Toon posts:

[ASP]Newbie krijgt fout

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Misschien is de vraag ver ondermaats mar ik heb al liggen te zoeken en op google groups gepost. Maar dit is het volgende

Ik heb net een windows 2000 server met IIS gekregen waar ons intranet op staat. Nu ben ik een beetje aan het stoeien met asp, ik heb een script gedownload van aspin.net waar ik contacts in kan zetten enz. Nu kan ik alle bestaande contacts zien enz. Maar zodra ik een nieuwe wil maken of verwijderen dan krijg ik deze error

Technical Information (for support personnel)

Error Type:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Operation must use an updateable query.
/application/test/contact2/newcompany.asp, line 21

De direcotry staat wel op read write enz, dus ik denk dat dat wel ok is. Misschien iemand die zegt ja dit of dat!

Bij een andere contact manager krijg ik deze fout maar dan grafisch

Microsoft JET Database Engine

Hartelijk bedankt voor jullie hulp

• Wally-S
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-08 15:56

Wally-S

-Snowboarding is art-

Directory staat misschien wel op read/write , maar staan de rest van de rechten wel goed.
Oftewel hebben de juiste users wel read/write rechten op de directory.

Snow is only frozen water

Verwijderd

Topicstarter
Wally-S schreef op 01 oktober 2002 @ 13:32:
Directory staat misschien wel op read/write , maar staan de rest van de rechten wel goed.
Oftewel hebben de juiste users wel read/write rechten op de directory.
Waar kan ik dat instellen?,

Ik zal nu wel overkomen als een complete moron :( maar 't spijt me

• Quinie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-07-2025

Quinie

.nl

juist mdac driver. rechten wel goed staan (b.v. op het db bestand)
Db bestand niet ondertussen geopend met access ofzo

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

• Wally-S

Wally-S

-Snowboarding is art-

Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 13:35:
[...]
Waar kan ik dat instellen?,
Ik zal nu wel overkomen als een complete moron :( maar 't spijt me
ehm rechtermuisknop?

Tipje voor de volgende keer:
Gooi de foutmelding (nummer of hele zin) die je krijgt in een ASP pagina eens in google, 99 van de 100 keer krijg je dan een link van een support pagina van microsoft waar duidelijk staat omschreven wat de oorzaak is en hoe je het kan oplossen.

Verwijderd

Topicstarter
Wally-S schreef op 01 oktober 2002 @ 13:41:
[...]

ehm rechtermuisknop?

Tipje voor de volgende keer:
Gooi de foutmelding (nummer of hele zin) die je krijgt in een ASP pagina eens in google, 99 van de 100 keer krijg je dan een link van een support pagina van microsoft waar duidelijk staat omschreven wat de oorzaak is en hoe je het kan oplossen.
Ja dat vind ik die page, maar daar kom ik nog niet wijs uit

http://support.microsoft....px?scid=KB;EN-US;Q272693&

Moet ik ook iets instellen in Data Sources?

• Wally-S

Wally-S

-Snowboarding is art-

Tja, als je niet direct de goede pagina op nr 1 krijgt moet je niet meteen stoppen met zoeken.
Je zou ook de foutmelding (hele zin dus) in google kunnen zetten (zoals ik al zei).
[google=Microsoft ODBC Microsoft Access Driver Operation must use an updateable query.]

[ Voor 0% gewijzigd door Wally-S op 01-10-2002 13:53 . Reden: En ik moet de faq. nog maar eens doorlezen ;) ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dan kom ik ergens uit waar ik rechten moet instellen.

Dat heb ik gedaan bij Autehntication Methods... Staat Anonymous Acces aan maar die verdomde fout blijft komen.

Moet ik ook nog niets bij ODBC doen?

-> Line 9 zegt dit: Conn.Execute(SQL)
Ik weet het ook niet heb alles geprobeerd....

• Wally-S

Wally-S

-Snowboarding is art-

Het moet volgens mij in een van deze 2 punten liggen:
Of De rechten staan niet goed,
Of De database is geopend in MS access

Verwijderd

Topicstarter
Wally-S schreef op 01 oktober 2002 @ 14:30:
Het moet volgens mij in een van deze 2 punten liggen:
Of De rechten staan niet goed,
Of De database is geopend in MS access
Potverdomme ik denk het eerste.. want de database is dicht... :( ik ga hem vanavond even naar mijn server uploaden, dan zet ik hem hier nog een keertje neer ook de zip! Misschien dat je een fout ziet.. ik snap het niet omdat ik hier nu net een cleane xp met iis heb en daar alles heb proberen in te stellen. maar niks daar

Verwijderd

Topicstarter
En anders vraag ik vanavond wel als men mij wilt helpen een Remote Request. Dan kan men even controleren wat de fout maakt

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb het een en ander geupdate, ook hier bij mij thuis krijg ik het niet aan de praat! :(

Hier staat de webserver. Als ook een zip waar alles in staat.. heren alvast bedankt!

http://webwatcher.dns2go.com/contacts/

Verwijderd

bij een cleane xp moet je de rechten op de directory goed zetten, had ik ook last mee met Access db's!

Verwijderd

<hier stond onzin>

Verwijderd

toch wel, heb het probleem gevonden, simple: de iusr_machinenaam user moet wel bewerkingsrechten hebben op de database!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 19:39:
toch wel, heb het probleem gevonden, simple: de iusr_machinenaam user moet wel bewerkingsrechten hebben op de database!
Maar hoe krijg ik dat ingesteld.. al heel erg bedankt voor je hulp...

Verwijderd

rechtermuis op de database -> security tab -> en dan juiste settings!

• jonggoud.nl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-07 08:35

jonggoud.nl

@>--"--,--{

Even er omheen, maar is dit niet ook een oplossing (of eigenlijk het probleem)

probeer je niet een Autonumbering field te updaten? Dat kan je namelijk niet doen...

Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Je moet aan de hele map waarin de folder staat de IUSR_COMPUTERNAAM full control geven (en als je slim bent is die folder buiten je web), anders kan MDAC geen lock file aanmaken.

voorbeeld van een mappenstructuur:

Hoofdmap van de klant (klant full control)
--> data (klant full control, IUSR_COMPUTERNAAM full control)
--> www (klant full control, IUSR_COMPUTERNAAM read-only)

En nu roep je vanuit je code in je ww map de db in data aan.. Zo voorkom je ook dat mensen die de URL weten je access database kunnen downloaden.

Kun je meteen de root van de ftp op de hoofdmap zetten als dat nodig is.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

exact, dat moet het doen

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het enige wat jullie zeggen dit!...

Maar daar staat Ano Acces aan

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/screen1.gif

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:27

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Erhm.. Je moet je NTFS-rechten goed instellen op de database. Je moet helemaal hiervoor niet in de IIS Management Snap-in zijn.
Gewoon in My Computer, naar de juiste directory, rechtermuisknop op een foldertje, security, IUSR_%COmputernaam% selecteren, deze schrijfrechten geven op de directory, en het moet werken.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
psieeeees!! En het is ook leuk om eens in een Windows 2000 server boek te lezen.. Ik heb mijn MCSE2000, veel leuke dingen geleerd, maar de meeste basis komt uit w2ksvr.. Veel info over security, inheritance, active directory, IIS, terminal services, en nog 1000 pagina's meer. Echt leuk.

En over security: kopieeren van files doet weer iets anders dan moven, inheritance, shares, IIS security, etc.. allemaal leuke dingen om te weten :)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het vanavond proberen.. maar alvast heel erg bedankt ;)

• Xion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:49
Via explorer naar de map gaan waar je DB in staat en dan via de eigenschappen iedereen Full Control geven. Daar na kan je via IIS de rechten instellen zodat niemand er lees / schrijf rechten heeft.

Hiermee zorg je er voor dat je systeem wel toegang heeft (IIS) en mensen via I-Net niet. Succes :)

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:15
Yep dat werkt, ik had hetzelfde probleem en heb nu dus geen probleem meer :)
Pagina: 1