[php] sessies door elkaar halen?

Pagina: 1
Acties:

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:34
hee.. ik ben druk bezig met mijn eigen homepage. nu werkt hij maar ik zit nog met en klein probleem.

ik heb een homepage waar je eerst in moet loggen als je het wachtwoord en de inlog naam goed is registreerd hij een paar sessies op deze manier

session_register("LoginNaam");
session_register("naam");
session_register("Results");
session_register("achternaam");
session_register("voorachternaam");
session_register("rechten");

ik start de pagina netjes met session_start();

de variabelen LoginNaam,naam,Results,achternaam,voorachternaam,rechten bestaan. als ik nu naar de volgende pagina ga (pagina na inloggen) dan is er niks aan de hand dan werken de sessies geweldig. hij laat de variablen goed zien. maar als ik daarna een pagina verder ga en ik ga weer terug naar de pagina na het inloggen (dus waar de sessies eerst wel goed werken)maar de sessies werken nu niet. sterker nog. de sessies zijn door elkaar gehaald dus de naam krijgt de waarde van LoginNaam en voorachternaam krijgt de waarde rechten enz. ik begin elke pagina met session_start hij geeft ook geen fout.

weet iemand wat ik moet doen.. ik word er zelf helemaal gek van.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Lijkt mij dat je binnen je code gekke dingen ermee doet :?
Waardes overschrijven enzo...

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Zoek eens in je code op "session" en plaats die regels...

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Denk dat het belangrijker is te kijken wat er met de gewijzigde vars gebeurt ;)

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:22

TheDane

1.618

gebruik je soms meerdere sessies :?

ik zou met session_name() in ieder geval de sessie een eigen naam geven ipv een default .. voorkomt veel onduidelijkheden

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

session_register heb je helemaal niet meer nodig. Gebruik gewoon $HTTP_SESSION_VARS of $_SESSION. Gewoon aan het begin van elke pagina session_start() aanroepen, en dan verder kan je de $_SESSION array gebruiken voor set/get

• grote_oever
ja... inderdaad ik gebruik $http_session_vars om ze uit te lezen. en ik gebruik de session_register alleen in het inlog scherm. hoe kan hij ze dan overschrijven. en ik heb boven alle pagina's session_start... zoijar en hoe gaat het dan moet ik ipv session_register dan $_session doen dus.. $_session("InlogNaam") en lees ik ze dan uit met $http_session_vars

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Gewoon zoiets, je hoeft session_register helemaal niet te gebruiken, vergeet die functie gewoon :)

session_start();
if (!isSet($_SESSION['user']) {
// login enzo bv
$_SESSION['user'] = 'blaah';
} else {
// blah
}

• grote_oever
ja.. maar dat is toch niks.. omdat je dan in je adres balk de variable mee moet geven .. dus dat is toch heel makkelijk te hacken!! want ik werk ook met rechten..

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

nee, dat zijn $HTTP_GET_VARS, sessions werken precies hetzelfde alleen worden ze op de server bijgehouden.
Pagina: 1