Toon posts:

Horizontale dunne zwarte lijn over het beeld.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar dagen springt er opeens een hele dunne zwarte lijn over mijn beeldscherm heen. Dit gebeurt niet altijd, maar soms krijg ik een dunne lijn te zien, die in alle programma's die ik gebruik zichtbaar blijft tot ik de machine opnieuw opstart, dan is de lijn weg. Nu heb ik al de search beprobeerd, maar weet eigenlijk de fout niet te definieren zodat de search de meest vreemde reacties en Topics aangeeft.

Specs WindowsXP home - AMDXP1800 - 512Mb - Winfast Geforce 2MX 64 - onboard soundcard AC97 - Monitor Philips 107T verversingsfrekwentie 85 Hz

Wie heeft dit probje al eens gehad.

P.S. de machine is 3 maanden oud.

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 22:20
Zit deze balk altijd op dezeldfe plek en welke monitor heb je?

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Philips 107T, heeft die een trinitron beeldbuis? Dat was waar ik aan dacht bij het lezen van je topictitel. Maar dat kan haast niet op een Philips monitor he... :)

Is die lijn precies 1 pixelrij? Of stiekem toch dunner?

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Klinkt alsof met de beeldverversing iets niet goed gaat met 1 horizontale lijn pixels, probeer eens een lagere verversingsfrequentie.

Verwijderd

zijn het er 2 :P

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Probeer eens een degauss?
Anders refreshrate van je monitor wat verlagen.
Kan ook nog zijn dat je monitorkabel een beetje in de knel zit, of je kabel zit wat los.
Zoekt en gij zult vinden.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
De lijn die ik vanochtend kreeg zo'n half uur geleden bleef op dezelfde plaats en was 1 pixelrij dik. Gisteren kreeg ik twee lijntje in mij MSN en die waren op het oog gestippeld en bevonden zich op een andere plek. Wanneer ik dan scrolde liepen de lijnen gewoon mee. En op dit moment heb ik de machine weer opnieuw gestart (soft reset) en zijn ze weer weg. Ik had al gedacht aan slecht kontakt, maar heb de videokaart er ff een paar keer stevig ingezet en weer uitgehaald. Verder werd de video kaart nu ook weer niet zo heet, dat je ergens een printfooutje of breukje zo vermoeden.

Frequentie 69Khz - 85Hz Philips 107T zonder lightframe ingeschakeld.

Verwijderd

Alsie meegaat met je windowtje ligt het niet aan de monitor maar aan de videokaart. Het kan zijn dat die aan het sterven is.
Pagina: 1