Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EL] Printontwerpen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet er iemand een proggie om een gewoon printontwerp om te zetten zodat het op een experimenteerprint gebouwd kanworden. Ik ben het namelijk zat om zoveel geld neer te tellen voor die printjes uit de elektuur en zelf ontwerpen gaat wel alleen daar gaat zoveel tijd in zitten

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Deze vraag is vaker langsgekomen, en ik kan je vertellen dat er nooit echt een programma was die dit kon (laat staan experimenteerprintjes ontwerpen). Ik raad je toch aan om met photoshop, paintshop pro of paint te gaan werken.. Het is wat gepuzzel maar uiteindelijk moet het wel lukken. Voorbeeldje:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ehorde/Mod_Pics/Stealth/TENTACLE1%20LAYOUT%20FINAL.gif

Indien iemand wel een proggie weet die dit kan... please tell :)

System specs

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:00

Smurf

Detri

Kun je niet een programma gebruiken voor gewone prints, en deze laten uitleggen over een raster waarbij iedere kruising een punt op je expirimenteerprint voorsteld.
Het is voor mij alweer een tijdje geleden, en het enige programma voor printontwerp dat ik ken, en op school gebruikte was Ultiboard, maar volgens mij kan je daarmee wel een print-layout laten ontwerpen die voldoet aan dezelfde restricties als dat je hebt met een expirimenteerprint.

)

• -FuBaR-
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-01-2014

-FuBaR-

is it safe?

haha, Ultiboard ja, je kon idd een raster instellen van geloof ik een inch. Komt aardig overheen met de meeste experimenteer plaatjes

The consumption of alcohol may cause a disturbance in the time-space continuum, whereby gaps of time may seem to literally disappear.

Verwijderd

-FuBaR- schreef op 01 oktober 2002 @ 09:37:
haha, Ultiboard ja, je kon idd een raster instellen van geloof ik een inch. Komt aardig overheen met de meeste experimenteer plaatjes
Vrijwel ELK pcb design programma kan zo'n constraint instellen :P

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2002 12:02 . Reden: typo ]

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Is er een freeware progje waarmee je makkelijk printjes kan ontwerpen? Ik moet nog steeds een ontwerpje hebben voor een baybus met PWM-sturing dmv een 555-ictje

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

www.baas.nl daar staat een gratis ontwerp proggie....

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

Verwijderd

Als ik met een experimenteer printje aan de slag ga, zijn de schema's meestal zo eenvoudig dat ik geen PCB lay-out nodig heb...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel een proggie gevonden, loch master van abacom, heb alleen de demo. Hiermee kun je echter maar 10 onderdelen plaasten. Weet iemand misschien waar ik een volledige licensie vandaan kan rippen?

Verwijderd

Ik vind Eagle heel fijn :)

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

kijk nou meer ff op www.baas.nl heb je je proggie, full version, gratis en goed!

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

Verwijderd

Ja, ik gebruik het ook, goed progje, is gratis, de enige beperking is dat je 200 componentpinnen kunt gebruiken.
En dat is meer dan je denkt.
Bovendien is er wel een taktiekje om toch grotere printen te kunnen maken.
Er is ook een homeversie, kost 59 euro en dan kun je 600 componentpinnen gebruiken.

Verwijderd

tinyCAT is ook een heel erg fijn progje vind ik!

Verwijderd

Topicstarter
sorry bart_banaan, ff overheen gelezen.

/edit
maarre exeter, wat is die methode dan of is dat die home versie kopen?
/edit

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

CrocClip is ook zo'n programma waarmee je printjes kon maken (en meer)

39

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 17:59:
sorry bart_banaan, ff overheen gelezen.

/edit
maarre exeter, wat is die methode dan of is dat die home versie kopen?
/edit
Met componentpinnen worden ook componentpinnen bedoeld, dus de eilandjes van een weerstandje zijn 2 componentpinnen.
De 18 eilandjes van een IC zijn 18 componentpinnen.
Alle andere eilandjes tellen niet mee.
Als je nou pinnen tekort komt, wat overigens niet zo snel gaat gebeuren, vervang je componenteneilanden door gewone eilanden, en dan kun je weer even vooruit.

Verwijderd

PCB123 een _PERFECT_ progje voor stuff als dit! echt! simpel en gemakkelijk te updaten van componenten etc. heel netjes werkt dat!

Verwijderd

Topicstarter
dat pcb123 kan alleen geen gaatjesprint aan, hij ontwerpt alleen 2 zijdig

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 19:50:
PCB123 een _PERFECT_ progje voor stuff als dit! echt! simpel en gemakkelijk te updaten van componenten etc. heel netjes werkt dat!
Hmmm, je zoekt je altijd een ongeluk tussen al die exotische componenten naar een simpel weerstandje..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 01:27:
[...]

Hmmm, je zoekt je altijd een ongeluk tussen al die exotische componenten naar een simpel weerstandje..
valt wel mee gewoon in library ! kun je zo vinden hoor....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 17:35:
[...]

valt wel mee gewoon in library ! kun je zo vinden hoor....
Nouw ik heb het gedownload en ik vind het niet in die library waar moet ik kijken dan voor dat weerstandje 8)7

Verwijderd

device -> hres (resistor horizontal)
device -> vres (resistor vertical)

logisch hè? 8)7

o o o wat makkelijk....
Pagina: 1