Toon posts:

Plz help me ff: adapter probs:(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een router besteld uit de vs, maar was ff vergeten dat ze daar moeilijk doen met stroom enz. oftewel er zit een adapter bij die ik hier niet kan gebruiken. Maar nu staat er op die adapter output: 12v dc en 1,2 ampere. Nu heb ik een adapter die 12v dc en 1 ampere "output" heeft. Kan ik die gebruiken?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand :((

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Ja en nee. Je adapter is ietwat underpowered, dus bij zwaar gebruik zou je routertje wel eens instabiel kunnen worden. Vaak is echter zo'n voeding toch wat overgedimensioneerd, dus voor 16 % verschil kun je het wel proberen, dat vermogens-verschil maakt niets stuk.
WAARSCHUWING : ga eerst met een multimetertje uitzoeken of de polariteit van je voeding overeenkomt met die van je router, anders blaas je de interne spannings-regelaars uit je voeding !

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:00
Waarschijnlijk werkt het wel, ze zetten op die apparaten altijd "iets" hoger in :). Als het niet werkt, een adapter zoeken met wat meer vermogen. Let inderdaad op de polariteit van de adapter!

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Verwijderd

Je moet niet kijken wat er op die officiele adapter staat, maar op de router zelf.
BTW: De waarde op de router moet natuurlijk lager zijn dan die op de andere adapter.

Verwijderd

Topicstarter
Dan heb ik dus masl gehad want ik had het polariteit knopje verkeerd om staan en toen ik hem de andere kant opzette deed hij het, is denk ik beveiliging in die adapter??

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Ik denk dat de router mogelijk intern wat extra diodes heeft zitten om dit soort ongelukjes te voorkomen.
En ja, mazzel.
Ik had ooit een (f.999) modem uitgeleend en teruggekregen, te laat gezien dat de voeding er niet bij zat. Maar ik moest inbellen. Losse voeding genomen, voor de zekerheid insteld op 9V i.p.v. de verwachte 12V, maar direct bij aanzetten de geur van verbrande print-plaat en niet meer werken. Reparatie zou snel f.300 kosten en lang duren, toen maar nog eens aangesloten en gevoeld, en alleen 2 spannings-regelaars direct na de voedings-aansluitingen werden HEET ! Voor een tientje 2 nieuwe gekocht, gesoldeerd en met de goede polariteit aangesloten (op 12V dit keer), en zucht ! Later wel weer de goede voeding gekregen.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Pagina: 1