Toon posts:

Thermaltake kast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Thermaltake Xaserll plus besteld, hier zitten al 5 casefans in.
Alleen zit ik me net te bedenken dat ik waarschijnlijk te weinig aansluitingen op mijn mobo heb. Zit nu op mijn werk dus kan niet even mijn kast open schroeven om het te checken. Weet iemand hoeveel aansluitingen een Epox 8KHA+ bordje heeft of hoe die Thermaltake kast werkt, misschien 2 fans op 1 aansluiting ofzo..

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:48

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
does the magic word 'molex' ring a bell :?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Als je niet genoeg aansluitingen hebt kun je desnoods ook nog fans aan een molex solderen

Verwijderd

Topicstarter
ja ok, maar zit standaard geen molex aansluiting op (die fans).
Verder heb ik nog iets van 3 molex aanluitingen over, waarvan ik zeker 2 nog nodig heb, extra hdd en een baybus

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 12:40:
ja ok, maar zit standaard geen molex aansluiting op (die fans).
Verder heb ik nog iets van 3 molex aanluitingen over, waarvan ik zeker 2 nog nodig heb, extra hdd en een baybus
Ja maar je kan de draden van de fans op de pinnen van de molex solderen en die weer terug in zijn 'huls' duwen.

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:32
Voor een paar euro kun je kabels kopen die het volgende doen:
Molex --> Molex + Fanaansluitdingetje,

Mijn Flickr; Sony A7iii

Verwijderd

Topicstarter
ow ok beter :) Thanks!

Verwijderd

wat ga je aan die baybus aansluiten dan ??

Verwijderd

d'r zitten dus 5 fans in die je "in een rondje" via een molex aansluiing met elkaar kunt verbinden...., dus 1 molex stroomaansluiting hem je maar nodig....
heb zelfdie kast en ze gaan d'r volgens mij van uit dat jeje CPU fan aansluit op die fan speed controller...

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-11 04:02

PhatFish

and, uhm......Moo

Klopt, ik heb ook al mijn 5 fans op 1 molex stekkerje, mijn cheap-ass voeding heeft er maar 4 van. Je kan de gelukkig gewoon doorlinken :7 Geen probleem dus. Alleen als ik ze via de fanspeed controller lager zet voel ik wel dat ze minder lucht verplaatsen, maar het geluid blijft nagenoeg hetzelfde :/ Mja, het werkt :Y)
wat ga je aan die baybus aansluiten dan ??
Die kan ook gewoon via de fans op datzelfde molexje doorgelinked worden, die "baybus" zet je dan gewoon aan het eind van "de schakel" :)

...

Pagina: 1