Toon posts:

Rare error in XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

ik heb een probleem, ik krijg in windowsXP gewoon geregeld een blauw scherm met de volgende error: data_inpage_error

Ik heb echt werkelijk geen idee wat dat is en waar het aan ligt dat ik dat scherm krijg.

Misschien zijn de volgende problemen ook van belang;

- Pc loopt soms een paar seconden vast, daarna kan ik weer verder gaan.
- Ook lopen spellen als Mafia, BF1942 en UT2003 gewoon echt schokkend.

Ik heb een P4 2.2ghz, 512ddr, GfTi4200 128 en dit alles loopt op RAID 0 in Windows XP.

Please help me..

Verwijderd

Lijkt erop dat er een fout in je pagefile is. Ik heb dit ook wel eens gehad. Start de taskmanager (start, run, taskmgr) en kijk eens of je misschien ergens een memory leak hebt.
Als dit nog geen duidelijkheid brengt, defragmenteer de hd en je pagefile eens.

Verwijderd

Topicstarter
thnx, maar hoe defragmenteer ik mijn pagefile dan? gaat dat niet gelijk mee als ik mn HDs defragmenteer?

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:42

TwoR

Gekleurde stippen

volgens mij wel.

Verwijderd

Begin inderdaad maar eens met de hd. Voor een pagefile te defragmenteren zijn er wel progjes, weet nu niet meteen welke maar dit moet via google te vinden zijn.

Verwijderd

Topicstarter
ok, thnx voor zover m8s!
Ik zal idd maar eens een defrag ertegenaan knallen.. maar met 2*120 gig duurt dat wel ff :)..

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Anders even het nummer (bv. 0x00000000) noteren wat hij aangeeft in de BSOD. Aan de hand van dit nummer zou je eventueel een oplossing kunnen vinden op de Knowledge Base van Microsoft. Zie hier voor meer info:
Windows Crash/Memory dumps FAQ

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
ok, het is idd een kernel-error

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, bedankt! ik heb gedefragmenteerd en ik kan bv UT2003 gewoon VLOEIEND spelen en krijg niet meer de error_inpage ! (gelukkig!)

Thnx m8s!
Pagina: 1