Toon posts:

Wat vinden jullie ervan dat microsoft iedereen overneemt?

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Microsoft neemt elke dag wel een softwarehuis over om er voor te zorgen dat zijn console geen flop meer wordt.

Ik vind dat ze op deze manier de hele game scene kapot maken... op deze manier krijgen ze ook hier een monopolie positie...

Dit soort dingen mogen niet gebeuren... en dit soort dingen gebeuren gewoon omdat ze teveel geld hebben... als ze niet zoveel geld zouden hebben was microsoft al failliet geweest omdat de xbox zwaar geflopt heeft.

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

waarom vind je het een probleem dat microsoft dit doet? de spellen worden er toch beter van (anders hoefden ze het niet te doen om te voorkomen dat de xbox flopt)?

Verwijderd

Stuiptrekkingen ... ben benieuwd hoe lang het duurt voordat de XBOX verhuist naar het RETRO gebeuren en door iedereen is omgebouwd naar Divx player.

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-01 10:46
Het lijkt vrij onschuldig wat Microsoft doet, maar je moet echt niet hopen dat ze alles over kopen.
Beetje conncurentie is nooit slecht, voor de prijzen niet en voor de games alleen ook niet.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-01 08:37
Zolang ze blizzard en Epic niet kopen ben ik blij :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zeg dit omdat dit soort streken de hele game scene kapot maken.. microsoft heeft toch helemaal geen smaak voor console games.... het enigste wat ze tot nu toe hebben gedaan is pc games releasen op dat ding.. en waarom zou je nou een pc game kopen voor een console... je heb hem toch al helemaal kapot gespeeld op de pc??

en dan ook nog zonder keyboard en op een veel tragere snelheid..

op een console horen console spellen, spellen die met een joypad te spelen zijn en spellen die ervoor zorgen dat de console niet teveel hoeft te doen zodat het ten koste van beeldkwaliteit of fps gaat..

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-01 16:22
Ik had een paar geleden een discussie met Lighteye hierover.
De X-Box werd net voor gesteld en toen al dachten we beide dat Microsoft ook op console markt een nummer positie wil hebben.
We beginnen aardig gelijk te krijgen. :(
Maar als iedereen dezelfde console heeft is ook wel handig ;)

• notgib
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-10-2025

notgib

ach, wat zal ik zeggen

DarkJedi schreef op 01 oktober 2002 @ 12:22:
Maar als iedereen dezelfde console heeft is ook wel handig ;)
Ja, net als de OS-en op onze PC's bedoel je? Nee, bedankt. Dan heb ik toch liever keus. Concurrentie is gezond, ook op deze markt.

Verwijderd

Sequence schreef op 01 oktober 2002 @ 12:14:
waarom vind je het een probleem dat microsoft dit doet? de spellen worden er toch beter van (anders hoefden ze het niet te doen om te voorkomen dat de xbox flopt)?
Als de games op de Xbox uitkomen worden ze er beter van? LOL
Ze maken andere gamers die voor een andere console gekozen hebben hun hobby kapot en dwingen je tot het kopen van een Xbox. Na deze overkoop acties en de geruchten die nu ten ronde gaan zal ik dat nooit van mn leven doen!

En herinner je de prijs van de Xbox toen hij net uitkwam? Als er geen concurrentie was geweest was die prijs nooit en te nimmer gedaald. Wil jij strax 600 euro betalen voor een nieuwe console? Ik niet maar dat is wel precies hetgene dat microsoft mee bezig is, andere bedrijven kapot maken.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Er zijn honderden goede softwarehuizen.
Ze kunnen ze toch niet allemaal kopen. De aankopen tot nu toe is niet om de markt te domineren, maar om eindelijk eens wat aan het brakke spellenaanbod te doen. Want zeg nou zelf, daarin worden ze behoorlijk overtroffen door Nintendo en Sony. Bovendien hebben ze geen imago en is het assortiment niet erg breed. Sony en vooral Nintendo hebben allerlei spellen voor kinderen, maar ook voor volwassenen.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-01 13:28

Elroy

Zelda!!!

En dat microsoft rare overgenomen heeft was niet echt slim van ze.
Ik weet niet hoeveel miljoen ze wel niet neergelegd hebben om rare over te kopen.
En in feite hebben ze alleen de naam opgekocht, want de meeste figuren (zoals donkey kong enzo.) staan allemaal onder licentie van Nintendo.
Het is alleen wel jammer dat perfect dark niet van nintendo is maar van hunzelf

Specs Computer

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Elroy schreef op 01 oktober 2002 @ 12:34:
En dat microsoft rare overgenomen heeft was niet echt slim van ze.
Ik weet niet hoeveel miljoen ze wel niet neergelegd hebben om rare over te kopen.
En in feite hebben ze alleen de naam opgekocht, want de meeste figuren (zoals donkey kong enzo.) staan allemaal onder licentie van Nintendo.
Het is alleen wel jammer dat perfect dark niet van nintendo is maar van hunzelf
yep maarja als je ziet hoe de nieuwe PD eruit ziet word het volgens mij nog geen bijster success. En dan nog iets wat ZEER belangerijk is:

Rare kreeg bij Nintendo zeeen vol tijd. Bij MS moeten er binnen 2 jaar 5 titels liggen. Volgens mij krijg je dus nooit zulke hoge kwaliteit.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• PromWarMachine
  • Laatst online: 22:40

PromWarMachine

Forsaken Archer

Carel schreef op 01 oktober 2002 @ 12:20:
Zolang ze blizzard en Epic niet kopen ben ik blij :)
Kopen is wel heel rigureus, maar het zou mij niets verbazen als over een half jaartje uitlekt dat Microsoft ontzettend veel $$$ geboden heeft, wanneer Blizzard een XboX-game zou maken. (Zie de release van SC: Ghost, nog niet zo lang geleden)

Dividend for Starters

Verwijderd

Topicstarter
dat ze rare hebben overgenomen is helemaal niet goed.

het gaat er niet om dat ze daarlijk iedereen overnemen maar de grote namen..

en dat willen ze doen omdat ze toch zoveel geld hebben... zij kunnen niet op een eerlijke manier naar de top zoals de andere hebben gedaan... zij kunnen alleen alles met geld..

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 12:24:
[...]

Als de games op de Xbox uitkomen worden ze er beter van? LOL
Ze maken andere gamers die voor een andere console gekozen hebben hun hobby kapot en dwingen je tot het kopen van een Xbox. Na deze overkoop acties en de geruchten die nu ten ronde gaan zal ik dat nooit van mn leven doen!

En herinner je de prijs van de Xbox toen hij net uitkwam? Als er geen concurrentie was geweest was die prijs nooit en te nimmer gedaald. Wil jij strax 600 euro betalen voor een nieuwe console? Ik niet maar dat is wel precies hetgene dat microsoft mee bezig is, andere bedrijven kapot maken.
yep dat is helemaal klote. als je geen concurentie heb bepaal jij de prijzen. Dus als MS alleen overblijft kun je wel nagaan dat je straks €600 voor je console betaalt en €80 voor je spellen.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Verwijderd

Topicstarter
Met andere woorden Microsoft moet ophouden met proberen altijd nr 1 te zijn.... want ook al staan ze bovenaan dat betekend nog niet dat ze de beste zijn.

en dat zullen ze zeker ook niet worden in de console wereld...

Stel je voor dat over een tijdje nintendo stopt met consoles maken en net als sega overgaat op games maken voor andere consoles... die games zullen niet zijn als de games die ze maken voor hun eigen console.. er zal gewoon veel verloren gaan... en nintendo moet doorgaan met consoles maken..

en iets in me zegt dat microsoft over een tijdje ook een handheld zal uitbrengen... maarjah dat zien we nog wel..

microsoft is gewoon een virus... die probeert alles te infecteren..

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Vindt het ook niet leuk, maar je kan er weinig tegen doen, of je moet errrrug veel geld hebben. ;)

Signature

Verwijderd

Dit is de ultieme klantvriendelijkheid :) MS zorgt er voor dat mensen die een XBOX gekocht hebben zo dus altijd genoeg keuze uit spellen hebben.. :D

Verwijderd

PromWarMachine schreef op 01 oktober 2002 @ 12:39:
[...]

Kopen is wel heel rigureus, maar het zou mij niets verbazen als over een half jaartje uitlekt dat Microsoft ontzettend veel $$$ geboden heeft, wanneer Blizzard een XboX-game zou maken. (Zie de release van SC: Ghost, nog niet zo lang geleden)
Nee hoor, geen enkel bedrijf, ook Microsoft niet, betaald $$$ aan Blizzard om een multi-platform consolespel te maken. Dan was ie wel exclusief geweest. En Microsoft heeft nu 3 bedrijven, Bungie, Oddworld Inhabitants en Rare. Nou poehee, Nintendo heeft meer bedrijven gekocht vnl in Japan (ik noem een Hal Laboratory). We hoeven niet zo bang te zijn dat MS in de consolewereld hetzelfde geintje uithaald als ze op PC gebied hebben gedaan/doen, de reden is simpel: MS is niet sterk genoeg. De ECHT grote gamesbedrijven zullen nooit verkopen (Konami, Square, Vivendi (o.a. Blizzard), Sega, Nintendo) en als MS het probeert dan steekt Sony daar wel een stokje voor.

• Hayfork
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09-2025

Hayfork

Drinkin&Boardin

Microsoft is gewoon al een dikke 20 jaar voor de PC en heeft daar eigenlijk al een monopoliepositie verworven. Nu willen ze dit ook al proberen op de consolemarkt en dit kan gewoon niet. Microsuf is voor de pc en niet voor consoles

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

• Reefer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02-2025

Reefer

madness

inderdaad lijkt me niet dat Sony en co een overname van Microsoft nodig hebben. Dus zon vaart zal het niet lopen.

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

Verwijderd

FF bom gooien op huis van bill gates :P, echt niet normaal ben bezig met die beta van Asheron Call (van mircosoft) daar moet je 13 euro per maand voor betalen :s, nou denk je je hebt best wel wat geld nodig om servers online te krijgen maar dan krijg je de rekensom:

als je 200 000 mensen hebt die het spel spelen en dat is met dit goede spel makkelijk mogelijk dan heb dik 2 miljoen eurotjes om je servers te onderhouden en services te verlenen je kan mij nie vertelen dat je dat PER MAAND nodig hebt

sorry moest ik ff kwijt :D

Verwijderd

Ik zie het probleem van jou niet echt in dit topic. En nee ik heb er niet echt problemen mee dat Microsoft alle softwarehuizen op koopt

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Wat een onzin, MS neemt 2 bedrijfjes over en gelijk is de wereld te klein, beetje zielig om op deze manier te reageren, daarnaast blijven de software huizen gewoon het zelfde werk doen, met die verstande dat op strategisch gebied wat dingen veranderen.

• 8-Ball
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-11-2023

8-Ball

nee...gewoon nee

Ik vind het geen probleem... Kijk als Microsoft er niet was geweest, bestond GoT waarschijnlijk niet, en zelfs het internet zou nog in een vroeg stadium zijn. Omdat Microsoft zo veel geld heeft, kan het veel bereiken. En alles over kopen mag niet eens volgens de wet, dus ik maak me er niet zo druk over. Ik denk dat het alleen maar goed is voor de industrie, er komt veel geld in het maken van spellen en het maken van nieuwe consoles

One for the mony, one for the pope, it's the ****** return of the great white dope

Verwijderd

Topicstarter
het gaat niet om dat ze alles overkopen maar bedrijfjes die voor sommige mensen toch wel wat betekenen en die in mijn ogen niet op de xbox thuishoren..

en om te reageren om raptorix:

Wat een onzin, MS neemt 2 bedrijfjes over en gelijk is de wereld te klein, beetje zielig om op deze manier te reageren, daarnaast blijven de software huizen gewoon het zelfde werk doen, met die verstande dat op strategisch gebied wat dingen veranderen

Microsoft is sinds de launch van zijn zwarte kist alleen maar bezig geweest met het proberen over te nemen van software huizen... als zij nou inzien dat die lui niet willen produceren voor de lelijke zwarte kist dan houd het gewoon op met een console... normaal gesproken..

maar voor microsoft niet... zij hebben een groot deel van al het geld dat is omloop is in de wereld.. dus dat is geen grenz voor ze... dus dan gaan ze software huizen overkopen.. zodat zij gedwongen software moeten produceren voor hun zwarte rotding.

sega had ook door kunnen gaan als ze veel geld hadden gehad...

• raptorix
Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 13:53:
het gaat niet om dat ze alles overkopen maar bedrijfjes die voor sommige mensen toch wel wat betekenen en die in mijn ogen niet op de xbox thuishoren..

en om te reageren om raptorix:

Wat een onzin, MS neemt 2 bedrijfjes over en gelijk is de wereld te klein, beetje zielig om op deze manier te reageren, daarnaast blijven de software huizen gewoon het zelfde werk doen, met die verstande dat op strategisch gebied wat dingen veranderen

Microsoft is sinds de launch van zijn zwarte kist alleen maar bezig geweest met het proberen over te nemen van software huizen... als zij nou inzien dat die lui niet willen produceren voor de lelijke zwarte kist dan houd het gewoon op met een console... normaal gesproken..

maar voor microsoft niet... zij hebben een groot deel van al het geld dat is omloop is in de wereld.. dus dat is geen grenz voor ze... dus dan gaan ze software huizen overkopen.. zodat zij gedwongen software moeten produceren voor hun zwarte rotding.

sega had ook door kunnen gaan als ze veel geld hadden gehad...
Wat is nou eigenlijk je punt? Ben jij nou zo dom, of ben ik nou zo slim?
Ik speel games sinds 1982 en toen was het ook al een geld kwestie, dat is altijd zo geweest en zal altijd z blijven, niet alleen in games land, overal, en zeker wat betreft ontwikkeling van high tech diensten/producten.

Daarnaast heb jij denk ik geen enkel idee hoe hoogstaand MS werkt, ooit met Microsoftmensen samen gewerkt? Ik wel en geloof me deze lui weten wat ze willen en weten waar ze over praten.

Jij kan alleen maar dom flamen, alleen al de manier waarop je praat toont al aan dat je geen idee hoe software development in elkaar zit.

Verwijderd

Topicstarter
He kuttekop...

ik speel ook al zo lang spelletjes...

JIj denkt meteen dat je wat voorstelt omdat je met die sukkels van microsoft heb gewerkt...

ik zal je wat anders vertellen... ik heb samengewerkt met mensen van ati... voor de gamecube...

stomme sukkel dat je bent..

ik vind got wel okee.. maar die sukkels hier die denken dat ze vanalles voorstellen moeten ze afschieten..

wie denken jullie dat jullie zijn??? computer goden/?? stelletje lozers... microsoft homo's
raptorix schreef op 01 oktober 2002 @ 13:57:
[...]

Wat is nou eigenlijk je punt? Ben jij nou zo dom, of ben ik nou zo slim?
Ik speel games sinds 1982 en toen was het ook al een geld kwestie, dat is altijd zo geweest en zal altijd z blijven, niet alleen in games land, overal, en zeker wat betreft ontwikkeling van high tech diensten/producten.

Daarnaast heb jij denk ik geen enkel idee hoe hoogstaand MS werkt, ooit met Microsoftmensen samen gewerkt? Ik wel en geloof me deze lui weten wat ze willen en weten waar ze over praten.

Jij kan alleen maar dom flamen, alleen al de manier waarop je praat toont al aan dat je geen idee hoe software development in elkaar zit.

Verwijderd

Xsence doen we ff normaal, moet wel leuk blijven hier he?!?!?! dat je ergens niet mee eens bent ok, maar leg dat dat normaal uit zonder te schelden en geargumenteerd

Verwijderd

ik vind dit eigenlijk geen spielerij topic, want Microsoft zal de gamescene toch nooit helemaal gaan beheersen. Bedrijven zoals nintendo geven hun bedrijf niet zomaar z.g. uit handen. Ook al krijgen ze daar een zak met geld voor..

Verder heeft microsoft de ontwikkeling op software gebied alleen maar verbeterd. Verder zal een totale monopolie positie niet aan de orde zijn aangezien de verboden zal worden. Open Source proggies verschijnen nu allemaal gebaseerd op hetgeen wat microsoft heet opgebouwd

• raptorix
Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 14:03:
He kuttekop...

JIj denkt meteen dat je wat voorstelt omdat je met die sukkels van microsoft heb gewerkt...

ik zal je wat anders vertellen... ik heb samengewerkt met mensen van ati... voor de gamecube...

ik vind got wel okee.. maar die sukkels hier die denken dat ze vanalles voorstellen moeten ze afschieten..

wie denken jullie dat jullie zijn??? computer goden/?? stelletje lozers... microsoft homo's

[...]
LOL met mensen van jou niveau ga ik niet eens in discussie, je klinkt nogal gefrustreerd, miscchien eens tijd om met een psychiater te gaan praten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 14:08:
Xsence doen we ff normaal, moet wel leuk blijven hier he?!?!?! dat je ergens niet mee eens bent ok, maar leg dat dat normaal uit zonder te schelden en geargumenteerd
zou je even terug willen kijken en lezen wat hij geschreven heeft..

anders reageer ik er echtniet zo op .

Verwijderd

He kuttekop...

[...]
Doe eens een beetje normaal man...

Jij roept dat Microsoft IEDEREEN overneemt terwijl ze nu 3 bedrijven hebben overgenomen. Je overdrijft dus en daar word je op gewezen. Maar aangezien je dit topic niet bent begonnen om echt over het overname gedrag van Microsoft te praten maar om weer es lekker te flamen ben je toch niet voor rede vatbaar...

Verwijderd

Topicstarter
Hey geile boy... doe normaal... en praat normaal...

als ik eerder had geweten dat je homo was had ik er niet op reageerd...

hoe was de seks met die microsoft knakkers hahahhahahahah

ohja... en met mensen van mijn niveau...

damn... ik weet zeker dat ik meer games dan jij heb uitgespeeld.. zonder te cheaten..

jij bent echt zielig man... echt te zielig..
raptorix schreef op 01 oktober 2002 @ 14:10:
[...]

LOL met mensen van jou niveau ga ik niet eens in discussie, je klinkt nogal gefrustreerd, miscchien eens tijd om met een psychiater te gaan praten.

• raptorix
LOL jij bent ech grappig, mag ik vragen in wat voor werk je dan doet :D
Als ik dit soort topics lees Geld/beurs koers scroll voor op mijn site dan kan ik niet het idee krijgen dat je zo een techboy bent

Verwijderd

He kuttekop...

[...]
1. Waarom doe je zo triest
2. Je kunt niet tegen je verlies dus echt een die hard gamer kun je, je zelf niet noemen
3. Door mensen zoals jij zal het niveau weer dalen, erg jammer

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-10-2025
Ik wil niks zeggen xsence, maar je solliciteert op deze manier echt naar een SP ban. Elkaar voor rotte vis uitschelden hier wordt allerminst op prijs gesteld.

Verwijderd

Topicstarter
Devil N schreef op 01 oktober 2002 @ 14:14:
Ik wil niks zeggen xsence, maar je solliciteert op deze manier echt naar een SP ban. Elkaar voor rotte vis uitschelden hier wordt allerminst op prijs gesteld.
kijk aub eerst even wie begonnen is.

• raptorix
Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 14:14:
[...]

:D nou?

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-10-2025
Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 14:14:
[...]

Daar gaat het niet om. Raptorix scheld jou niet uit voor kuttekop of homo of sukkel. Okee, hij doet neerbuigend tegenover jou, wat op zich niet goed is, maar hij doet 't op een manier die nog aanvaardbaar is. Hij toont niet z'n zwakte door jou gewoon zonder enige argumentatie de huid vol te schelden.

• raptorix
Devil N schreef op 01 oktober 2002 @ 14:16:
[...]

Daar gaat het niet om. Raptorix scheld jou niet uit voor kuttekop of homo of sukkel. Okee, hij doet neerbuigend tegenover jou, wat op zich niet goed is, maar hij doet 't op een manier die nog aanvaardbaar is. Hij toont niet z'n zwakte door jou gewoon zonder enige argumentatie de huid vol te schelden.
Iemand die op zo een flamerige manier praat kan ik helaas niet anders behandelen, daarnaast blijf ik ontopic.

Overigens ben ik toch echt benieuwt wat zijn functie was dat ie met ATI samenwerkte :D

Verwijderd

raptorix schreef op 01 oktober 2002 @ 14:18:
[...]

Iemand die op zo een flamerige manier praat kan ik helaas niet anders behandelen, daarnaast blijf ik ontopic.

Overigens ben ik toch echt benieuwt wat zijn functie was dat ie met ATI samenwerkte :D
Hij moest koffie halen voor de schoonmakers...

Edit: ik snap dit topic trouwens zowieso niet want xsence heeft zelf een Xbox...

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-01 08:37
He kuttekop...

[...]
Heb je niet toevallig voor ATI gewerk i.c.m met pc's dat zou namelijk die brakke drivers goed kunnen verklaren B)

Oeps, nu flame ik ook, maar ik bedoel het goed :)

• raptorix
Oja, zo een hekel heeft hij aan MS :D

Xbox controller op pc./

Verwijderd

Laat dit topic maar voor wat het is, gewoon niet meer reageren!
Er is al een melding is SM gedaan en er zal zo wel een modje maatregelen nemen. :)

Verwijderd

dicht
en nog wel wat aktie :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.