Toon posts:

Diskette in station, na procedure overslaan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een procedure gemaakt die wordt gestart vanaf diskette. Na de laatste reboot moet de diskette worden verwijderd en booten vanaf hdd.
Nu wil ik eigenlijk dat de diskette kan blijven zitten, maar dat de pc toch boot vanaf hdd. Kan dat. Volgens mij heb ik weleens iets erover gelezen, maar is al een tijd geleden en weet helemaal niet meer hoe dat moet.

Heeft iemand hier enig idee hoe het werkt? Een duwtje in de rug is ook goed. Uitzoeken kan ik zelf ook wel, maar kon tot op heden niets hierover vinden.

Alvast bedankt.

Verwijderd

Hij moet dus een paar keer (re)booten van flop en pas de laatste keer van HDD?

want als je gewoon alleen van HDD wil booten dan kun je de bootvolgorde in je bios veranderen

succes

Verwijderd

Topicstarter
Nee, hij moet eerst iig 1 keer, maar in dit geval meerdere keren booten van flop en daarna pas vanaf hdd of zelfs als het proces in een later stadium is van cdrom.

Dus opstartvolgorde in de BIOS is geen optie.

Het moet volautomatisch, dus zonder user input of handelingen worden uitgevooerd. Maar bedankt voor de suggestie.

• Tom-Eric
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03-2025
Misschien kan je het aanpassen op de floppy zefl, zodat hij nadat de procedure succesvol is afgerond automatisch het booten op de floppy overslaat, bij bijvoorbeeld de installatie cd van windows XP vraagt hij je of je wilt booten van een cd en als je dan niet binnen enkele seconden op een knop duwt, dan slaat hij dit over.

i76 | Webdesignersgids | Online Gitaarlessen & Muziekwinkels