schreef op 01 oktober 2002 @ 16:18:
firewall van XP aan of uit ?? Als je time outs krijgt is de verbinding er niet eens. Probeer het eens rechtstreeks met een cross dan weet je of het aan die hub kan liggen.
Ik heb de firewall van Win XP aan staan.
Probleem is dus dat de verbinding met 5 meter UTP op m'n kamer perfect was en nu in de woonkamer met een UTP kabel van +/- 25 meter werkt het ineens niet meer.
De hub is in ieder geval nog in orde, want m'n eigen pc en laptop zitten ook gewoon op het netwerk.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 16:31:
[...]

Op alle PC's en de server is Win XP Pro geinstalleerd met dynamische ip
Internet wordt op de server door de in WinXP ingebakken optie gedeeld.
geeft windows aan dat er een LAN verbinding is? of heb je geen IP (of een autoconfig ding)
Ik heb de firewall van Win XP aan staan.
Probleem is dus dat de verbinding met 5 meter UTP op m'n kamer perfect was en nu in de woonkamer met een UTP kabel van +/- 25 meter werkt het ineens niet meer.
De hub is in ieder geval nog in orde, want m'n eigen pc en laptop zitten ook gewoon op het netwerk.
hmm, je laptop doet het wel op die 25meter?
dan weet je meteen of het aan de kabel cq hub ligt ;)

• I_am_akira
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-08 10:41
heb je de kabel idd aan een laptop gehangen of zo. mischien heb je de kabels wel scheel geknepen.. Had ik ook eens.. zelf een kleurcode verzonden en dat boven en benee zelfde, schijnt dat dat nie kan hihi

Verwijderd

Vreemd.... Probeer het eens met een losse kabel, gewoon over de trap heen. De kabel-tester die je hebt gebruikt zal alleen kijken of de adertjes 1 op 1 aanwezig zijn, maar misschien dat de zaak ver***t wordt door spannigsvelden. (OK tis een gok, maar je moet toch iets...)

Oftewel, als het met een andere (lange) kabel wel lukt dan is je kabel rot, maakt het niets uit, dan zou ik het systeem weer terug in je kamer zetten en weer testen.
Doet the het dan wel..... (dan weet ik het ook ff niet meer) 8)7 doet-ie-et-niet dan zal het "iets" met de instellingen zijn (default gateway ???).

Verwijderd

Topicstarter
Er stond eerst een P1 166 MHz in de kamer met win98. Die had in het begin gewoon netwerkverbinding, na een tijdje begon hij af en toe kuren te vertonen en nu krijg ik helemaal niets meer aan de praat op die lijn.
Hub is in orde, heb al poorten geswitched met andere pc's die zonder problemen werken.
Ben net ook al eens onder de vloer gekropen om te kijken of de kabel niet aangevreten was, ziet er nog netjes uit.
Heel vaag dus, toen ik een maandje of 4-5 de boel heb aangelegd werkte alles gewoon en nu niet meer.
Zal morgen eens een andere kabel proberen en als dat dus het probleem is zal ik de kabel wel vervangen. Heb nog wel 75 meter utp liggen...
Pagina: 1