Mandrake 9.0.....teleurstellend??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackHoeb
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-10-2022

JackHoeb

Ben d'r klaar voor!

Topicstarter
Om eerlijk te zijn vind ik MDK9 de meest teleurstellende release sinds MDK6. Sedert MDK6 ben ik een vervent Mandrake user. Geen gedoe, eenvoudige instalatie en alles werkt praktisch probleemloos.
Versie 9 is naar mijn mening net zo slecht als een vroege beta! Nog nooit heb ik een Mandrake release gezien met zoveel bugs. Drakconf werkt alleen na het uitvoeren van een truukendoos, In Gnome werkt Nautulus niet, Drakfont loopt vast bij het importeren van Windows lettertypen, Het benaderen van /mnt laat het systeem bevriezen, Het opstarten van MDK duurt 3 keer zo lang als voorheen, de muis stottert, enz, enz,....
Kortom niet wat ik van Mandrake gewend was. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JackHoeb schreef op 01 oktober 2002 @ 01:32:
Om eerlijk te zijn vind ik MDK9 de meest teleurstellende release sinds MDK6. Sedert MDK6 ben ik een vervent Mandrake user. Geen gedoe, eenvoudige instalatie en alles werkt praktisch probleemloos.
Versie 9 is naar mijn mening net zo slecht als een vroege beta! Nog nooit heb ik een Mandrake release gezien met zoveel bugs. Drakconf werkt alleen na het uitvoeren van een truukendoos, In Gnome werkt Nautulus niet, Drakfont loopt vast bij het importeren van Windows lettertypen, Het benaderen van /mnt laat het systeem bevriezen, Het opstarten van MDK duurt 3 keer zo lang als voorheen, de muis stottert, enz, enz,....
Hmmm dit is de eerste keer dat ik hiervan hoor :?
Ik zelf heb een wazig ding gehad met md9,
Het was dat ik mandrake control center niet kon draaien, start niet op. (wel na 5x proberen, en 2x rebooten).
Voor de rest was bij mij alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drakfont loopt vast bij het importeren van Windows lettertypen
Met Red Hat 8.0 kan je je windows (en andere true/opentype) fonts gewoon in de .fonts directory (in je ~) duwen waarna je ze meteen kan gebruiken.

Hoe vindt je dat? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackHoeb

JackHoeb

Ben d'r klaar voor!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 01:40:
[...]

Met Red Hat 8.0 kan je je windows (en andere true/opentype) fonts gewoon in de .fonts directory (in je ~) duwen waarna je ze meteen kan gebruiken.

Hoe vindt je dat? 8)
Heb hier de RedHat 8 beta (7.94) liggen, is er veel veranderd in de Final?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmzzz hier liggen 3 net vers gestoomde mandrake CD's... Nah, ik ga slapen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Drakconf werkt alleen na het uitvoeren van een truukendoos,
Nederlandse instal zeker weer?
In Gnome werkt Nautulus niet,
Hier wel :P
Drakfont loopt vast bij het importeren van Windows lettertypen,
Pfff.. MDK 9.0 en 8.2 kan je gewoon fonts importeren hoor.. zonder gedonder.
Ik vond dat 8.1 wat dat betreft nog brakker was ;)
Het benaderen van /mnt laat het systeem bevriezen,
Het opstarten van MDK duurt 3 keer zo lang als voorheen, de muis stottert, enz, enz,....
Die opstartproblemen en mount issues hoor ik eerder andersom (dus dat een winXP of win2k installatie dan *zeer* stroperig wordt....)
Mag ik vragen hoe je je partities aan hebt gemaakt, vanuit setup of op een andere manier?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackHoeb

JackHoeb

Ben d'r klaar voor!

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 01 oktober 2002 @ 01:53:
[...]

Nederlandse instal zeker weer?
Is daar iets mee mis dan? Lijkt me niet meer dan normaal dat dit probleemloos zou moeten werken? Overigens worden OpenOffice en Mozilla dan ook voor het gemak in de Nedrelandse taal geïnstaleerd, wel zo prettig, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Er staat in de nederlandse vertaling van Drakconf een fout, die dat veroorzaakt.

[rml][ Mandrake 9.0]System Conf tool werkt niet.[/rml]

sowieso geef ik de voorkeur aan EN-US installs vanwege updates (windows idem dito, service packje anyone?) en voorkomen van dit soort ongemakken.

[edit]

Bij de weg, ik zie dat deze topicstart een *letterlijke* Ctrl-C Ctrl-V is van je post in die draad...
naja, het zal wel...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voorlopig wacht ik nog maar even op Xandros... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JackHoeb schreef op 01 oktober 2002 @ 01:47:
[...]

Heb hier de RedHat 8 beta (7.94) liggen, is er veel veranderd in de Final?
Ik zou het niet weten want ik ga em zelf kopen ipv downloaden, maar ik heb gehoord dat er niet veel veranderd is vergeleken met de 3e beta (hoop bugfixes en wat verbeteringen + wat nieuw artwork)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het benaderen van /mnt laat het systeem bevriezen
Heb ik ook problemen mee, verder start Openoffice bij mij ook niet op. Ik ben een newbie op en top en dit is geen lekkere manier om te beginnen. Ik ga nu Redhat 8 proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafe_de_beuk
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-11-2023

Cafe_de_beuk

Biertje?

Hmm, om eerlijk te zeggen loopt het systeem bij mij helemaal niet vast. Integendeel, het loopt super stabiel, oke dat met die drakconf was wat editten maar, was ook geen probleem. Dit was wel via het console op te lossen. Verders loopt alles pra8ig mooi :)

Don't go mad, go linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Drakfont loopt vast bij het importeren van Windows lettertypen,
Dan ben ik niet de enigste (gebruik ook mandrake 9 de laatste niet final).

Verder ben ik er wel over te spreken. Ik ben nog een redelijke linux noob en het installeren stelt niet veel voor. Maar zo gauw ik er beter in thuis ben dan wil ik zeker overstappen op iets anders zoals bv Debian (ivm makkelijke installs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij start openoffice ook niet op heb wel met de install ned taal aangevinkt mischien is dat het.. verder heb ik alles op engels, Iemand een idee wat het kan zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oakley
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-06 09:25
Ik ben ook aan het klooien geweest met Mandrake 9.0.
Ik moet zeggen dat het best oke werkt (na wat getweak enzo). Maar ik ben wel heel erg beniewd naar de nieuwe Red Hat. Ik denk dat ik die er maar eens overheen ga zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:43

Exirion

Gadgetfetisjist

Oakley schreef op 01 oktober 2002 @ 10:12:
Ik moet zeggen dat het best oke werkt (na wat getweak enzo).
Koop jij ook een nieuwe auto die je zelf moet repareren voordat je ermee kunt rijden? Het moet gewoon goed werken en het lijkt erop dat ze wat steken hebben laten vallen. Redhat was met 7.0 een ramp, en eigenlijk was 7.2 pas goed. Mandrake krijgt last van dezelfde complicaties.

Ik draai nu sinds de release Debian 3.0 en dat werkt feilloos. Ben nog geen enkel serieus probleem tegengekomen, dus voor mij niks anders meer.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCA
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:41

FCA

Ik heb precies het omgekeerde. Alles wat onder 8.2 nauwelijks werkte, of met veel gedoe, werkt nu vlekkeloos. Alles in het engels weliswaar, maar ik heb voor configuraties nog niet in de console hoeven werken.
Debian 3.0 echter, wat ik eergisteren probeerde te installeren, gaf allerhande foutmeldingen, en wil nog steeds geen X starten, en geeft nu tientallen package errors.

Verandert z'n sig te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat automount gebeuren veroorzaakt veel problemen bij mij.. is gelukkig gemakkelijk te uit te schakelen.
Dat zijn dus ook die problemen die je systeem bevriezen als je /mnt benaderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 15:08:
Dat automount gebeuren veroorzaakt veel problemen bij mij.. is gelukkig gemakkelijk te uit te schakelen.
Dat zijn dus ook die problemen die je systeem bevriezen als je /mnt benaderd.
Leg uit. Hoe schakel je dat uit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op 01 oktober 2002 @ 10:18:
[...]

Koop jij ook een nieuwe auto die je zelf moet repareren voordat je ermee kunt rijden? Het moet gewoon goed werken en het lijkt erop dat ze wat steken hebben laten vallen. Redhat was met 7.0 een ramp, en eigenlijk was 7.2 pas goed. Mandrake krijgt last van dezelfde complicaties.

Ik draai nu sinds de release Debian 3.0 en dat werkt feilloos. Ben nog geen enkel serieus probleem tegengekomen, dus voor mij niks anders meer.
In dit geval gaat het om een gratis auto.
En het is nog altijd vrij normaal dat je met linux af en toe wat moet prutsen voor het goed werkt,... had je maar beta's moeten testen.

Je zegt zelf ook: je bent nog geen serieus probleem tegengekomen.
Dus je bent wel wat tegengekomen...

Verder denk ik dat Mandrake 9.0 zeker een stap vooruit is tov 8.2, dus dat ze niet dezelfde complicaties hebben als destijds RH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 15:13:
[...]

Leg uit. Hoe schakel je dat uit dan?
Als je in het configuratiescherm van Mandrake naar de optie Mount Point gaat en daar het apparaat kiest waarvoor je het uit wilt zetten kun je onder Options supermount uitzetten en user en noauto aanzetten.

Dit heeft bij mij geholpen, vooral bij de zipdrive. Ik vind die supermount toch hoogst irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koop jij ook een nieuwe auto die je zelf moet repareren voordat je ermee kunt rijden? Het moet gewoon goed werken en het lijkt erop dat ze wat steken hebben laten vallen.
Kies dan niet voor Linux al heb je geen zin om te tweaken ,of heb ik het nou mis?Mot toch geen Windows kopie worden?
Ik ga trouwens maar eens RedHat 8 proberen.
Pagina: 1