Toon posts:

Undetermined NMI error bij non-parity geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yo dudez (8>

Ik heb probleemen met me edo geheugen het moet parity zijn maar is non parity
Kan ik iets doen aan dit geheugen dat ik ook windows kan draaien die nu probleemen heeft met mn geheugen ?
Als ik windows wil instaleeren(win98) dan geeft hij aan nadat ik msdos setup heb ingetoetst :
Undetermined NMI
System Halted!

Ik weet dat dat een windows vraag is maar het is zonde daar een nieuw tropic voor te openen...

Grzzz

D-child

ps heeft windows nt ook last van dit parity prob ?

Toevoeging :

Ik heb geprobeert linux 7.2 te instaleeren maar dat ging zo TRAAG!
Met de instalatie Je was gewoon een half uur bezig met je land instelingen en dan had je nog de foute :/ En me muis werkte ook niet :(

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Mentalist

[avdD]

En, wat voor mobo/proc heb je?

Parity mem is normaal toch niet noodzakelijk afaik... Wat was parity ook al weer precies, toch iets vergelijkbaars als ECC?

Hoe dan ook, zonder mobo worden we er niet veel wijzer op.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Waar zijn je systeem specificaties? Dit is niet voor niks een hardware forum.. Gaat het soms om een complete PC? (IBM, HP, Compaq, etc) Kun je NMI niet in BIOS disablen?

Zie verder ook Begroeting onder posts & replies :)

Oja, wil je in het vervolg ajb ook een meer veelzeggende titel kiezen? "parity" is ook niet van je het.. Check ook eens de FAQ Forumgedrag

Verwijderd

Topicstarter
Het is een dual p1 200 mhz met onbekend moederbord :/
Het was denk ik idd een compleete server pc toen dertijd ...
Geen id wat voorn moederbord staat er ook niet op toen ik een kort blik erop wierp...
Maar linux doet ook erg raar ik zat ook te twijfelen of dit in de hardware of software forum moest ...
Als ik linux instaleer dan doet hij enorm traag bij het instaleeren en ziet geen muis (linux 7.2)
Zou een nieuwere linux dit niet hebben ?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zulke plankjes vereisen inderdaad parity geheugen. Je kunt ook non-parity geheugen gebruiken, maar zoals je nu hebt gemerkt, is dat niet altijd aanbevelenswaardig. Heb je nou al geprobeerd om NMI in de BIOS te disablen? Op mijn IBM PC Server met Dual P1 166 kan ik het wel disablen (hoewel achteraf dat niet nodig is met 128MB Parity ;) )

Verwijderd

Topicstarter
is er ook een stukje software voor te krijgen die het niet nodig maakt ?
en kan ik ergen goedkoop parity kopen ?
Gewoon 16 mb dan instaleer ik daarmee windows en daarna zet ik er weer het n p. geheugen in...

Verwijderd

Topicstarter
waar staat Nmi trouwens voor ?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

NMI = Non-Maskable Interrupt. Check PC Guide voor details. Komt overigens bijna alleen op servermoederborden voor. Maar kun je hem nou wel of niet uitschakelen in BIOS :? Dat is al de 3e keer dat ik dit vraag.. :/

Wil je verder aub ook niet in een korte tijd achter elkaar posten? Dat komt irritant over voor sommige gebruikers. Gebruik hiertoe het Edit-knopje Check voor details de FAQ Forumgedrag :)

Verwijderd

Topicstarter
sry dude
Ik heb gekeeken maar dit is er helaas niet :(
Iemand nu nog een id om windows erop te krijgen behalfen parity geheugen kopen...

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Zit er een jumper op je mobo ervoor?
Anders ben ik bang dat je inderdaad parity geheugen moet gaan kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Damnz

Heb ik weer , koop een goedkoop servertje en breng weer onnodige kosten naar boven :(
Ik heb de server gekocht voor 50 euro zonderhd hij heeft scsi en 2 x 200 mhz pentium 1 ...
Pagina: 1