Toon posts:

Nieuwe Server Linux

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet bij een bedrijf een nieuwe server installeren. Deze doet dienst als webserver, ftpserver,internet sharing,mail server. En misschien voor backup doeleinden. Er komt Mandrake 9.0 of Red Hat 8.0 op te draaien omdat dit voor de mensen daar nog wat te begrijpen is.

Het is zeer belangrijk voor dat bedrijf dat ie stil zijn werk doet. Dus begin niet met praatjes-->waarom zo'n dure kast? :) Tevens moet hij ook voor de toekomst gereed zijn duz daarom vrij hoge specs.

Het gaat me er gewoon om of iemand met onderstaande hardware problemen heeft gehad met linux. :)

Thermaltake Xaser II 6000 plus aluminium
Enermax SilentPlus 300 (with adj fan) ** NEW **
Silver Samsung 3.5' 1.44 FDD
Arctic Super Silent PRO TC (Athlon/P3 - 2,3 GHz)
Rounded HDD Cable - 45 cm - Cooler Master PTC-A18
Rounded FDD Cable - 45 cm - Cooler Master PTC-F18
Asus TUV4X 133 Via694
INTEL Celeron (S370 - 100 MHz - 256 Kb) 1,2 GHz
PC133 - 512 Mb - 168 PIN SDRAM - Dane Elec
MSI G4 MX420-T (64 MB - Gef4 MX420 - TVout)
SEAGATE Barracuda IV 40 GB (7200 RPM - ATA 100)
Creative Soundblaster 128 PCI OEM
AOpen CD952E (52 speed - bulk)

Alvast Tnx ;)

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:47

JJJ

Uhm, een geforce 4 mx in een server? Dat is zacht gezegd verspilling van je geld. Daarnaast wil je ook X draaien en die nvidiadrivers kun je eigenlijk niet vertrouwen. Pak een s3 kaartje ofzo.

Verwijderd

Uhm.. een SB in een server ?? Heb je vrij weinig aan denk ik zo >:)

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Het is "jouw" bak hoor, maar ik vind dat -door de geluidskaart en... Geforce4MX in een server :? - meer op een workstation lijken.

Verder, tja, 't is vrij standaard hardware... dat moet gewoon werken (of zou ie crashen op die Thermaltake :P ).
Was dat alles wat je wilde weten? Dit is namelijk ook eigenlijk wel op te zoeken met een simpele query :o

edit:
Ok... spuit elf ikke weer met m'n opmerkingen

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

ik zou als ik jou was een wat sterkere voeding nemen met die GF4 (350/400 W). Maar daarbij vraag ik me zowiezo af wat je met zo'n videokaart moet in een server, tenminste, ik neem aan dat er geen spelletjes op gespeeld gaan worden.
Verder zie ik geen dingen waarvan ik uit ervaring kan zeggen of ze niet zouden werken.

Verwijderd

Dit lijken mij de specs van een luxe workstation. Toch niet voor een server?

Verwijderd

kom op zeg
dan heb je zo`n kast en dan flikker je er een celeron 1.2ghz in .....
en idd waarom een gf4mx

Verwijderd

Topicstarter
JJJ schreef op 01 oktober 2002 @ 11:03:
Uhm, een geforce 4 mx in een server? Dat is zacht gezegd verspilling van je geld. Daarnaast wil je ook X draaien en die nvidiadrivers kun je eigenlijk niet vertrouwen. Pak een s3 kaartje ofzo.
Tnx voor de tip. Het moet wel een krachtig kaartje zijn ivm met x. Thuis heb ik mandrake perfect draaien op een Geforce 2 GTS, dat lukt prima geen enkele driver geïnstalleerd. Maja heb wel verhalen over Geforce 4 gehoord.

Oh ja hij moet krachtig zijn omdat er een 22"monitor op aangesloten wordt. En zonder fatsoenlijke refresh rate minimaal 85 hertz @ 1600/1200 flikkert dat din als de tering.

Ok ook nog even uitleggen waarom er een 22"op komt, daar zit namelijk een knopje op waarmee je tussen 2 computers kunt schakelen. Kleinere monitoren hebben ze niet want het is een Cad bedrijfie. :)

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Mandrake 9 ? RedHat 8 ? Dat is allebei best nieuw. Voor een server zou ik een
wat meer "gerijpte" versie nemen.

LOL: zonder geluidskaart issie veel stiller !

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 11:06:
kom op zeg
dan heb je zo`n kast en dan flikker je er een celeron 1.2ghz in .....
en idd waarom een gf4mx
Toekomst >:)
Mandrake 9 ? RedHat 8 ? Dat is allebei best nieuw. Voor een server zou ik een
wat meer "gerijpte" versie nemen.
Ik heb mandrake 8.1 en 8.2 ook nog op voorraad :9

• MAZZA
  • Laatst online: 15:01

MAZZA

Barbie is er weer!

TV-Out :?
Waarom in godsnaam zo'n kast :? Ik bedoel dat is een show-off patser kast in aluminium uitgevoerd. Koop een Aopen H600a ofzo en met het bespaarde geld kun je de proc weer omhoog trekken. Daarbij is een ATI Rage kaartje ruim voldoende (en werkt prima onder linux). Rounded cables? IMHO geldverspilling maar die moet je zelf weten :)

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-05 19:15
Ik weet niet hoeveel users strax van die ftp/web server gebruik gaan maken (en hoeveel bandbreedte die wegtrekt). Maar ik zou het geld van die SB en GF4 liever in een raid controller stoppen (al dan niet met SCSI).
Verder zal het prima werken hoor!

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Verwijderd

Misschien kun je beter even uitleggen waarvoor je dat ding precies gaat gebruiken. Als je namelijk server zegt dan denk ik aan een apparaat zonder monitor. Hooguit voor noodgevallen. Inloggen gaat dan via ssh.
De doeleinden die jij noemt in het start-topic zijn allemaal taken die prima vanuit de console geregeld kunnen worden. Als je dat te 'eng' voor de gebruikers vindt. Neem dan Webmin of zo. Ik denk dat je anders veel te veel geld verspilt aan nutteloze hardware, die je zelden of nooit zult gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
MAZZA schreef op 01 oktober 2002 @ 11:10:
TV-Out :?
Waarom in godsnaam zo'n kast :? Ik bedoel dat is een show-off patser kast in aluminium uitgevoerd. Koop een Aopen H600a ofzo en met het bespaarde geld kun je de proc weer omhoog trekken. Daarbij is een ATI Rage kaartje ruim voldoende (en werkt prima onder linux). Rounded cables? IMHO geldverspilling maar die moet je zelf weten :)
Tja zit nou eenmaal een tv out op, En die kast is omdat ie super compleet is.
Bedenk jij maar een combinatie die goedkoper is.

Fancontroller
Fans
Hele stille voeding
En ook nog zo makkelijk te monteren

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zou redhat 7.3 doen, 8 is net uit en moet zichzelf ngo wel een beetje bewijzen... Niet dat het heel slech kan zijn ofzo, maar met net nieuwe OS'en moet je gewoon even wachten tot bekend is dat het goed en stabiel draait.

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:21
Tja ik zou dus idd geld gaan besparen op vidkaart, sndkaart en dan geen IDE in een server gaan gooien SCSI, het is en blijft toch een server voor jou??? Gewoon een ATI kaartje of Matrox (mischien nog wel lekkerder met linux), _GEEN_ soundkaart en dan SCSI erin.

Gewoon spullen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 11:12:
Misschien kun je beter even uitleggen waarvoor je dat ding precies gaat gebruiken. Als je namelijk server zegt dan denk ik aan een apparaat zonder monitor. Hooguit voor noodgevallen. Inloggen gaat dan via ssh.
De doeleinden die jij noemt in het start-topic zijn allemaal taken die prima vanuit de console geregeld kunnen worden. Als je dat te 'eng' voor de gebruikers vindt. Neem dan Webmin of zo. Ik denk dat je anders veel te veel geld verspilt aan nutteloze hardware, die je zelden of nooit zult gebruiken.
Geld is geen probleem :9 mag niet boven 900 euro kost op dit moment 880
Het moet gewoon skiet easy zijn.
Dus geen console gedoe, windhoos 8tig

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Dat "kies een gerijpte distro" vind ik ook, maar dit draadje is niet gestart - hoe goed bedoeld het ook is - om zijn hardware, al dan niet op subtiele manier, achter elkaar af te kraken. Hardwarekeuze op stilte is sowieso niet echt iets voor NOS en probleemhardware zit er niet in. Omdat het ook nog eens vrij gemakkelijk op te zoeken is, doe ik em dicht.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.