Ik ben een bijna complete newbie op linux-gebied, en dacht gisteren, laat ik Mandrake 9 eens installeren. Dat ging allemaal goed, alleen heb ik nog een tweetal vragen.
1. Hoe de f*ck krijg ik mijn dualhead van mijn Geforce 4 Ti4200 aan de praat? Ik kan niets vinden op Google (alleen een zeer oud artikel over mandrake 7) en ook niet in de search volgens mij.
2. Als ik de usermanager wil starten krijg ik dit:
En als ik een user wil toevoegen krijg ik dit:
btw, als ik de user in KDE wil toevoegenmet de mandrake control center dan krijg ik:
ow, nu ik toch bezig ben:
3. Mijn desktop in KDE is niet in orde. er horen toch een aantal icoontjes op te staan? Die heb ik dus niet, alleen een rood icoontje met "Stop Printer!" eronder.... Overigens heel gek, want ik hed in het begin mijn printer nog niet eens geinstalleerd.....Verder kan ik ook niets veranderen aan die desktop.
Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Vraag 1 is eigenlijk het essentieelst, want als dat niet werkt dan kan ik eigenlijk meteen wel terug naar windows
1. Hoe de f*ck krijg ik mijn dualhead van mijn Geforce 4 Ti4200 aan de praat? Ik kan niets vinden op Google (alleen een zeer oud artikel over mandrake 7) en ook niet in de search volgens mij.
2. Als ik de usermanager wil starten krijg ik dit:
code:
1
2
3
| [root@localhost wokkels]# userdrake ** WARNING **: userdrake: the file password is busy (/etc/ptmp present) |
En als ik een user wil toevoegen krijg ik dit:
code:
1
2
| [root@localhost wokkels]# adduser vipw lockfile (/etc/ptmp) is present! |
btw, als ik de user in KDE wil toevoegenmet de mandrake control center dan krijg ik:
code:
1
2
| Cannot lock user lib, file /etc/ptmp or /etc/gtmp exist |
ow, nu ik toch bezig ben:
3. Mijn desktop in KDE is niet in orde. er horen toch een aantal icoontjes op te staan? Die heb ik dus niet, alleen een rood icoontje met "Stop Printer!" eronder.... Overigens heel gek, want ik hed in het begin mijn printer nog niet eens geinstalleerd.....Verder kan ik ook niets veranderen aan die desktop.
Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Permanent wintericon!