isis zoekt waardige opvolger

Pagina: 1
Acties:

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
Ik ben nou alweer een tijdje aan het multitracken op een guillemot maxi studio ISIS, maar ben zo langzamerhand toe aan iets nieuws.

Een aantal verbeteringen die ik graag zou zien in haar opvolger:

- WDM drivers! ik word gek van Win98, computer crashte laatst gewoon toen we een demo aan het opnemen waren, was ik de helft van al mijn applicaties kwijt, de waves gelukkig niet. Ik wil dus een kaart die onder 2000 werkt

- Lage latency, ik wil nou ook wel eens wat met cubase gaan doen, en ik heb nu 2 computers nodig om de Native Instruments B4 te kunnen gebruiken in een opname.

- De kaart moet zodanig te configureren zijn dat ik achteraf effecten kan toevoegen aan tracks, dmv externe processoren e.d. (of compressoren) via een loop. Ik doe nu met het met de isis gewoon zo: track afspelen op output 3, output 3 naar input compressor, output compressor in input x op isis, nieuwe track opnemen. Op deze manier kun je heel wat nutteloos gefriemel met draaiknopjes etc uitstellen tot bij het afmixen.

- Ik ben niet rijk en zat zelf te denken aan bijvoorbeeld de audiotrak Inca 88, EUR 249,- bij feedback, in die orde van grootte zoek ik ongeveer

Oh ja, en wat AD/DA kwaliteit wil ik er natuurlijk ook wel wat op vooruitgaan, maar zeker niet achteruit.

laatste Oh Ja: mijn kamertje staat helemaal propvol met electronica en kabels, hij moet dus niet al te gevoelig zijn daarvoor (de breakoutbox that is). De ISIS heeft daar bij mij compleet geen last van, maar ik hoor dat er kaarten zijn die daar wel problemen mee kunnen hebben.

• pianoman
even omhoog kicken hoor...

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

audiotrak inca 88 is perfect.. je hebt hierbij geen midi mogelijkheid he? je moet die er zelf bijkopen nog..
ik heb zelf egosys.. (dat is de klasse hoger) maar die liggen dan buiten je budget.. ik heb daarbij een emagic unitor8 unit voor midi..werkt samen prima

audiotrak heeft wat minder bit/sample rates.. maar de meeste gebruiken dat toch niet. hij heeft dezelfde latency dus dat zit ook goed.

de kaarten werken prima onder 2000 en XP

de AD/DA convertoren zijn ietjes minder dan een egosys, maar bij de audiotrak zijn ze al 10x beter dan de isis.. die is gewoon wonderbaarlijk kut.. de input is al aant clippen bij nog geen +3 dB :(
de audiotrak is de way to go zeg maar..
terratec is ook een optie, maar persoonlijk ga ik voor audiotrak omdat ik betere ervaringen heb met deze dan terratec

aan jou de keus :)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• pianoman
ok, bedankt voor de info, ik denk dat ik dan maar voor de audiotrak ga
nog effe wachten op het snabbelgeld ;)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

pianoman schreef op 10 oktober 2002 @ 03:41:
ok, bedankt voor de info, ik denk dat ik dan maar voor de audiotrak ga
nog effe wachten op het snabbelgeld ;)
:'( dat moet iedereen die met audio bezig wilt zijn :D

• pianoman
ik ga hem zo halen (10 minuten) als er iemand is die me nog een laatste waarschuwing wil geven dan is nu het moment!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

te laat :7

hoe bevalt ie nu?

• pianoman
nog niet echt kunnen testen, ik ga misschien vanavond een kleine sessie houden.
Ik heb er ook een microfoon bij gehaald, een røde NT 1, is ook wel mooi.

Maar ik heb op dit moment nog niet echt gewerkt met de geluidskaart, ik verwacht ongeveer hetzelfde als de ISIS, misschien ietsje beter. Het belangrijkste is eigenlijk nog het feit dat ik hem onder windows 2000 kan draaien. Ik heb een halfjaar geleden een crash gehad halverwege een demo opname, en dat wil ik sowieso niet meer. Er zit trouwens wel mooie software bij, directwire, is handig om verschillende soorten bronnen met elkaar te koppelen. (bijv. gsif->directsound, of mme->asio, etc.)

• pianoman
nou eerste beproeving doorstaan, maar ik heb van die drivers nog niet zo'n hoge pet op, beetje buggy (het selecteren van afspeelbronnen maakt noal eens een foutje) Wel een heel erg fijne microfoon, ik heb nog nooit gitaar en dobro erop weten te krijgen.
Pagina: 1