ADSL USB modem problemen

Pagina: 1
Acties:

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:46
hallo allemaal.

ff een probleempje. ik heb laatst een ADSL pakket van planet internet besteld.
je weet wel met gratis USB modem etc.

nou zit ik met een goed probleem. elke keer als ik de modem aansluit dan krijg ik bij systeem een ! (vraagteken). je snapt het. het apparaat geeft dikke problemen. elke keer is het foutcode 10.

nou heb ik het op twee systemen uitgeprobeerd. op een PII350 en een AMD XP 1900+. allebij zeggen ze het zelfde (foutcode 10). dus ik heb de nieuwste drivers gedownload. erop gezet en nog steeds het zelfde probleem.

heeft iemand ander dit toevallig ook gehad? is er een oplossing voor? of is het apparaat naar de klote?

iemand een suggestie? ik snap er helemaal niets meer van.

Verwijderd

Toevallig een moederbord met een VIA chipset?

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
welk besturingssysteem draai je op die pc's???

• Cardinal
op die PII 350 draait windows 2000. op die XP 1900+ draait winXP. het XP apparaat heeft iderdaad een VIA chipset erop zitten. het is een KT3 Ultra. van die PII350 weet ik het niet. dat is namelijk een compaq (rustig maar ik heb hem gekregen).

Verwijderd

Even de nieuwste VIA drivers downloaden. En ook even searchen. Het is bekend dat VIA borden te weinig stroom leveren aan de usb poorten. Dit is met gewone aparaten geen problemen maar de USB modem trekt dit vaak niet. :)

• Cardinal
ik zal het eens proberen. als iemand anders ook nog ideen heeft? zeg het maar. ik ben wel in voor ideen

Verwijderd

BIOS updaten! Kijk op de site van de fabrikant! Loste bij mijn ene computer ook het probleem op.

• Cardinal
bios updaten? standaard fout antwoord. maar goed.

voor alle mensen die nu een Alcatel USB modem hebben of er nog een moeten krijgen opgelet.
ik heb gisteren een uurtje aan de lijn gehangen met planet en kpn. weet nu wat er aan de hand is.
er zijn op dit moment twee verschillende USB modems op de markt. hoe zijn die te herkennen? nou heel simpel aan de kleur. de oude modem is groen en de nieuwe modem is rood. er is meer veranderd in de modem dan alleen de kleur. het is namelijk een compleet ander type. op dit moment zijn die modems net introduceerd, dus niemand weet de technische problemen ermee.
Dus als je dit probleem hebt ff KPN bellen, hun zeggen dat je een rode modem hebt. en hun zullen er voor zorgen dat mijnheer Alcatel je terugbelt.
en nu maar hopen dat die lui het wel kunnen fiksen

Verwijderd

offtopic:
Zou je foto van die modem kunnen maken. Ben wel benieuwd eik

• Cardinal
zal hem er morgen ff hier op plaatsen als ik er aan denk

Verwijderd

Foto staat op http://www.xs4all.nl/~recoil/DCP_1439.JPG (zelf gemaakt)

Foto van de site: http://www.speedtouch.com/img/products/st330.jpg

(Kennis van me heeft er ook problemen mee, en ik heb 'm nu thuis liggen)

Verwijderd

Bij de computer loopt de installatie procedure vast.
De ledjes van het modem lichten even op
Windows reageert met "onbekend USB apparaat"
Inmiddels geprobeerd op 3 computers (een met i845 chipset, een met amd-cpu (denk via), en op een p3-laptop, allemaal zelfde resultaat....

Weet iemand of het mogelijk is het modem te ruilen voor een ander (type)?
Ik heb ook nergens drivers specifiek voor de speedtouch 330 kunnen vinden, ook niet via http://www.speedtouch.com/prod330.htm :(

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08 09:46
Ik heb het ook gehad met dat modem, hij is kapot,terugsturen !

Had hem toen getest op een andere computer die een werkend modem had en toen mijn modem erin gedaan en toen werkte die ook niet

• Cardinal
ik heb hem zojuist terug gestuurd ben benieuwd of ik weer een rode modem krijg of dat ze hem repareren.
snel gaat dat overigens volgens mij niet 5 tot 10 dagen wachten nadat je de oude modem hebt verzonden.
hoe te verzenden:: terug in het doosje stoppen en fiks dicht tappen zodat ze het zullen weten daaro.
Pagina: 1