[Windows XP Pro] Hoe lang zijn mijn gebruikers ingelogd?

Pagina: 1
Acties:

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 19:40

Gerco

Professional Newbie

Topicstarter
Op de gezinscomputer bij mijn vader thuis geldt de regel: "Iedereen mag x uur per dag computeren", aangezien er daar een paar ernstig verslaafden rondlopen. Nu heeft mn vader tegen ze gezegd dat hij dat "zo kan zien hoor!", terwijl hij (en ik) geen flauw idee hebben hoe we dat kunnen nakijken.

Er staat Windows XP Pro NL op die bak, ik heb inmiddels gevonden dan je dan de audit policy voor in en uitloggen moet aanzetten (gedaan) en nu kunnen we in de event viewer bekijken wat er gebeurd is. Het enige wat nog mist is een handig tooltje om die informatie uit te lezen, maar DAT kan ik nu net niet vinden.

Ik zoek dus niet naar een: "Na x uur log je automagisch uit" tooltje, maar gewoon 1 waarmee ik kan zien wie er wanneer en hoe lang ingelogd geweest is.

Kan iemand mij hieraan helpen? Of informatie verstrekken die mij kan helpen zelf zo'n tooltje te maken, da's ook goed.

[ Voor 0% gewijzigd door Gerco op 01-10-2002 15:09 . Reden: typos ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
start -> run -> gpedit.msc en dan auditing aanzetten :?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Topicstarter
blackd schreef op 01 oktober 2002 @ 15:11:
start -> run -> gpedit.msc en dan auditing aanzetten :?
Dat had ik al gevonden...
ik heb inmiddels gevonden dan je dan de audit policy voor in en uitloggen moet aanzetten (gedaan) en nu kunnen we in de event viewer bekijken wat er gebeurd is.
Nu kan ik zien op welke tijdstippen is in en uitgelogd, wat ik dus nog mis is een manier om te kijken wie hoe lang ingelogd was op welke dagen. Een soort totaliseer functie dus.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Topicstarter
* subtiel schopje *