Alcatel adsl router port forwarding

Pagina: 1
Acties:

• Rembrand20
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09-2023
Beste tweakers,

ik heb thuis 2 routers een alcatel adsl router die aan internet zit en een edimax router die aan het alcatel router zit.
Als ik nu wil internetten is er niets aan de hand alles loopt als een trein.
Maar ik wil een server achter mijn edimax router draaien en dat krijg ik niet voor elkaar.
De alcatel router moet alles wat hij binnen krijgt doorsturen naar het edimax router.
Maar dit gebeurt op de 1 of ander manier niet.
Als ik nat op het alcatel router aanzet klapt het internet er uit en werkt het na een uurtje prutsen meestal wel weer.

hier een plaatje van het netwerk:
Afbeeldingslocatie: http://www.formulaforce.net/network.gif

Kan iemand mij vertellen wat er fout gaat.
We zijn nu al een week of 3 bezig maar het wil gewoon niet lukken.

Model 3 LR AWD Solid Black / Black / Aero / Trekhaak - Bestelling 2-10 Leaseplan, 4-10 Tesla, RN 22-09, Nieuwe RN 25-11, VIN Yes, leverdatum: ?/?/19(?)

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 21:07
Kan je niet in de ADSL roter aangeven dan alles pakketjes die via de adsl router binnekomen worden doorgestuurd naar de edimax router, vervolgens moet je in de edimax router instellen dat alle pakketjes die daar op binnen komen moeten worde doorgetsuurd naar alle drie de servers. 1 server gaat sowieso maar of het ook naar alle drie gaat???

Mocht dat niet gaan dan zul je alles moeten laten binnenkomen op 1 server en via daar met iprouting het moeten forwarden.

* Robthebest denkt dat je eerst een schema moet gaan maken hoe je het eigenlijk wil hebben.

Vanuit daar kan je verder gaan kijken naar hoe je dat gaat doen.

veel succes!!

• Rembrand20
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09-2023
Ik weet hoe het werkt het probleem is alleen dat als ik in de alcatel router me poorten ga forwarden dat die router er uit klapt. en dus is er geen internet meer. En het forwarden gaat ook niet helemaal lekker want je kan niks pingen van buiten af.

Model 3 LR AWD Solid Black / Black / Aero / Trekhaak - Bestelling 2-10 Leaseplan, 4-10 Tesla, RN 22-09, Nieuwe RN 25-11, VIN Yes, leverdatum: ?/?/19(?)