Toon posts:

Computer start niet meer ?? :(

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Mijn computer start niet meer op...

het enige wat hij doet is als ik hem aan zet dat alle fans gaan draaien en het lijkt of hij het gaat doen, (alle ledjes gaan aan ) maar na enige tijd ( paar seconden ) hoor je click, en gaat het lichtje van men netwerk kaart weer uit, daarna gaat het weer aan en na een paar seconden hoor je weer click, gaat het weer uit... enz...

Specs . Asus A7v266, AMD XP 1700+, GF 2 , 60 gig IBM hd.. ( denk ik ), sound on board, en gewoon sitecom 10/100 netwerk kaartje.

Alvast bedankt

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Lijkt op overbelaste voeding.. Welke heb je? Is er niet ergens een kortsluiting? Check ook eens de hangen en opstartproblemen troubleshooter onderaan op Technische PMG FAQ :)

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 20:17
Kan ook zijn dat de powerled niet goed aangesloten is. Heb ik ook een keer gehad. Lijkt me niet logisch, zeker als ie het altijd goed gedaan heeft.

Kortsluiting lijkt mij de meest logische verklaring.

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 09:47

Cis

Even alles ontkoppelen. Opstarten met alleen videokaart, processor en ram. Als er dan nog steeds niks gebeurt, dan euh... heb je een probleem :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Verwijderd

Topicstarter
hmm dat was ik dus vergeten te zeggen* lees typen) ik heb een chieftec 340 watt voeding

EDIT: ik heb een geel zwart draadje los hangen in men kast kunnen 3 pinnetjes in. Kwee nie wat ik er me moet :D

• cablepokerface
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-01 16:53
hoor je geen piepjes ? (pc-speaker)

Verwijderd

Topicstarter
nope

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:57

nexhil

BAM!

misschien blijft je power/reset knop hangen

Verwijderd

Topicstarter
hmmm, dat doet ie ook nie :(

Verwijderd

ikheb dus bijna tzelfde probleem als de topicstarter: ik wil de computer opstarten, de lampjes van de harde schijf en de processor gaan branden ( en blijven branden ), de fans gaan draaien en dat was t dan. Geen schijfactiviteit, geen biospiepjes, helemaal niks, hij start totaal niet op, komt niet tot in de bios of whatsoever. iemand???

Heb t systeem al kaal geprobeerd te starten maar dat hielp niks, is dr een manier waarop ik mn mobo kan resetten of moet tie meteen maar helemaal terug naar de zaak waar ik m gekocht heb?

mijn systeem is een amd athlon xp 1700+ met MSI K7t226 Pro 2 mobo en 512 DDR ram.

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

kijk ff of je mobo geen kortsluiting maakt.
Ik had trouwens ook dit probleem met dat mobo,
toen was ie helaas kaput :(

Haal ook eens even het bios batterijtje eruit, 1 minuut lang, en dan weer opstarten. Misschien helpt het...

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heeft hij voorheen wel gewerkt of is het een gloedje nieuw systeem?
Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 13:38:
ik heb een geel zwart draadje los hangen in men kast kunnen 3 pinnetjes in. Kwee nie wat ik er me moet :D
Waar komt dit draadje vandaan? Van de kast? Van een zeker knopje? Van een bepaald apparaat? Staat daarover niks in de handleiding?

Verwijderd

Topicstarter
um uhh bios batterijtje ?? waar zit dat ??

EDIT : het is een redelijk nieuw systeem en hij heeft altijd al gewerkt, zwart geel draadje komt uit de voeding

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02-2025

MarElo

Ik zie je wel!

Misschien een extra aansluiting voor een fan oid :?

[ Voor 0% gewijzigd door MarElo op 01-10-2002 13:56 . Reden: reactie op BalusC ]

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-08 17:10

Steve

Krokodil \o/

BIOS batterijtje is simpel te herkennen, een zilverkleurige ronde Lithium-batterij, haal deze er zo'n 30 sec uit. Je BIOS resetten kan ook door een jumpertje te verzetten, staat wel in de handleiding van je mobo.

Maakt je mobo toevallig geen kortsluiting met de massa ? Concreet, is er geen pin of een ander stuk metaal aan de achterkant van je mobo dat de kast raakt ? Probeer je mobo eens wat losser te schroeven.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dus hij heeft altijd al gewerkt.. Sinds wanneer had je deze problemen? Had je iets aan hardware en/of software veranderd?

Verwijderd

Probeer dit eens. Trek alle kaarten eruit behalve je videokaart. Hall je cdromspelers en HD's er ook af. Ook uit de voeding dus. check dan even of ie het doet

Verwijderd

Topicstarter
gister avond ging ik windows update doen... een of ander beveiligings dingetje, naja ik wou de computer al uit schakelen dus toen hij zegmaar uit was (hij doet resert dan ) haalde ik de stroom er van af. de dag daarna wou hij niet meer opstarten ( vandaag ).

Verwijderd

Topicstarter
dat baterijtje er uit halen werkt helaas niet :(

• Steve

Steve

Krokodil \o/

En kaal opstarten, dus enkel videokaart, CPU en RAM (al de andere hardware los, ook van de voeding), wat doet ie dan ?

Haal misschien het mobo uit je kast, leg hem op een tafel (karton of dik papier onder je mobo), sluit enkel CPU, RAM en videokaart aan, wat zegt ie dan ?

Verwijderd

Topicstarter
ok : kaal opgestart.... Hij zecht nu niet meer *click* *click* maar nu gaan gewoon de fans draaien en de lampjes branden.

het mobo iets los schroeven werkte niet... ik ga hem er nu helemaal uit halen...

EDIT: grrr... kan me schroeven draaier nie meer vinden :D

EDIT2: *2 minuten later* ahh ... :D gevonden

• Steve

Steve

Krokodil \o/

U hebt uw roeping als auteur gemist..

Verwijderd

Topicstarter
Tja.... Dyslexie ... Lolz

btw ik heb em nu bijna helemaal uit elkaar

Verwijderd

Topicstarter
ok hele mobo uit men kast gehaalt, opgestart maar hij doet volgensmij helemaal nix, hij geeft iedergeval geen beeld ofzo, voorde rest gaan wel alle fans draaien en het lampje op men mobo brand gewoon ....

• Johnny5
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08-2025
ehm, ik heb dit ook eens gehad, ik had toen alles eruit gehaald (op CPU na), hij zag nieteens dat hij geen vid kaart of mem had!!! 1 uur later bleek mijn cpu kapot te zijn |:( :( :'(

edit1: kijk eens hoe het staat met je cpu. misschien met koeling wisselen / schoonmaken iets misgegaan?

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:39
Dat geel-zwarte draadje is voor het monitoren van de snelheid van je voedingsfan. Zal zo rond de 1800 rpm maken (bij mijn Chieftec 360)

Verwijderd

Topicstarter
hmmm hoe krijg ik in vredes naam dat koel ding van men cpu af ?? dat ding zit vast met een of andere soort haken ofzo

• Johnny5
ik denk dat er een ruimte bij zit om een platte schrijvendraaier in te steken die je dat als hendel kunt gebruiken.
en als je zoals mijn een tt Superorb hebt (ikke had) dan moet je veel kracht met je duimen op het hendeltje uitoefenen.

Verwijderd

Topicstarter
ok tis me gelukt hoe zie ik nou of ie door gebrand is of nie, of moet ik em daar voor uit de socket halen, naja ik haal hem wel uit de socket

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij ziet met cpu er nog best wel ok uit ?? wat kan er anders kapot zijn ??

• Johnny5
je had er em niet perse uit hoeven halen, in het midden, meestal glimmend als metaal, zit de core, toen mijn cpu kapot was miste ik een hoekje daarvan 0,5 vierkante mm naar mijn schatting. je kunt ook uitkijken naar een verdacht zwart stipje (denk ik, dit is buiten mijn terrijn) dat mogelijk een doorgebrande plek kan zijn.

als geen van dat alles het geval is moet je je mobo gaan verdenken (waar ik verder weinig van weet, ervaring dan).

ps: misschien kun je de cpu ook in een andere pc proberen? of een andere cpu in deze pc?

Verwijderd

Topicstarter
op zich good point maar uhh mijn cpu is niet compitable met mijn andere mobo´s :(, naja een andere Mobo kopen dan maar.... heeft iemand een sugestie naar een goede , moet compitable zijn met ddr geheugen en een amd xp 1700+ cpu

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Asus A7V333, MSI KT3 Ultra2, Abit KX7-333 enz

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm zuig... nu is me cpu denk ik toch kaput.... nu gaan me fans nie eens draaien als ik het power knopje indruk :(

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Heb je nergens een Duron/Athlon (XP) om te testen ?

Verwijderd

je zal moeten kijken of het met een andere processor,mobo wel lukt, dan is simpelweg 1 van die 2 kaput

• p-de-geus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-07 12:07
zelfs als je cpu kapot os horen de fans te draaien en ledjes aan te gaan, heb ik ook een keer gehad. k had mijn pc aan laten staan 's nachts fans draaide nog en ledjes waren nog aan, hij deed alleen niks meer. dus dat je fans niet meer draaien heeft niks met het kapot zijn van de cpu te maken

dSLR: Nikon D5300;

Verwijderd

Topicstarter
pfff gelukkig hmm ik vraag me af waar ik dan iets fouts heb gedaan .. :(

Verwijderd

Topicstarter
Ok ze doen het weer, maar wat zecht dat nou dat de CPU kapot is?? want de Ledjes en fans op men mobo doen het gewoon

Verwijderd

ik dacht ook dat me cpu kapot was een aantal uren terug..khad hetzelfde probleem, heb je echt de biosbatterij er 2 minuten uit gehad??? bij mij hielp dat namelijk wel:)

• charrel
  • Laatst online: 19-08 22:04

charrel

Cortisol4life..

lijkt wel in de lucht te hangen, mijn asus a7v266 had hetzelfde gister. Bij mij maakte alleen me voeding kortsluiting. Dus nu zit ik op halfgas zonder cdrommen en ccfl-en en xtra fans te internetten :P Met een ouwe p2 voeding van 235watt. Met die andere voeding starte hij niet door, alleen fans deden het 1sec en me power en hdd led 1sec, daarna werd alles weer zwart :( . Dat lampje op je mobo, tussen/ achter je pci sloten is alleen om aan te geven dat er stroom op staat. Als je vidkaart, geheugen of proc stuk is hoort ie te gaan piepen. Dat staat ook in de handleiding als ik het goed heb. Had je je bios nu al is gereset? Dat jumpertje naast het batterijtje, onder het merkje asus moet je ff 30seconden beide pootjes van verbinden, ff een jumpertje erop zetten dus.

Verwijderd

Topicstarter
Jah 2 dagen.... en het WERKTE :D WOOT tnx ppl tnx a lot

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Graag gedaan :+
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.