[Novell]Mogelijk om via snapshot alle werkstations te update

Pagina: 1
Acties:

• Red_Head
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 04:51

Red_Head

Kleine moeite groot plezier !!

Topicstarter
Er draait hier een Novell netwerk waarbij veel gebruik word gemaakt van snapshot
om alle aplicaties te installeren

nu is mijn vraag in hoeverre is het mogelijk om alle werkstations [win95] te updaten

heb hier een kale win95 machine, en daar mee wil ik een totale snapshot maken van het updaten maar nu is het probleem er staan hier wel verschillende configuraties (PIII/PII/AMD)(COMPAQ/DELL/SIEMENS)
en het verschilt ook nog eens per computer in hoeverre deze up to date zijn

mijn hoofdvraag is dan : gaat dit problemen geven

(met de hand is geen optie gaat om 50/60 pc's)

• baggah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-04 16:02
Nee, Als je een echt kale win95 machine hebt en je installeerd daar bijvoorbeeld office 2000 op. En doet voor de rest dus niks anders. Dan kan je die snapshot van office 2000 op iedere machine die windows '95 draait uitrollen.

• Red_Head

Red_Head

Topicstarter
je bedoeld dus je kan geheel office wel gaan installeren maar al staat op een van de werkstations words werkt het al niet :?

weet je het zeker ?

• baggah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-04 16:02
Eh? Wat ik dus bedoel is je maakt een snapshot op 1 pc met windows'95 dan draait die snapshot op iedere andere pc met windows'95.

Verwijderd

Volgens mij kon dit pas vanaf versie 3 of 4.

• Red_Head

Red_Head

Topicstarter
ja inderdaad dat kan pas van ver 3 ik heb hier 4 dacht ik zo uit mijn hoofd

maar ff voor de duidelijk heid

ik weet dat het mogelijk is om instellingen te verwerken in een snapshot, dus moet het ook mogelijk zijn om updates zo te doen dat is iets wat ik zeker weet maar kan het dus ook met deze situatie

code:
1
2
3
4
5
6
Kale win95                         Kale win95 die geupdate moet worden (dit werkt)
     |                                              |
     |---------------Snapshot--------- |
     |                                              
     |                                              
Gepdate win95

maar als een computer zeg maar vorige maand is geupdate en in die snapshot zit zeg maar nieuwere updates installeerd hij die dan goed of doet hij dit niet

:?:? (het word steeds vager :))

Verwijderd

Wat wil je precies updaten? Dingen als servicepacks en zo zou ik niet via snapshotten doen, maar via imaging.

Office-installaties kun je via zen mooi doen via de ingebouwde msi-opties. Client-updates kun je via ACU doen, als je dat niet in imaging wil doen. Een distributie houdt bij of ie al een keer gedraaid is, zodat vaker dezelfde update te voorkomen is. Mits je distribute-allways aan zet. Op zich kun je natuurlijk gewoon testen wat jij wilt...

Dus.... wat wil je precies updaten?

• Red_Head

Red_Head

Topicstarter
Aan gezien win95 binnenkort geen support meer krijgt alle updates die beschikbaar zijn voor win95

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:13

Jaymz

Keep on moving !

Zorg dat je machines qua OS inrichting hetzelfde zijn, da's altijd wel prettig. De hardware boeit opzich niet zo. Wij gebruiken dezelfde applicatieobjecten voor PII's t/m PIV's

Zet dan één machine zo kaal als mogenlijk op (alleen de basiszut om op het netwerk te kunnen komen dus ;))
(edit: natuurlijk wat de benodigde patches SP's en andere zaken die je niet via snappshots wilt doen er wel op zetten, die je dan zelf op een andere manier moet distriburen, maar dat kan ZEN ook voor je ;))

Maak daar een image van (zodat je na een snapshot weer terugkunt naar de 'kale' situatie')

Draai een snappshot van de installatie/updeet, doe de eventuele reboot en pas eventuele instellingen aan. Draai daarna de afsluitende snappshot en pas via nwadmin het aplicatieobject naar wens aan (d'r blijft altijd wel wat hangen)'

Zet de kale image terug op het werkstation.

-Next-

Verder: Ga er eens lekker mee spelen enzo, da's (in mijn beleving) de beste manier om erachter te komen wat je er allemaal mee kunt, en hoe dat te regelen ;)

Of je problemen gaat krijgen:

Ik vermoed geen onoverkomelijke, alleen zul je eer je doe boel live gaat updeten ff een paar (representatieve) werkstations moeten testen. Mijn ervaring is dat het maken van het snapshot een peuleschil is.

Het ervoor zorgen dattie "overal" goed op werkt is twee (en het lastigste stuk).

Zaken als IE, SP's en dergelijke kun je idd beter via de ACU doen (hoewel met Win9x je niet met gelimiteerde werkstations zit itt tot Win NT 4.0 (en hoger).

Verwijderd

Precies... die updates horen echt niet in een snapshot.... maar in een image!
Pagina: 1