Multiplier Mobo vraagje

Pagina: 1
Acties:

• DaManiac
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-07 08:45
Ik heb nog een oud servertje staan, p200 (zonder mmx)

De multiplier op het mobo (asus p55t2p4-rev 2.3) gaat maar tot 3 en de fsb tot 66
Is er toch een manier om dit beestje over te clocken? (bijv.door een mobomod ofzo)

Ik heb al geprobeert de multiplier lager te zetten (aangezien 1.5 soms wordt aangezien voor 3.5 enzo) maar dat wil ook niet.

Iemand een suggestie? (ja, de search is gebruikt :) )

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

DaManiac schreef op 01 oktober 2002 @ 09:55:
Ik heb nog een oud servertje staan, p200 (zonder mmx)

De multiplier op het mobo (asus p55t2p4-rev 2.3) gaat maar tot 3 en de fsb tot 66
Is er toch een manier om dit beestje over te clocken? (bijv.door een mobomod ofzo)

Ik heb al geprobeert de multiplier lager te zetten (aangezien 1.5 soms wordt aangezien voor 3.5 enzo) maar dat wil ook niet.

Iemand een suggestie? (ja, de search is gebruikt :) )
meestal kan je dan gewoon niet OC'en.
je zou kunnen proberen wat undocumented settings te vinden.
heb ik ok gedaan met mijn Compaq Prolinea, met een Pentium150 procje erin.
mobo ondersteunde maximaal 133Mhz, meer met een setting die niet in het boekje stond kwam ik tot 167Mhz :P

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:45

job

als je de fsb niet kan verhogen en de multiplayer ookniet, dan zul je niet hoger komen dan ongeveer 200 mhz

• DaManiac
Ja, via de officiele weg niet nee, dat lijkt me duidelijk damster, maar het gaat mij vooral om de ONofficiele weg :D

Ik ben niet weg van een beetje soldeerwerk, maar heb eigenlijk alleen iets gevonden over BF2 ??? paar draadjes solderen en dan zou ie meer multipliers moeten hebben, maar ik er stond alleen dat het voor rev. 3.0 of hoger was en dat het niet werkte voor Intels, aangezien die geen multipliers van 4 of hoger kennen...

Maar wel 3.5 dus! en die wil ik hebben of anders een hogere fsb (misschien ander pll erop solderen)

Iemand een idee of het ook werkt voor die van mij?

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 09:58

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Een PI zonder mmx krijg je maximaal op 200 met een fsb van 66. De zogenaamde MP is min of meer ingebakken. Het zit n.l. zo een CPU heeft een mp tabel in gebakken in zich zelf. Hier door kunnen door jumpers o.i.d. de snelheid bepaald worden. De huidige PIII en IV hebben maar een entry staan in deze tabel daardoor kunnen deze via deze weg niet geupgrade worden. Bij een PI zonder mmx is het maximum 200 en bij een met MMX is het maximum 233. Heb zelfs 166 met MMX die niet hoger kunnen. Je kan hem wel ocen door de FSB hoger te zetten als jouw mobo dat aankan.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 17:34

JustDutch

was ambtenaar :)

Er bestaan convertortjes waarmee je bijv een K6-2 300 op zo'n bakkie kunt laten draaien. (in dat geval wordt zowel de multiplier als de Vcore aangepast). Dat heb ik zelf op een Gigabyte HX mobotje gehad en het geheeld draaide meer dan 300 dagen stabiel Linux.

Forza Mucca

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

asus p55t2p4-rev 2.3
Tip: doe ff een Google search op deze mobo, het is een klassieker, THG heeft een heel artikel gewijd aan het OCen en upgraden ermee.

Conclusie:
FSB kan tot 83MHz (maar dat moet je EDO trekken) en je kunt upgraden tot iig een K6-2, die op 83x6=500MHz zou kunnen.

Die P200 ga je niet op 233 krijgen, die 3.5 multiplier is niets anders dan een remap van de 1.5 bij de MMX, als je die setting invoert krijg je gewoon 100MHz, want de P54C(non-MMX) doet die remapping niet

Om te OCen moet je dus via de FSB gaan. Probeer eerst 75MHzx3 (225MHz), evt als dat lukt 83x2.5 (206MHz, maar door de hogere FSB zeker sneller dan 225!)

Oslik blyat! Oslik!

• DaManiac
nope, fsb gaat niet tot 83! (rev 3 gaat trouwens tot 108, niet 83 :) )

Gaat maar tot 66 aangezien het een rev. 2.3 is! en Toms artikel gaat over rev 3.x
Mijn Vcore is ook niet aan te passen, gewoon STD of VRE.

en kan geen K6-300 ofzo op... maaruh, Roman heeft mijn vraag wel beantwoord, dat moest ik weten.

Als ie geen hogere multipliers kent, kan ik er ook nix aan veranderen.
Het is wel een van de nieuwste p200's (niet zoon keramieken ding)
Maaruh, dan weet ik genoeg, dan wordt het 200 mhz

is ook wel genoeg voor FTP of Mp3-servertje

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

DaManiac schreef op 02 oktober 2002 @ 11:24:
nope, fsb gaat niet tot 83! (rev 3 gaat trouwens tot 108, niet 83 :) )
Haha, 108MHz :+ Net zoals een ABIT BE6-II tot 200MHz zou kunnen :z
Gaat maar tot 66 aangezien het een rev. 2.3 is! en Toms artikel gaat over rev 3.x
Mijn Vcore is ook niet aan te passen, gewoon STD of VRE.
Ah, dat is idd lastig, single voltage only. Maar hoeveel jumpers zijn er voor FSB? Als er 2 zijn ga je niet boven de 66MHz uit kunnen komen (50, 55, 60, 66), maar met 3 kun je daar rustig overheen (68, 75, 83, 108)
en kan geen K6-300 ofzo op... maaruh, Roman heeft mijn vraag wel beantwoord, dat moest ik weten.

Als ie geen hogere multipliers kent, kan ik er ook nix aan veranderen.
De mobo hoeft niets te kennen, het is de CPU die dat moet.
Het is wel een van de nieuwste p200's (niet zoon keramieken ding)
Maaruh, dan weet ik genoeg, dan wordt het 200 mhz
is ook wel genoeg voor FTP of Mp3-servertje
Dat zeker. Overigens, een andere guide op THG geeft aan hoe je met oudere single voltage systemen omhoog kunt:
http://www.tomshardware.com/howto/01q1/010212/index.html

Maar daar heb je wel zo'n powerleap/evergreen adapter voor nodig.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1