Toon posts:

Ervaring met 64x4 SDRAM??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij Gistron een 512MB module gekocht (SDRAM, 133Mhz) die opgebouwd is uit 64x4 blokken ipv 32x8. Volgens de site (www.gistron.com) werkt dit type geheugen alleen op VIA-chipsets. Die heb ik wel (Abit KT7A-Raid), maar als ik de DIMM erin doen (meerdere voetjes, alleen en gecombineerd met andere DIMM) krijg ik paar lange beeps een boot de PC niet.

Q: weet iemand waarom dit geheugen niet bij mij zou werken?

AB!

LaTiNo

• B3U5
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-08 19:30
hmm check de manual van je mobo wat ie aankan (die is online ook wel te vinden)
wat voor beeps krijg je precies, en heb je die niet als je dat nieuwe mem er niet in hebt zitten?? een paar lange beeps klinkt als geen videokaart detected, maar dat konden er ook 3 korte zijn.
het kan zijn dat je mobo deze mem niet ondersteund

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Ik denk dat de enige oplossing een bios pdate wordt en anders toch omruilen... Of probeer je geheugen timings zo laag mogelijk vast te zetten, want gistron kennede kan het een ultra el cheapo dimmetje zijn wat alleeen maar 333 aankan etc.

Mijn vraag is dus nog ff, wat staat dr op de chippies ?

Verwijderd

Moet er niet eens een actie begonnen worden tegen Gistron... ze verkopen die bende als VIA only maar ik hoor erg veel mensen met problemen...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Er bestaat niet iets zoals "ViA only" da's een of ander zelf bedachte term of zo :/ (laat ze er "ViA maybe" van maken dan). Feit is dat unbuffered DIMM's met 64Mx4 chips _niet_ aan de Intel/JEDEC PC133 eis voldoen! Het ene ViA bord doet er niet moeilijk om, het andere ViA bord gaat over z'n nek van zulke DIMM's. Garanties zijn dus niet te geven met zulke DIMM's temeer er veel cheap ass rommeldingen tussen zitten (want geen officiële specs dus maak er maar wat van).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.