[XP] Inbellen duurt lang

Pagina: 1
Acties:

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:05
Beetje moeilijk om voor mijn probleem een pakkende topictitel te verzinnen omdat ik geen idee heb wat het probleem is.

Als ik in Internet Explorer 'www.google.nl' als startpagina instel, en vervolgens IE opstart duurt het een seconde of 30 voordat m'n inbelscherm komt en ik kan gaan inbellen. (ik werk nog steeds gewoon met een modem).

Maarrrrr... als ik het IP nummer van google als startpagina instel 'http://216.239.37.100/' dan verschijnt mijn inbelscherm direct zodra ik IE opstart.

Op de tweede computer die in het netwerk hangt heb ik exact hetzelfde probleem.
Allebei de computers draaien WinXP Pro, netwerk loopt via een Draytek Vigor 2200E (van een oud ADSL abonnement overgehouden).
Allebei de computers hebben een eigen modem (dus ik gebruik geen ICS)

Het lijkt er dus op alsof XP eerst probeert het IP nummer te resolven(van google.nl), er na 30 seconde achter komt dat ie daarvoor het internet op moet, en dan pas mijn inbelscherm presenteert.

Ik dacht/denk dat het iets met een instelling van DNS servers te maken heeft. Ik heb ingevuld dat ie de DNS servers van (bv.) 12move moet gebruiken en heb dit ook correct ingevuld. Maar dit gebruikt ie pas na het inbellen, maar dat duurt juist zo lang.

Outlook Express begint wel direct te bellen als ik mail wil checken, die heeft er dus geen last van.

Relevante info (denk ik):
PC1: IP 192.168.1.10 (via DHCP van de Vigor)
Subnetmask:255.255.255.0

PC2: IP 192.168.1.12 (via DHCP van de Vigor)
Subnetmask: 255.255.255.0

Met de rest van m'n netwerk heb ik geen enkel probleem. Alles werkt prima, ook de snelheid is goed(100 Mbit).

Wat moet ik instellen zodat IE direct begint in te bellen, ook als ik www.google.nl i.p.v. 216.239.37.100 als startpagina instel.

• Rekenmachine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-11-2024
Je kan misschien eens een keer je Internet Explorer updaten, dat kan helpen. Maar ik heb nog nooit van dit probleem gehoord.

https://www.enwatbenjedan.nl/