Toon posts:

Wireless alles in 1 pje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hier is er weer 1 over wireless networking.

btw heb de search gebruikt maar kon niets vinden :'( dwz niet betreffende mijn onderwerp....

situatie:
Ik krijg eindelijk ;) ADSL in November, vermoedelijk XS4all als ISP. Maar nu is er het volgende:
Aangezien mijn pc rechtstreeks aangesloten word op de adsl lijn moet alle het internet via mijn pc dus wil ik dit doen dmv een switch maar aangezien mn pa geen 3000 gaten ( ;) ) in de muren wil hebben we besloten dit wireless te doen.

Maar nu wil ik dus een wireless adsl modem met een ingebouwde switch. Dwz mijn pc komt "gewoon"met een normale netwerkkaart in de switch/modem en de rest van de internet gebruikers ( +/- 3 ) ga t net op via wireless netwerkkaarten...

situatieschets:

Mijn pc; normale 3com kaartje
|
| utp naar bv een uplinkje
|
~> [ wireless modem / switch ]

*
*
*~> pc Broertje [ wireless netwerkkaart ]
*~> pc Pa [ wireless netwerkkaart ]
*~> laptop me [ wireless netwerkkaart ]
*~> laptop pa [ wireless netwerkkaart ] Laptops alleen voor mooi weer ;) op inet

____________________________________________________________einde

dus eigenlijk wil ik een alles in 1: switch met "normale" uplink en adsl modem.

zijn deze er en zo jah wel is een aanrader. ( afstanden door het huis zijn +/- max. 30meters.

Thnx Franc

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
Ik heb ff voor je gezocht, ik heb er 1 gevonden, zit alles in op een modem na, die zul je dus nog aan moeten schaffen, maar levert xs4all deze er niet bij?
http://www.e-tech.nu/producten/netwerk_wirelessrouter.htm

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• TheVisitoR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-07-2021

TheVisitoR

Holly it is......

Dit is wat jij zoekt !!!!!!!!!

http://www.web-gear.nl/shop/detail.asp?ProdID=38467

Een all in one van Toshiba....... zocht er ook naar, maar vond hem toch iets te duur

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
uhm... de vigor 2200W?

http://www.draytek.nl

de meesten op dit forum (me including) zijn wel te spreken over de vigors, dus waarom niet?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Er zijn massa's van die dingen, zoek maar op wireless gateway bij netwerkfabrikant X. Ik weet dat 3com en d-link ze zeker hebben, anderen ongetwijfeld ook..

You don't need eyes to see, you need vision

Verwijderd

Zeker zou ik de ADSL direkt op de router aansluiten zodra die mensen van de KPN de deur uit zijn. Een router werkt vaak ook als een firewall en dat merk je héél snel als je eerst bijvoorbeeld zone-alarm draaide zonder een firewall en daarna met. Met een firewall krijg je geen meldingen van poortscans meer.

Let er wel op dat zo'n wireless oplossing lang niet zo snel is als een gewoon 100 Mbit lijntje en daarbij ook nog eens last kan hebben van interferentie. Een kaartje direkt achterin de PC is vragen om moeilijkheden. Beter is een kaartje met een losse antenne eraan, die je dan een klein stukje van alle kabeltroep en systeemkast kan neerzetten. Ik heb me er net ook goed in verdiept en heb daarna de boormachine gepakt. Veel succes!! >:)

• TheVisitoR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-07-2021

TheVisitoR

Holly it is......

axis schreef op 01 oktober 2002 @ 23:51:
uhm... de vigor 2200W?

http://www.draytek.nl

de meesten op dit forum (me including) zijn wel te spreken over de vigors, dus waarom niet?
===========

Ik heb ook zoiets maar dan van E-tech, echter daar zit GEEN wireless gedeelte
in ! In die van Toshiba all in one wel....... (Nokia heeft ook zoiets maar 2x zo duur)

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:20
linksys w-lan routertjes. kosten geen drol. (voor w-lan dan) adsl-modem eraan en gaan met die banaan.

hmm even toevoeging :

je kan het dus op 2 manieren doen.

1: adslmodem tweaken (zoek even op GOT) zodat het een router word en hieraan de linksys wireless gateway knopen. da's dus puur en alleen een w-lan device die het utp-snoertje vervangt zeg maar. is goedkoper als een router met w-lan.

2: adsl modem niet tweaken en koppelen aan een router met w-lan.

Verwijderd

Topicstarter
thnx voor jullie reply's zal vandaag ff wat extra info inwinnen over die alles in 1pjes :)....

K vind die Toshiba wel cewl alleen die prijs vind ik niet echt lief O-) maar zal ff kijken welke t wordt.

denk dat het de de vigor 2200W wordt maar zal nog ff kijken.

THNX boyzz
Pagina: 1