Toon posts:

Com en LPT poorten doen het niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
})
Ik heb hier een computer staan en die wil geen modem herkenen op de com poort.
Het gaat om een Intel moederbord met een celleron proccesor 600 mhz.
In de Bios was ik er achter gekomen dat de com poort op infrarood staat en dat heb verandert maar nu blijft ie als je een modem laat zoeken
zie ik de lampjes knipperen op het modem wel gewoon en daar uit denk ik dat de poort nog steeds verkeerd staat.
ik heb het geprobeerd met win98se en Win2000pro maar beide vinden het modem niet.
Het zelfde geld voor de printerpoort, hij lijkt het te doen maar als je er een printer op aansluit vind nada op de printer poort.
Kan iemand mij vertellen waar ik of hoe ik die com+printer poort weer kan laten werken? ? ? ? ? ? ? ?
Ik heb geen zin meer om weer een andere besturings programma te instaleren.
hij draait nu goed onder Win200 maar de printer en het modem blijven het niet doen. :(

• -FuBaR-
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-01-2014

-FuBaR-

is it safe?

heb je al in je kast gekeken? Ik zeg maar iets raars. Misschien zitten de connectors er niet lekker op, er gebeuren de gekste dingen in computers.

The consumption of alcohol may cause a disturbance in the time-space continuum, whereby gaps of time may seem to literally disappear.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

-FuBaR- schreef op 01 oktober 2002 @ 13:47:
heb je al in je kast gekeken? Ik zeg maar iets raars. Misschien zitten de connectors er niet lekker op, er gebeuren de gekste dingen in computers.
uhh, ik denk dat dat wel een ATX plank is hoor, dus die serialports zitten gewoon op het mobo.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Het inderdaad waar alles zit op het moederbord vast maar ik weet niet welke instellingen er in de bios moeten staan voor de com en lpt poort

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Verwijder de compoorten uit windows en laat ze opnieuw detecteren.

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
Ja leuk dan zet ie ze in weer in maar ik moet de bios instellingen hebben voor de com en lpt poort die staan volgens mij gewoon verkeerd

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-07 14:43

AleXtc

Wannabe Pirat

Het lijkt mij dat deze poorten "uit" staan in de bios. Ga daar maar eens kijken of ze niet op disabled staan.

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 21:23
verwijder de compoorten uit windows voeg ze dan weet toe en installeer com drivers dan moet het volgens mij lukken.

probeer ook nieuwe drivers voor je modem

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja hellaas dat heb ik dus allemaal al geprobeerd
ik heb nieuwste drivers voor alles maar nog steeds njet op de com poort.
En in de bios kom er ook niet veel wijzer uit

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

andere seriele kabel geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ja 4 al zelfs.
maar ik probeer er nu achter te komen hoe ik de bios kan update zonder iets te slopen

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 15:05:
Ja 4 al zelfs.
maar ik probeer er nu achter te komen hoe ik de bios kan update zonder iets te slopen
zonder iets te slopen?
bios updaten doe je met een bootfloppy en een flashtooltje.
daar mol je nix mee.
je kan hooguit de data in de Bioschip corrupten zodattie niet meer werkt :)

normaal corrupt je de data in je bios niet hoor, neem aan dat de pc goed werkt en de bios normaal geopend kan worden?
als je persé de bios wilt updaten mot je et gewoon proberen. er is geen andere manier om er zeker van te zijn dat et werkt of niet werkt.

controleer uiteraard wel de plankrevisie en de biosversie he!.

Verwijderd

Topicstarter
Ja thanxs maar ik breng dat ding mar weg want het is mijn computer niet echt dus als ik dat wil doen lijkt me het veiliger om dat door de leverancier te doen
Pagina: 1