Officieel statement mbt spam www.vragenbank.net.

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-09 17:49
Velen van jullie hebben vast al gemerkt dat we last hadden van een spemmert.
Met behulp van een eenvoudig doch zeer effectief scriptje wist hij emailadressen en namen van gebruikers van Gathering of Tweakers en het FOK!forum te achterhalen.

Er is hier geen sprake van een hack, iedereen kon die gegevens vrij opvragen. Wij hebben de gegevens niet verkocht, wat hier en daar gesuggereerd werd, en het is ook niet uit opdracht van ons verstuurd.

Mensen die in hun profiel hadden aangegeven dat hun emailadres niet openbaar is hebben géén spam ontvangen.

We hebben contact gehad met de spammer, hij zei zich van geen kwaad bewust te zijn. Naar eigen zeggen zijn er ongeveer 9000 e-mails verstuurd waarvan ongeveer 50% niet is aangekomen. Inmiddels is hij gestopt met het versturen van spam, en heeft hij te kennen gegeven de gegevens te vernietigen.

Omdat anderen nu misschien op dezelfde gedachten zijn gebracht, zijn alle emailadressen op de fora voor onbepaalde tijd niet te bekijken. We gaan bekijken welke maatregelen we kunnen nemen om misbruik op deze schaal in het vervolg te voorkomen.

Rest ons te zeggen dat het ons spijt dat onze gebruikers hiervan het slachtoffer zijn geworden.

De FOK! en Tweakers.net crew.

Nb. Alle 'wraak' acties keuren we af, laat die jongen aub met rust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je Arjen. /me kan weer slapen... btw, mijn email is NIET leesbaar, maar toch heb ik het meeltje gehad...:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dank je :D:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 26 oktober 2000 22:03 schreef Eeyore het volgende:
Dank je Arjen. * Arjen kan weer slapen... btw, mijn email is NIET leesbaar, maar toch heb ik het meeltje gehad...:?[/quote]Heb je toevallig ook een account op het FOK!forum? Waarschijnlijk heb je daar je emailadres niet op hidden staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is ONZIN Arjen. Ik heb en meerdere mensen met mij wel SPAM gehad op mijn onzichtbaar emailaccount. Sorry je bent dus WEL dus WEL gehacked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 26 oktober 2000 22:06 schreef Arjen het volgende:
Heb je toevallig ook een account op het FOK!forum? Waarschijnlijk heb je daar je emailadres niet op hidden staan.[/quote]Hebbik wel een account, en owk hidden...:?
edit:
ook een ander adres trouwens, maar idd niets op dat adres gekregen:? snappet niet meer..:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 26 oktober 2000 22:06 schreef MichaelJackson het volgende:
Dit is ONZIN Arjen. Ik heb en meerdere mensen met mij wel SPAM gehad op mijn onzichtbaar emailaccount. Sorry je bent dus WEL dus WEL gehacked[/quote]Sorry uwe hoogheid, onze nederige excuses. U weet het natuurlijk beter als ons, hoe hadden we ook anders kunnen denken.

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[dubbelpost]
Als je het mij vraagt zijn behoorlijk veel van deze reacties zwaar overtrokken. Ik begin serieus echt medelijden te krijgen met die jongen, zo krijgt ie namelijk niet alleen problemen met zijn site, maar ook op zijn werk, thuis en wie weet waar.
Misschien heeft ie onderhand zijn verdiende loon gehad en kan ie verder met rust gelaten worden? Het is immers niet zijn schuld dat Tweakers en Fok zo 'open' stonden, al heeft hij daar dan toch misbruik van gemaakt. Jammer voor hem dattie dit op zo'n grote schaal heeft gedaan, maar daar zal ie onderhand toch wel behoorlijk wat spijt van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen
Nu zijn alle emailadressen niet zichtbaar, je moet echt in je profile kijken wil je zien of je het zo had ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee Rick jij weet het beter....jij kan inschatten of ik wel of niet onder MichaelJackson een mailtje heb gehad :?:?

bekijk het ff

dit is mijn unieke nick hier op GoT met een hidden uniek emailadres

PS je zin moet zijn als ons---> dan wij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uniek zou ik jouw nickname niet willen noemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-10 18:38

Roel

screen -x addict

Ik zou eigenlijk wel een emailtje verwachten van de crew aan iedereen met uitleg, niet iedereen zit 24 uur per dag op internet en zou toch wel willen weten wat voor spam 't was

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 26 oktober 2000 22:17 schreef Roel het volgende:
Ik zou eigenlijk wel een emailtje verwachten van de crew aan iedereen met uitleg, niet iedereen zit 24 uur per dag op internet en zou toch wel willen weten wat voor spam 't was[/quote]valt dat niet ook onder spam...:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel

Roel

screen -x addict

spam is ongewenst, dit niet of in veeeel mindere mate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:55

Chakotay

Lick here to continue

Kdenk toch dat de meeste mensen niet zo moeilijk zullen doen over 1 of 2 mailtjes .... ok je nick staat erin maar toch... boeie!

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:25
Misschien een post op tweaker.net zelf. De kans dat iemand het daar ziet is wel wat groter dan bij Lieve Adjes in het forum.

En zeg nou zelf... als je het dan niet binnen 24h hebt gezien mag je jezelf toch eigenlijk geen tweaker noemen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrain
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>We hebben contact gehad met de spammer, hij zei zich van geen kwaad bewust te zijn.[/quote]Lijkt me stug. Het is gewoon een georganiseerde spam actie geweest. Het feit dat mijn e-mail adres voor iedereen te zien is, betekend nog niet dat ik daarmee een goedkeuring afgeef om ongevraagd commerciële e-mail te ontvangen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel

Roel

screen -x addict

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 26 oktober 2000 22:22 schreef Chakotay het volgende:
Kdenk toch dat de meeste mensen niet zo moeilijk zullen doen over 1 of 2 mailtjes .... ok je nick staat erin maar toch... boeie![/quote]1x is niet erg..
Ik krijg al ruim een jaar spam van een email adres dat niet bestaat en een remove adres dat ook al niet bestaat.
En dan iedere week zo'n mail krijgen is niet fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idéfix
  • Laatst online: 03-08-2024

Idéfix

Gewoon een hond

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 26 oktober 2000 22:22 schreef CubicQ het volgende:
Misschien een post op tweaker.net zelf. De kans dat iemand het daar ziet is wel wat groter dan bij Lieve Adjes in het forum.

En zeg nou zelf... als je het dan niet binnen 24h hebt gezien mag je jezelf toch eigenlijk geen tweaker noemen? :)[/quote]www.tweakers.net/zooi.dsp?Action=Frontpage&ID=244

Ik ben zo'n trage, slome geest. Wat was dat voor wonderlijk sperma,
Dat van een paar duizend zaadcellen Ik de snelste ben geweest. - Wilfried Finkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Volgens de uitspraak van de rechtbank is dit niet toegestaan(zaak NVM contra Telegraaf), komt er kort weg op neer dat er ook eigendomsrecht rust op informatie uit databases en dat daar dus niet zomaar uitgeput mag worden, ook niet als deze informatie op het internet staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
trouwens beveiligigen jullie je persoonsgegevens ook tegen leechers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 26 oktober 2000 22:43 schreef raptorix het volgende:
Volgens de uitspraak van de rechtbank is dit niet toegestaan(zaak NVM contra Telegraaf), komt er kort weg op neer dat er ook eigendomsrecht rust op informatie uit databases en dat daar dus niet zomaar uitgeput mag worden, ook niet als deze informatie op het internet staat[/quote]Vergeet daar niet bij dat die gegevens alleen met kunstgrepen (scriptje) eruit kunnen worden gehaald.

OVerigens:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>We hebben contact gehad met de spammer, hij zei zich van geen kwaad bewust te zijn. Naar
eigen zeggen zijn er ongeveer 9000 e-mails verstuurd waarvan ongeveer 50% niet is
aangekomen. Inmiddels is hij gestopt met het versturen van spam, en heeft hij te kennen
gegeven de gegevens te vernietigen.[/quote]regel 1: spammers liegen
regel 2: spammers liegen
regel 3: als regel 1 en 2 niet van toepassing lijken, ga door naar regel 4.
Regel 4: spammers liegen.

o ja. heb ik al gzegd dat spammers liegen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Daarom, tja en zo een scriptje is vrij makkelijk te schrijfen, gewoon een http request op het profiel bestan met een loopje door de ID, dan ff de raw html cleanen en gegevens in database pompen, echter ik laat het niet zomaar op me zitten, je mag namelijk niet ongewenst persoonsgegevens in databases opslaan zonder dat daar een goede reden voor is of als de gebruiker daar geen toestemming voor heeft, daar hebben we in nederland de registratie kamer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny
  • Laatst online: 08-09 13:54
De spemmert wist naar eigen zeggen niet dat wat hij deed niet mocht. Hij heeft zijn straf gehad lijkt me en ik geloof dat 'ie voortaan wel 5x nadenkt voor 'ie 't nog eens probeert.

Het opvragen van de mailadressen is ook niet echt een 'lek' te noemen. Iedereen kan simpelweg de profielen opvragen en de mailadressen kopiëren. Enige oplossing hiervoor is gewoon het tonen van je e-mailadres uit te zetten in je instellingen.
Over evt andere oplossingen wordt nog nagedacht.

verzamelt -1's en -2's in hoog tempo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan moet-ie de AV van elke goeie Nederlandse ISP maar eens nalezen want daar staat dat allemaal in.
Dit is ongevraagde bulk email, spam dus.
Magnie.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Persoonlijk gok ik op wel iets meer dan 5x...

Maar hoe zit het met alle mensen die hun e-mail adres op verborgen hadden staan, en toch meel hebben gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Daar ben ik ook heel benieuwd naar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:00
'k nog steeds niet ontvangen, dus het statement van Arjen lijkt te kloppen.

(BTW, had mijn email uit staan)

[EDIT] had naam fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13:14
Mijn e-mail adres is toch echt wel onzichtbaar he, en altijd geweest en bij fok ben ik niet geregistreert want daar vind ik niks aan (sorry :) )
PHP forum is gewoon niet waterdicht. Ik hoop nu wel vanaf nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 18:38

Exterazzo

Qeasy

Kunnen we niet alles in 1 topic houden?

Audentia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 26 oktober 2000 23:48 schreef biobak het volgende:
Mijn e-mail adres is toch echt wel onzichtbaar he, en altijd geweest en bij fok ben ik niet geregistreert want daar vind ik niks aan (sorry :) )
PHP forum is gewoon niet waterdicht. Ik hoop nu wel vanaf nu.[/quote]http://www.fokforum.nl/profile.fok?id=1581
En dat je je emailadres nu niet ziet komt omdat het overal nu uitstaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ach zolang het bij 1 mailtje van die gast blijft zal het mij weinig boeien

wat ik wel vaag vind is dat hij claimt dat hij van niks wist maar er wel mee ging stoppen :?

wat ik pas echt erg vind is dat T.N en GoT steeds kapot is :'(
ik krijg er een cold tweaky van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou dit niet voorkomen kunnen worden door de profiles niet te linken met de USER_ID maar met de USER_NAME ?

Een handle moet toch ook UNIQUE zijn, dus database technisch kan het geen problemen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Laatst online: 04-10 10:28

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Of checken of de HTTP_REFERER van GoT afkomt

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenk|IA
  • Laatst online: 04-12-2011
Mijn e-mail adres was onzichtbaar en ik heb mailtje ook niet gekregen.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Zou dit niet voorkomen kunnen worden door de profiles niet te linken met de USER_ID maar met de USER_NAME ?[/quote]Lijkt mij ook een goed idee.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Of checken of de HTTP_REFERER van GoT afkomt[/quote]Werkt niet, want via het scriptje kan je invullen wat je wil. Sommige software, zoals GetRight, laat het je zelfs instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees ik net deze berichtjes over dit item,.....
"You've got mail".....

Maakt niet uit,

noeg een mail en hij krijgt een replytje, maar dan wel 9000 stks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 13-10 18:55

Floor-is

5.2

Ik heb van Rick Mulder een mailtje gehad waarin hij een beetje uitleg geeft en ook zijn excuses aanbied. Het is misschien niet veel, maar hij geeft tenminste aan te begrijpen dat dit niet door de beugel kan. (Ja het is te laat, maar hoe vaak bieden spammers hun excuses aan?)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Beste Floris,

Zou je zo vriendelijk willen zijn om mijn excuses ergens op het forum te zetten (zoals afgesproken)?

Ik kan je zeggen dat het me ontzettend spijt. Maar dat had ik al gezegd...

met vriendelijke groeten,

Rick mulder

----------------------------
Middels dit bericht wil aan alle gebruikers van tweakers.net mijn excuses aanbieden voor het versturen van de spam mail. Wat ik heb gedaan was fout en de gevolgen heb ik gewoon niet overzien en waren zeer zeker niet de bedoeling. Ik ben geschrokken van de hoeveelheid (boze) mail die ik de laatste paar uur heb ontvangen. Dit soort publiciteit was natuurlijk niet de bedoeling.

Helaas kan ik wat ik heb gedaan niet meer terug draaien en een excuusbrief naar alle betrokkenen sturen lijkt me geen goed plan. Ook kan ik helaas niet alle mail beantwoorden die jullie hebben gestuurd. Ik heb contact gehad met tweakers.net en we zullen samen moeten kijken hoe we hier uit gaan komen.

Ik wil nogmaals benadrukken dat tweakers.net GEEN gegevens verkoopt van gebruikers. Alle gegevens die zijn gebruikt, waren vrij opvraagbaar dus van een hack was ook geen sprake.

Ik vraag jullie dan ook a.u.b. te stoppen met mailbombs, etc.. omdat niemand hier iets me opschiet (ook mijn internetprovider niet).
Ik heb geleerd van mijn fouten dat kan ik wel zeggen.

Rick
---
nog even het volgende,

Het kan zijn dat er nog mail in de mailqueue staat. Niet dat mensen denken dat ik opnieuw ben begonnen met het versturen van spam. Ik zal kijken of ik hier nog iets aan kan doen. [/quote]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe, moet zeggen meesterlijk :)

dus half tweakerland heeft lopen repley'en ROTFLMAOSTCIIHO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Excuses... dit geloof je toch zeker zelf niet! meneer gaat eerst moeite doen om al die mailadressen te pakken te krijgen, gaat daarna bulkmail versturen, terwijl iedere jan joker weet dat dat gelijk staat aan spam en dat dat al sinds jaar en dag ongewenst is, en verder overtreedt hij de wet door ONGEWENST MIJN gegevens in ZIJN database op te nemen.

Ik heb nl. GEEN toestemming gegeven om die gegevens in ZIJN database op te laten nemen. Ik EIS hierbij dat deze LUSER PUR SANG van de vragenbank.net mijn gegevens PRONTO uit die database haalt. Het mailadres wat ik bij tweakers.net heb ingevuld is _NERGENS_ anders bekend, krijg ik in de toekomst nog 1 enkele mail van een ander bedrijf dan is de vragenbank.net moron in overtreding.

hmmm. komt via off.os.nl binnen, eens kijken of de vragenbank.net luser niet een of ander klantenreglement heeft overtreden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Het mailadres wat ik bij tweakers.net heb ingevuld is _NERGENS_ anders bekend, krijg ik in de toekomst nog 1 enkele mail van een ander bedrijf dan is de vragenbank.net moron in overtreding. [/quote]Waarom, misschien heb ik je mailadres uit je profile gebookmarkt.. >:)

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmja, MySQL was dus lek denk ik, want ook mijn email was EN op fok!forum EN op tweakers.net INVISIBLE! en nou niet zeuren dat ik fout zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 09:28

we_are_borg

You will Comply

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 27 oktober 2000 11:33 schreef Otis het volgende:
en verder overtreedt hij de wet door ONGEWENST MIJN gegevens in ZIJN database op te nemen.[/quote]Hier overtreet hij de wet niet aanezien dat
veel email adressen bij tweakers openbaar
zijn, behalve van mensen die nee hebben
geantwoord. Veder mag iemand de email adres in zijn databank opnemen aangezien er geen persoonlijke gegevens bij staan zoals adres gegevens. Laat we zeggen dat hij ook adres gegevens had dan moest hij zich aanmelden bij een speciale instantie die de databank
controleert, een kerk ka weer uitstel
krijgen van registratie uitzondering is dat er geen medische gegevens in mogen staan anders moeten ze weer wel zich aanmelden.
Als men een email bericht krijgt van iemand
die hij niet wenst moet degene die het ontvangt dit laten weten dat hij verschoont wil blijven van hem / haar berichten.
Voor de rest kan je bulk email ook om zeilen door naar elk email adres een appart bericht te sturen, met daarin dat als je geen bericht meer wilt antvangen dit kenbaar moet maken naar de verzender. Kom je op een stukje uit is het netjes wat hij gedaan heeft nee ik denk het niet, daar tegen over staat dat sommige tweakers email naar eigen zeggen email bommen heeft gestuurt, ik denk dat dit bijna bij alle providers verboden is en dat de ISP waar deze jonge bij zit er meer last van heeft gehad dan hij zelf. Hij belt namelijkl op dat hij een email bom heeft gehad en of ze hem ze ingekomen email willen resetten. Heb je zelf een server verwijder je 2 bestanden en je kan weer verder.
Je kan natuurlijk begrijpen dat als je email adressen bij tweakers.net kan krijgen door middel van allerlei wegetjes in te slaan heel erg aantrekkelijk is.

Misschien is het een idee om een form op te zetten waar men der site kunnen aankondigen en dat mensen er commentaar op kunnen geven.

Dit commentaar is niet zo bedoelt dat ik het er mee eens ben wat er gebeurd is.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lost95
  • Laatst online: 16:59
Ben wel benieuwd hoe hij ide mailtjes heeft verstuurt, ik stuur ze naar een adres of 900 en dat kan IE niet aan, dus moet in netscape en dan gaat het nog meestal vrij langzaam. (nee geen spam, een nieuwsbrief :))

Maar even over die onzichtbare mailadressen. Kan het zijn dat bij het overzetten van de profiles van UBB naar PHP iets fout is gegaan en dat daardoor sommige mailadressen die eerst onzichtbaar waren nu wel zichtbaren? (tis maar een idee hoor:)), zelf heb ik er geen last mee, ze mogen alles van me weten behalve m'n pincode :)

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 27 oktober 2000 20:16 schreef we_are_borg het volgende:
Hier overtreet hij de wet niet aanezien dat
veel email adressen bij tweakers openbaar
zijn.[/quote]Dat de gegevens openbaar zijn klopt, maar dat betekent nog niet dat iemand systematisch deze gegevens mag overnemen want alle gegevens van GOT vallen onder copyright wet. Je mag dus wel de gegevens bekijken maar niet overnemen, zoals ik al eerder refereerde naar de zaak telegraaf/NVM.
Pagina: 1