Verwijderd
[edit]
Dit is voor een 2e pc, als je de WAN poort niet gebruikt.LAN2, gekruist gekoppeld aan WAN, voor aansluiten op een computer
Dit spreekt voor zich.WAN, gekruist gekoppeld aan LAN2, voor koppelen aan breedbandmodem
Dit is voor het aansluiten van een pcLAN1, gekruist gekoppeld aan uplink, voor aansluiten op een computer
Dit is als je meerdere pc's wilt aansluiten.Uplink, gekruist gekoppeld aan LAN1, voor aansluiten op een switch of hub
Maar wat ik niet snap, dit staat er ook apart bij:
Zou dat dan de eigenlijke aansluiting zijn, en dat je daarnaast nog 2 pc's , of 1 pc en een switch/hub aan kan sluitenBreedband aansluiting, voor aansluiten op een ADSL- of kabelmodem
Ik ben me nog verder aan het oriënteren, Draytek is natuurlijk niet het enige merk met routers...
Ik zie zojuist op www.routershop.nl een E-Tech ADSL/kabel-router met vier-poorts switch. Voor 101 euro, hmmm... wel een aardig prijsverschil met Draytek...
Verwijderd
succes
E.e.a. had je uiteraard ook kunnen vinden op www.draytek.nl ;-)
http://www.deyterra.com
daar zit al een ingebouwde 4 poorts switch op. (10/100)
kost 85 euro @ informatique
misschien dat dat wat voor je is?
Niels
Verwijderd
En ja kan de 2200 USB nemen als je een USB adsl modem hebtrally schreef op 01 oktober 2002 @ 12:10:
Als je hem gaat gebruiken voor Kabel/Adsl kun je gewoon die Draytek 2200E (let op de extra "E") gebruiken. Daar zit ook een 4 poorts 10/100 switch in.
E.e.a. had je uiteraard ook kunnen vinden op www.draytek.nl ;-)
Ik vindt die site eigenlijk niet zo overzichtelijk
heee, wat doe jij met mijn icoon???shameete schreef op 01 oktober 2002 @ 12:13:
ik heb hele goede ervaring met de sitecom router pro
daar zit al een ingebouwde 4 poorts switch op. (10/100)
kost 85 euro @ informatiquegeen geld dacht ik zo...
![]()
misschien dat dat wat voor je is?
zou leuk zijn als je er zelf een bedenkt.
en niet mijn icon gebruikt.
ontopic: aan topic starter, ik heb zelf de e-tech cable/dsl router.
4 poorts 100mbit switch ingebouwd. en deze router heeft ook het msn probleem niet. je kan hierbij wel gewoon bestanden versturen met msn
heb ik een straigth of cross cable nodig?Kama schreef op 01 oktober 2002 @ 12:15:
Draytek Vigor 2200E werkt hier als een trein... Zitten 4 poorten in en je kunt er zo een hub op aansluiten (zoals ik hier ook doe)
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.
Ach, MSN gebruik ik nooit. ICQ Daarentegen wel regelmatig.damster schreef op 01 oktober 2002 @ 12:20:
[...]
heee, wat doe jij met mijn icoon???
kies eens heel snel even een nieuwe.....
ik heb dat ding zelf gemaakt.
^%&* zeker te lui om er zelf een te maken stomme
ontopic: aan topic starter, ik heb zelf de e-tech cable/dsl router.
4 poorts 100mbit switch ingebouwd. en deze router heeft ook het msn probleem niet. je kan hierbij wel gewoon bestanden versturen met msn
De keuze is dus eigenlijk tussen de E-Tech Cable/ADSL-router en de Draytek Vigor 2200E... ik denk dat het meer een kwestie van persoonlijke smaak is, de specs van beide routers zijn toch overwegend gelijk?
In die Draytek kun je bij het vierde poortje selecteren of het een straight of een crosslink connection is.sh4d0wman schreef op 01 oktober 2002 @ 12:25:
[...]
heb ik een straigth of cross cable nodig?mijn draytek komt namelijk deze week binnen en ik heb nog een hub liggen
Hoef je niet speciaal een crosscable te maken/kopen
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
geloof het wel.Wildfire schreef op 01 oktober 2002 @ 12:27:
[...]
Ach, MSN gebruik ik nooit. ICQ Daarentegen wel regelmatig.
De keuze is dus eigenlijk tussen de E-Tech Cable/ADSL-router en de Draytek Vigor 2200E... ik denk dat het meer een kwestie van persoonlijke smaak is, de specs van beide routers zijn toch overwegend gelijk?
maar denk eraan de e-tech heeft 5 jaar garantie.
van de draytek weet ik het niet.
en de draytek is blauw. de e-tech cremekleurig
denk dat je dan naar dat soort dingen moet kijken
Draytek Vigor 2200E -- 129 euro in de pricewatch
E-Tech Cable/ADSL-router -- 101 euro in de pricewatch
Sitecom Broadband xDSL/Cable-router 4S -- 85 euro in de pricewatch
Edimax BR-6104 broadband router -- 79 euro in de pricewatch
Ze hebben iig allemaal een ingebouwde 4-poorts switch...
Aangezien ik -helaas- erg op de centjes moet letten, lijken mij de Sitecom en de Edimax de beste keuzes...
Damster heeft gelijk over de functionaliteiten v.d. verschillende routers. Ze hebben vrijwel allemaal dezelfde mogelijkheden. Kijk dan lekker naar kleur e.d. :-)
Zelfs qua prijs zullen ze elkaar niet/nauwelijks ontlopen hoor. Kijk maar eens in de pricewatch
/edit
Oops... Zag het net ook. Edimax e.d. zijn ook leuke apparaten hoor. Zeker voor die prijs! /edit
(goede reputatie, goede service, plus hij ziet er gewoon mooi uit...
--edit--
Ik zit zojuist nog eens naar de Vigor 2200E specs te kijken... klopt het dat ik mijn twee PC's nu met een UTP straight moet aansluiten? Want momenteel ligt er van PC1 naar PC2 een UTP crossed...
--edit--
Dat klopt als een bus!Wildfire schreef op 01 oktober 2002 @ 13:57:
Hmmm, ik heb zojuist m'n collectie Star Trek Voyager banden te koop gezet... hopelijk weet ik ze snel te verkopen, dan regel ik die Draytek Vigor 2200E wel...
(goede reputatie, goede service, plus hij ziet er gewoon mooi uit...)
--edit--
Ik zit zojuist nog eens naar de Vigor 2200E specs te kijken... klopt het dat ik mijn twee PC's nu met een UTP straight moet aansluiten? Want momenteel ligt er van PC1 naar PC2 een UTP crossed...
--edit--
[ Voor 0% gewijzigd door Illegal_Alien op 01-10-2002 18:29 . Reden: na 20x editten eindelijk goed :P ]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
dus ook een router met ingebouwde switch moet een straight kabel
ja oke er zijn ook switches die als het nodig is automatisch nog een keer crossen.
maar die zal je waarschijnlijk niet in deze prijsklasse aantreffen.
wat ik wel weet is dat de draytek en de e-tech een schakelaar heeft zodat je de 4e poort desnoods een extra keer kan crossen.
dus met de draytek en e-tech kan je die crosskabel houden. en kan je gewoon een straight kabel erbij kopen
ja, dat kan. je moet het kabelmodem zien als een hub.Wildfire schreef op 01 oktober 2002 @ 19:06:
De kabel tussen m'n kabelmodem en netwerkkaart kan straks probleemloos op de router worden aangesloten? Ik heb alleen geen flauw idee of het een straight of crossed UTP is...
tussen een hub en pc moet een straight, dus tussen modem en pc ook
en tussen een router en modem moet ook een straight
controleer de kabel tussen je pc en kabelmodem maar eens.
als je kijkt zul je zien dat het een straight kabel is.
hier kan je de 2 soorten kabels bekijken.
ik weet zeker dat je tussen de router en modem een straight moet zetten.
dus als je nou kijkt of de kabel tussen modem en pc nou ook straight is
Ik geloof je op je woord, aangezien ik anders de internetverbinding moet verbreken en dat zou momenteel (flinke download) niet echt handig zijn...damster schreef op 01 oktober 2002 @ 19:09:
[...]
controleer de kabel tussen je pc en kabelmodem maar eens.
als je kijkt zul je zien dat het een straight kabel is.
[..]
Ik denk dat ik voor de Draytek Vigor 2200E ga -- schijnt een grote favoriet bij de tweakers te zijn (goed merk, betrouwbaar, snel, veilig) plus ik vind 'm mooi...
De ingebouwde switch [4 poorten + uplink] wilde ik niet gebruiken, dus heb ik deze via de uplink die erop zit aan een normale poort van een switch gehangen met een straight kabel.
De kabel tussen de router en het modem is ook straight. [dacht ik]
Ook nog even 2x straight UTP erbij gekocht, 1x 2m en 1x 5m... die leuke meid van Vobis was ook nog eens zo aardig 2x 2m te rekenen ipv 1x 2 en 1x 5... werd het weer ietsie goedkoper...
Effe geduld hebben... ben net terug uit de stad en ik zweet als een gek... het was warm... eerst ff douchen en omkleden, dan knutselen...damster schreef op 02 oktober 2002 @ 15:02:
haha, mooi zo
gelijk installeren
en meld hier maar als hij het (niet) doet
(nou ja, ik neem aan dat het allemaal meteen werkt)
--edit--
Het is trouwens een klein ding, die router... niet groter dan mijn hand...
--edit--
(oh ja, en dan natuurlijk eerst even testen of het netwerk het nog goed doet)
--edit--
Yepz, het werkt allemaal perfecto! I'm happy!
--edit--
Is erg handig!
Niels