Toon posts:

[MSVC++6] Schrijven naar het register

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey noorderburen ;),

'k Heb gezocht hoe ik met Microsoft Visual C++ 6 integers en strings in het register zou kunnen plaatsen. Mijn zoektocht leverde volgende site op: http://www.codeguru.com/system/registry_koening.shtml .
Mijn vereisten zijn echter veel beperkter, en een eenvoudigere manier (minder code :P ) is dan ook wenselijk.

'k Dank u nu reeds voor uw tijd _/-\o_

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:05
Ik stel voor dat je eerst eens even dit topic leest:
Welkom in P&W -> Quickstart om snel aan de slag te kunnen

Daaruit kun je concluderen dat jouw topic niet voldoende info bevat....

P&W is trouwens een forum voor en door (hobby - en prof.) programmeurs. We verwachten hier van je dat je zelf moeite doet om iets te bereiken en zelf op onderzoek uit gaat (wat je wel al gedaan hebt). Wat we hier ook niet doen is kant en klare code schrijven voor iemand (wat jij dus wel verwacht).
Ik stel voor dat je zelf aan de slag gaat en het een en ander uitprobeert mbt het in het register schrijven en lezen mbhv VC++

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

CWinapp::GetProfileInt en/of CWinApp::GetProfileString?

Verwijderd

Topicstarter
whoami schreef op 01 oktober 2002 @ 14:36:
Ik stel voor dat je eerst eens even dit topic leest:
Welkom in P&W -> Quickstart om snel aan de slag te kunnen

Daaruit kun je concluderen dat jouw topic niet voldoende info bevat.
...
Ik stel voor dat je zelf aan de slag gaat en het een en ander uitprobeert mbt het in het register schrijven en lezen mbhv VC++
Oké, ik zal nog wat verder 'prutsen' (lees mijn Windows register om zeep helpen ;) ).
Mijn thread is overigens geen vraag naar kant en klare software hoor (mischien komt het niet goed over). Eerder een vraag naar mensen die goede links weten naar informatie omtrent het register. Je vind er wel wat over, maar onmiddelijk vrij geavanceerd. Maar ik zal dus eerst zelf wat uitproberen, en enkel de ontstane problemen posten, zoals geschreven in de README van dit forum :P .

Verwijderd

Wat wil je nu eigenlijk? Iemand heeft al 't ingewikkelde werk al voor je gedaan en 'n mooie class voor je gemaakt maar die wil je niet, ok dan doe je het zelf en ga je klagen dat het zo complex is :? de documentatie in MSDN aangaande de registry is prima op oorde als dat te complex voor je is blijf dan gewoon bij de class die je al hebt, of doe es gek doe wat moeite kijk voor de grap es hoe die class werkt intern, msdn documentatie er naast en wie weet leer je nog wat :)

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 15:26

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

zie Yarvieh

.edit: even open op verzoek :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Topicstarter
'k Heb de oplossing gevonden in een kleinere, eenvoudigere klasse als deze aangegeven in de beginpost. Deze bevind zich hier: http://www.codeguru.com/system/registry_ult_source.zip
Tevens is er een uitgebreide help aanwezig.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.