Toon posts:

Win2k Advanced Server Active Directory install probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij de installatie van windows 2000 Advanced server heb ik de standaard procedure doorlopen gewoon niks veranderen allen je naam en een paar instellingen en zo veel als mogelijk standaard gelaten.

Nu het probleem:

Als ik Active Directory wil installeren dan loopt hij vast tijdens de installatie. (dan geeft ie aan dat ie geen netwerk verbinding heeft, terwijl de netwerkkaart goed geinstalled is en de kabel der in zit.)
Ik heb gehoord dat je de netwerk kabel na een bepalde tijd onder de installatie van Active Directory moet inpluggen zodat hij verder gaat met de installatie.

Klopt dat ?
En weet iemand hoe je dat op kan lossen ?
En waar dit door komt ?
En of er speciale tools(bv. Programma's die dit probleem verhelpen) voor zijn ?

Verwijderd

voor een domain controller moet je altijd netwerkverbinding hebben... anders start de server service niet (en is overigens best logisch een standalone server bestaat niet :))

check voordat je dcpromo draait of je andere pc's kan bereiken... en als je deze dc bij een domain hangt zorg dat je de eerste domain controller kan bereiken...

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:38

Xtremelead

powered by E-MU

dus sluit een andere computer aan.

Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!

Verwijderd

Topicstarter
De pc was bij de installatie op een hup aangesloten nu heb ik het met een cross kabel aangesloten en blijft het zelfde probleem weer geven.

Dus de pc was op een netwerk aan gesloten.
Dus kan het dat niet zijn denk ik.

Verwijderd

Er moet inderdaad een hardware link zijn op het moment dat je dcpromo gaat draaien meer niet.
Maar wat gaat er exact mis ?
Krijg je rechtsonderin het netwerk icon dat aangeeft dat de kabel unplugged is ?
Iets meer info graag.

Verwijderd

Is de installatie voor de DC-Promo goed gelopen, en wat voor zooi heb je naast W2k geinstalleerd voor de promo?

• Wdrawing
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:47
Badankt allemaal maar het is al gelukt.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt dat voor jullie hulp ik heb het probleem gevonden.

Je moest dus een pc aansluiten op je server en instellen op de zelfde werkgroep zodat ze elkaar dus konden zien. En dat had ik nog niet geprobeerd :D

Het is me wel een paar keer gelukt om tijdens de installatie van Active directory die netwerk kabel der op een bepaald moment der in te douwen en dat ie dan ook installed. Zonder dat je der een pc op aan sluit dus alleen maar op een hub. Dit is alleen een hele vervelende methode omdat je dan precies het goeie moment de netwerk stekker der in moet pluggen. en dat lukt maar 1 op de 15 keer :P

Ben erg dankbaar voor jullie hulp :D

Verwijderd

Beetje vaag...

Ik heb inmiddels meerdere w2k servers geinstaleerd, ook als DC en het enige wat er moest gebeuren voor je dc promo draaide was eigenlijk niets anders dan een kabel in je netwerkkaart en in een hub / switch.
Zonder verdere pc's eraan.

• QuadrifoglioVerde
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07-2024
Ik geloof dat er ook een soort werk around was die erin bestond de MS TCP/IP loopback adapter te installeren. Zodoende zou je toch een Standalone Server kunnen installeren.

(nooit zelf geprobeerd)
Pagina: 1