Toon posts:

[XP] Geluid hapert bij HD/CPU activiteit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb maar weer eens XP geinstalleerd. Eerst had ik een p3 450@600 waarbij onder XP mijn winamp steeds ging piepen als er een beetje zware applicaties werden uitgevoer of er een bestand werd uitgepakt.

Ik heb nu een Athlon XP 1800 dus heb ik weer geprobeert op hoop van zegen. Maar ik heb nu nog steeds he zelfde probleem, alleen nu piept winamp niet maar hapert hij gewoon, het ligt niet aan mij geluids kaat want als ik mijn onboard van mijn asus A7v333 gebruik heb ik het zelfde probleem.

Onder Win98 SE heb ik nergens last van..

Iemand een verklaring voor?
Als ik winamp alleen draai heb ik 8% cpu usage, en ik heb de buffer ook al zo groot mogelijk gemaakt maar nix helpt.

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

YellowCube

Wait...what?

Het lijkt erop dat je HD niet snel genoeg is (is het een UDMA 33/66/100 model ?)
Even uit m'n hoofd:
Als je naar Apparaatbeheer gaat en dan naar IDE controller zie je daar een primair en secondair kanaal staan. Daar moet je de eigenschappen even van tevoorschijn toveren en kijken op welke modus het kanaal draait (PIO is niet goed, UDMA wel) en zonodig bijstellen

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Verwijderd

Topicstarter
Je had gelijk ja.. lag aan mijn IDE controller... THNX man...