Mijn Asus V7700 Pure GeForce 2 GTS fan is dood, weet iemand waar ik hem nu mee moet vervangen? Ik kan werkelijk nergens een GeForce 2 compatible fan vinden (althans, ze geven dit niet speciaal aan). Als het goed is kan er een 40x40mm fan op (weet ik zelfs niet zeker), maar ik weet niet of ik dan zomaar iedere 40x40 fan kan kiezen. Waar moet ik rekening mee houden? Dat de aansluiting (voeding) op mijn GF2 past? En moet ik nu ook alle koelpasta (mits aanwezig) van de chipset halen alvorens een nieuwe erop te zetten?
Verwijderd
Schroef je fan van het koelblok af, en ga ermee naar een computer- of electronicawinkel. Vraag voor een fan die er zo veel mogelijk op lijkt. Het wattage staat op de fan; het is niet zo erg als je een hebt die wat minder of meer heeft, maar ga niet te hoog, anders brandt de aansluiting op je kaart door. (Net zoals de Delta38 veel fan headers op moederborden heeft laten doorbranden. Dat was een 6 watt fan, met een geluid als een stofzuiger²
)
In het slechtste geval moet je de hele koeler, inclusief koelblok vervangen door een model van bijvoorbeeld Titan of Zalman. Dan moet je natuurlijk wel koelpasta tussen de core en je koeler doen.
In het slechtste geval moet je de hele koeler, inclusief koelblok vervangen door een model van bijvoorbeeld Titan of Zalman. Dan moet je natuurlijk wel koelpasta tussen de core en je koeler doen.
Verwijderd
is niet zon ramp hoor, ga gewoon een electronika zaak langs zoals okaphoon, ze hebben vast wel een passende fan voor je
Even naar de PC winkel om de hoek en vragen om een nieuwe coole geven ze je meteen de goede me,
Verwijderd
V7700 heeft een rond koelblok met fan, meen ik. Volgens mij waren de afmetingen identiek aan een chipset koeler (bevestiging althans). Probeer dus eens een chipset koeler en 'ververs' voor alle zekerheid de koelpasta.
Gewoon terug naar de winkel en of de kaart of alleen de cooler omwisselen, dat moet kunnen mits het een beetje relaxte zaak is.
Is de winkel te ver weg, niet zo relaxed of hebben die kaarten niet meer, dan zou ik gewoon een blue of christal orb online bestellen.
Is de winkel te ver weg, niet zo relaxed of hebben die kaarten niet meer, dan zou ik gewoon een blue of christal orb online bestellen.
Ik heb er een k6II koeler op geplakkerd met ASII en Bison 10 sec GEL
Zie replies hierboven + search. Je kan er gewoon een nieuw 4 cm fannetje opschroeven, of bijvoorbeeld een Blue Orb halen
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()