Toon posts:

abn officenet en vigor 2200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

weten een van jullie misschien hoe ik mijn ABN AMRO programma officenet plus kan instellen zodat ik ermee kan werken in combinatie met ADSL.
ABN zegt zelf dat het een instelling moet zijn in me router, dat geloof ik graag, maar welke instellingen moet ik hierin veranderen??

mvg Arnaud Thoen

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik ABN-AMRO Home/Officenet Internet bankieren via de router?
Voor ABN-AMRO (Homenet 3.0 Oktober 2000) telebankieren met de INTRANET instelling kan u de volgende procedure gebruiken:
Sluit alle programma's.
Zoek naar en open met Notepad of Wordpad het telecom.ini bestand (b.v. in c:\hnwin\hnk2\exe\ map en let er op dat als u eerdere versies van het programma geinstalleerd heeft gehad, dat er meerdere telecom.ini bestanden kunnen voorkomen.
Ga naar de sectie [winsocket-viaeb] en verander de regel port=42 in port=21
Ga vervolgens naar de sectie [winsocket-its] en verander de regel port=63 in port=21
Sla de veranderingen op.
Start het programma.
Zorg ervoor dat je via de "intranet" instellingen gaat telebankieren
Voor ABN-AMRO Officenet extra (2.00.11.b) telebankieren met de INTRANET instelling kan u de volgende procedure gebruiken:
Sluit alle programma's.
Zoek naar en open met Notepad of Wordpad het ebca.ini bestand.
Ga naar de sectie [Transport Protocol] en verander de regel TPServerPort=42 in TPServerPort=21 en TPIIGPort=63 in TPIIGPort=21
Sla de veranderingen op.
Start het programma.
Zorg ervoor dat je via de "intranet" instellingen gaat telebankieren
ABN-AMRO Officenet Extra versie 1.3 staat al meteen correct ingesteld.
Bij een aantal configuraties is het gebleken dat het noodzakelijk is om in het programma zelf (dus niet in de router) servernamen te vervangen door de juiste IP-adressen. Dit zijn (uiteraard dient u deze gegevens bij de ABN-AMRO te controleren):viaebt.eb.abnamro.com 193.172.44.45
viaebt1.eb.abnamro.com 194.151.107.44
iigprod1.eb.abnamro.com 194.172.44.78
iigprod2.eb.abnamro.com 194.151.107.76
In de router hoeft voor ABN-AMRO Telebankieren niets aan gepast te worden. De procedure moet wel op alle PC's waarop ANB-AMRO telebankeren wordt gebruikt worden gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
ik had hem zelf al gevonden, maar het is misschien handig voor iemend die het later nodig heeft!