Toon posts:

[W2K] Mappen van schijven mislukt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik bezit een klein laptopje met w2K-prof. deze staat altijd aan, en gebruik ik dus ook om mijn documenten op veilig te stellen.
Hiervoor heb ik op mijn werkpc (ook W2K) een mapping aangemaakt naar een folder op het laptopje.

Zodra ik opstart zou ik graag zien dat deze mapping blijft bestaan, maar mijn werkpc zeurt bij opstart, dat een connectie niet aangemaakt kon worden.
Als ik vervolgens in "my computer" kijk zie ik inderdaad dat de mapping niet verbonden is (icoontje met rood kruis erdoor), maar als ik de (niet verbonden) mapping open, maakt hij tOch verbinding!!!

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen, of is mijn configuratie gewoon debiel? en moet ik denken aan een scriptje wat de mapping creeerd??

(if so, hoe doe ik dat ;) )

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Sja, je kan een (.bat) login scriptje maken met zoiets als net use [driveletter] [pad naar server] en dat dan laten opstarten als je inlogt (of als aanmeldingsscript), dus bv:

net use r: \\server\data
net use s:\\server\d

Heb je op je server en client dezelfde loginnamen trouwens?

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie Ook.

Ik heb het geprobeerd met een batch bestandje in mijn startup-menu en krijg nu de volgende error in mijn dosbox: "The network connection was aborted by the local system.".
Als ik het batch bestandje vervolgens hadmatig start dan werkt het wel goed ?!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Hmm..erg vaag.

Misschien moet zoiets toch als aanmeldscript. Probeer het eens om em aan je username te hangen.

Wees consequent, maar niet altijd