Geen beeld bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05-2025
Beste allemaal,

Ik heb een beetje een raar probleem. Van het weekend een tweede hands Ge-Force 2MX kaartje gekocht, en nu wilde ik dat vandaag gaan installeren op mijn MOBO. K7T266 Pro2.

Ik had een antieke G200 8MB, en dus netjes verwijderd. GE-FORCEje erin, en wat gebeurt er bij het opstarten. De monitor geeft aan dat er wel signaal is maar blijft continu zwart. Zelfs komt er geen POST informatie op het scherm. Ik heb geen enkel idee wat ik zou moeten doen om het op te lossen.

Ik heb de kaart al meerdere keren opnieuw in het slot geplaatst, dat maakt niets uit. Ik heb de nieuwste bios geinstalleerd eveneens geen veranderen (FAQ gelezen, google gezocht)

De andere hardware in mijn comp.

K7T 266 Pro 2 (KT266a)
384MB DDR Ram (266)
Soundblaster Audigy
Creative DXR2
E-TECH PCTA128U-128 (ISDN ADAPTER)
Realtek Ethernet kaartje

Dat was het zo ongeveer.

Heeft iemand een idee wat ik zou moeten veranderen of kunnen proberen?
Thanks!

EDIT: Aanvulling

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Die g200 was een pcitje?
heb je in de bios toevallig ook 'primary display device' op agp gezet?
Anders steek die g200 erin en doe dat, daarna moet de nieuwe kaart het doen.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoor je piepjes als die mx in je systeem zit? Was die Matrox toevallig een PCI kaart en dit een AGP kaart (en moet je dat dus misschien nog in de bios aanpassen)? En als je zeker wil weten of die mx wel werkt is het het makkelijkst om ff in een ander systeem te testen.

• Willems
Die G200 was eveneens AGP... die werkt nog steeds perfect....

Ik hoor geen piepjes met de GF2 MX, eveneens doen de D-Leds geen foutmeldingen aangeven... Helaas kan ik op het moment niet even in een andere PC testen... :-(

• Willems
BTW: mijn monitor geeft aan dat er een scherm resolutie is van 640x480x60hz. En wanneer ik naar Windows boot dan knippert de televisie 2x... (Misschien is dit iets wat andere opties creeërt)

Verwijderd

toch ff testen in een ander computer, kan van alles zijn, maar als je niet weet of ie het wel doet kom je er niet zo snel achter wat het kan zijn

• Willems
Ga morgen even testen op een andere computer, ben benieuwd!!! Ik zal wel posten als ik meer info heb.

Verwijderd

Willems schreef op 01 oktober 2002 @ 01:59:
BTW: mijn monitor geeft aan dat er een scherm resolutie is van 640x480x60hz. En wanneer ik naar Windows boot dan knippert de televisie 2x... (Misschien is dit iets wat andere opties creeërt)
Volgens mij staat de tv out aan :)

Verwijderd

Nou ik heb de kaart op een andere computer getest. Eveneens geen beeld. Geen alarm geluiden enz.

Als de TV-OUT aan staat hoe krijg ik deze dan uit dat ik normaal beeld krijg? (Ik heb er geen handleiding bij, en kan er eveneens niks over vinden bij google en op het forum)

Verwijderd

Dan is de kaart kapoet

Verwijderd

dat heb ik met mijn GF2MX ook...

alleen als ik dan even met de kaart wiebel doet ie het wel...

en hij zit er ook goed in.

Verwijderd

stof? vuil? bios?
oftewel maak schoon, en heb je de kaart wel geinstalled? download met de ouwe kaart drivers stop dan de nieuwe erin, had vriend van mij ook.

Verwijderd

Ik heb de kaart nogmaals geinstalleerd na eerst de drivers geinstalleerd te hebben gebruikmakend van de oude kaart. Eveneens geen succes.

Daarnaast geb ik geprobeerd om wat met de kaart te rommellen om te kijken of ik beeld zou krijgen. En helaas dat lukte ook niet. Ik denk dat het inderdaad einde verhaal is van deze kaart. Dus dan maar weer op zoek naar een andere kaart :)
Pagina: 1