Linux vernietigde mijn fat32 partitie

Pagina: 1
Acties:

• comvidnet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2021
Ik heb in mijn pc 2 harddisks 1 van 20 gb (master) en een met 46gb(slave)
nou heb ik gisteren red hat linux 7.3 op harddisk 1 gezet naast harddisk 2. Nou alles ging goed totdat ik windows wou opstarten van harddisk 2 : niet dus :( :( hele partitie verdwenen. Ik heb niks geformateerd. Nou heb ik gehoord dat er tools zijn om die verloren partitie weer tot leven te brengen.

Weet iemand waar ik zoiets kan downloaden.
Bij voorbaat dank.

Specs: Abit NF7-S, AMD Athlon XP 2500+@3200+, ZalMan CNPS 6000Cu, Corsair 2x 256MB dual channel DRR RAM, ASUS Geforce 2TI64 MB DDRAM.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Je zou eerst eens kunnen kijken wat fdisk ervan vindt: kan die schijf 2 nog vinden? Zo ja, wat voor partities staan erop?

Kan je met lilo of grub wel opdracht geven tot het starten van windows?

Is op hd2 wel een actieve partitie gedefinieerd?

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Volgens mij vernietigd linux nooit partitie's, dat doet de gebruiker :)

Hier komt iets hips te staan

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

sowieso niet een helder idee om dos/windows op anders dan de primaire disk te installeren.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• comvidnet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2021
onder fdisk zie ik wel de harde schijf ik kan niks in grub of lilo vinden .

By the way zo dom ben ik ook weer niet mensen

Specs: Abit NF7-S, AMD Athlon XP 2500+@3200+, ZalMan CNPS 6000Cu, Corsair 2x 256MB dual channel DRR RAM, ASUS Geforce 2TI64 MB DDRAM.

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04-2025

[ash]

Cookies :9

Welke windows gebruik je ??, windows 95-98-ME wil bijvoorbeeld altijd dat de 1e partitie op de 1e harddisk te benaderen is, m.a.w. FAT12/FAT16/FAT32 is.

En je hebt toch wel de bootloader aan het begin van de linux partitie gezet en niet in je MBR.
Pagina: 1