Toon posts:

Win XP wil maar niet installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een tijd geleden is mijn harddisk gecrashed. Ik heb nu een nieuwe 40 gig Maxtor geinstalleerd. De installatie van Windows 98 SE is vlekkeloos verlopen, maar als ik nu Win 2000 of Win XP probeer te installeren, gaat het mis. De installatiebestanden worden nog wel naar de harddisk gekopieerd, maar als de computer vervolgens gereboot wordt, en bij de dualboot-optie installeren XP wordt gekozen, gaat het fout. De computer loopt vast en moet uitgezet worden.
Notabene ten tijde van mijn vorige hd had ik windows xp gewoon draaien zonder enig probleem.
Wie kan mij helpen, want ik weet het niet meer.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Controleer je geheugen... in tegenstelling tot Win9x installaties geven Win2K of XP installaties snel problemen bij onbetrouwbaar geheugen.

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
Hmm zal ik iig ook nog eens proberen.... maar ja het systeem heeft ooit gewerkt, alleen met een 20 gig Maxtor ipv 40 gig maxtor die er nu in zit

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 15:08
controleer ook eens ff wat de barrier is van je mobo? meeste (wat oudere) mobo's hebben een barrier van 32 gig, jij hebt 40. hoe je dit kan vinden is meestal wat lastig. probeer eens via de site van maxtor.
is er inderdaad een barrier dan moet je ff maxblast downen. dit 3e person progje kan de barier overschrijden. dit progje gaf trouwens bij mij wel problemen bij winXP. hij resette om de 10 minuten.

Verwijderd

Topicstarter
In win 98 ziet hij gewoon mijn complete hard disk, dus ik weet niet of dit het kan zijn. Ik ga het in ieder geval nog wel even checken.