Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[fan-control] suggestie nodig

Pagina: 1
Acties:

• B3U5
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-10 13:10
Beste modders, ik zit met een klein probleempje. Nou eigelijk is het niet eens een echt probleem, maar meer een vraag. Maar wie kan ik dat beter vragen dan de die hard casemodders ;)

Ik heb namelijk een tekort aan fan aansluitingen, mijn mobo (ga-7vrxp) heeft er 2 (case/cpu) maar mijn kast bevat wat meer fans. Zo heb ik naast me cpu fan een extra case fan (aopen h600a) maar daarnaast koel ik me hdd met een 80mm fan (met molex connector) en heb ik een enermax (eg465ax-ve(w)(fca)) met fma en fca enz. Dus die heeft ook nog eens een gewone fan aansluiting...

Nou ben ik op zoek naar een fan control unit (ik heb nog een 5 1/4 bay over.) Het hoeft niet perse een frontpannel te zijn maar volgens mij heb je niet anders. Hij moet me fan's van stroom voorzien en dat natuurlijk zo geruisloos mogelijk (dus op warmte reageren).

Er vallen nog 2 fans bij te plaatsen alvorens ik moet gaan zagen dus uitbreiding moet ook in gedachten gehouden worden.

Wie kan me zo'n ding aanbevelen van een bepaald type/merk?

• Dr.Snuggles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11 09:06
Misschien is een digidoc iets ?

Of anders zelf een baybus maken ?

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
pffffffffffffffft ... zelf maken natuurlijk ...

Als je een beetje kan solderen...eitje.

Alleen dat op warmte reageren ... waarom, als het nodig is zet je toch gewoon de fans uit/aan.

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Verwijderd

Als je lui bent: digidoc
En als je je thuis voelt op dit forum: Bit-tech (http://www.bit-tech.net/article/51/)

Verwijderd

En wegissie.. jammer dan

:(

Edit:
hier stond een plaatje .. maar sebastius zal vast gelijk hebben :)

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 22:17

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Eehm, dat mag niet echt, Q195, dat spul is nog steeds copyright @ Elektuur.

Verwijderd

digidoc heb ik zelf ook en werkt perfect.. wat ook een leuk ding is het lost in space control centre. daarmee kan je ook winamp over het lcd schermpje gooien e.d
==================================================

Afbeeldingslocatie: http://www.xxlcases.nl/lis/blue/2.jpg
EUR 129,00 bij XXLCASES.nl

Specificaties
- Karakter STN LCD (HD44780 compatible)
- Aantal karakters 20 x 2 (2 rijen van max. 20 karakters)
- 19200 bps 8bit (FULL) 1 STOP BIT
- 4polige aansluiting (Grnd, 5V, RX, TX)
- Voeding/data via een seriële en USB aansluiting

Systeem-eisen
- vrije USB aansluiting en Seriële poort
- Pentium II/AMD processor, 64MB RAM of meer
- 4 MB vrije HDD ruimte
- 5,25" vrije drive bay
- Windows OS, zoals Windows 98, ME, NT, 2000 en XP

Verder
Deze LCD indicator van V.L. Systems houdt niks van wat er in je PC gebeurd voor je geheim en maakt je 'droom-PC' compleet! Dit zeer fraai ogende LCDdisplay met bay heeft ontelbare mogelijkheden en kan zo ongeveer alles op het LCD te voorschijn toveren. Een kleine greep uit de mogelijkheden;

Weergave van; - Datum & Tijdnotatie
- Besturingssyteem (build, type e.d.)
- WinAmp songtitle, equalizer e.d. (veel plug-ins mogelijk!)
- CPU, geheugen gebruik en info
- CPU temperatuur
- Fansnelheid
- Moederbord Voltages
- Eigen teksten
- Mail notification

Afbeeldingslocatie: http://www.xxlcases.nl/lis/screens/winamp.png

Het LCD scherm heeft een zilveren look, afgeschermd door een plexiglazen plaatje en vastgezet met 4 fraaie gouden schroeven
Over het scherm zelf eigenlijk alleen maar lof. Een zeer fraai egaal en fel backlight welke aan en uit te zetten is. Daarnaast is ook het LCD zelf m.b.v. een drukknop aan en uit te schakelen.

Het LCD display wordt in retailverpakking geleverd en is volledig geassembleerd. Op de meegeleverde installatie-cd vind je de software met zéér uitgebreide mogelijkheden en een prachtig overzichtelijke interface. Via deze software kun je precies aangeven welke gegevens je op het LCD scherm wilt hebben, de mogelijkheden zijn hierbij zo onbeperkt dat je monitor bijna overbodig wordt :-)

Hieronder vind je wat screenshots van de software die meegeleverd wordt en het display zelf. Het geeft je een wat betere indruk van wat dit display allemaal kan!

Door het felle backlight was fotograferen niet makkelijk ;-)

• B3U5
digidoc spreekt me idd wel aan, maar de prijs doet me aan hobbyisme denken...
maar eens een raidoschack vinden hiero kijken wat voor dingen ik zelf kan bouwen :P
zelf kun je met schakkelaars, connectoren en een soldeerbout natuurlijk best ver komen.

• B3U5
Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 12:15:
[afbeelding]

*klik-baar*

het grote plaatje IS wel wat groot ( >1mb )
dus kan ff duren...

misschien heb je er iets aan??

de teks op het plaatje is wel in het nederlands EN leesbaar :)
kan even duren??? meer dan één sec bedoel je? :9 nou maar niet veel meer dan (als in minder dan 2 sec..) hmm het is middag, in 10 minuten springen de posts up :P

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11 19:21

Silentpuma

To much mind...

(jarig!)
http://www.natriumtech.com/products.php De mogelijkheden zijn eindeloos... ;)

Maar je kan ze idd heel goed zelf maken. Ik ben zelf ook bezig om mijn vrije 5.25" bay om te toveren met 5 potmeters + schakelaars waarmee ik de fans uit kan zetten. 5 dual-color LED`s geven aan of de fan aan (groen) of uit (uit) is :p Heb nog niet alle onderdelen binnen, waarschijnlijk heb ik alles binnen voor het weekend. Heb dan hopelijk begin volgende week mijn baybus klaar :) Ik zal daar zeker een topic over posten, dus dan!

En nog iets, kijk uit waar je je onderdelen koopt, je kan verkeerde onderdelen (meestal) niet terugbrengen! Heb ik ook nogal last van gehad... :(

Use the Search Luke...

Verwijderd

Als je nog even geduld hebt: de Xtreme Baybus :P

Kijk op [rml][ EL] Xtreme Baybus: De hardware[/rml] en [rml][ EL] Xtreme Baybus: De software[/rml]
Pagina: 1