Toon posts:

[RH8 beta 3] Kernel 2.4.19 (stable) + iptables

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik dat gehaper van die muis en muziek enzo nogal irritant vindt wanneer ik met veel dingen bezig ben (ie. compileren op de achtergrond) heb ik besloten om voor de eerste keer ooit een eigen kernel (dus niet degene die standaard bij RH beta3 zit) te gaan bakken 8) met de preempt patch (die voorgaand probleem zou verhelpen)

Alles is tot nu toe goed gegaan, op een paar kleine simpele foutjes na en 2 uurtjes 'make menuconfig'-en 8)7

Ik heb dus de kernel gebakken, extra sectie toegevoed voor grub en rebooten maar..
Na de opluchting dat de kernel in 1 keer meteen bootte kwam de schrik: 2x FAILED met dikke vette rode letters..

Nadat ik X aan het werk had gekregen (was het NVIDIA spul vergeten waardoor ik een segfault kreeg) ben ik in m'n logs gaan kijken en vond ik het volgende in m'n boot log:
Sep 30 17:54:50 localhost iptables: Flushing all current rules and user defined chains:
Sep 30 17:54:50 localhost iptables: failed
Sep 30 17:54:50 localhost iptables:
Sep 30 17:54:50 localhost iptables: Clearing all current rules and user defined chains:
Sep 30 17:54:50 localhost iptables: modprobe: Can't locate module ip_tables
Sep 30 17:54:50 localhost iptables: iptables v1.2.6a: can't initialize iptables table `filter': iptables who? (do you need to insmod?)
Sep 30 17:54:50 localhost iptables: Perhaps iptables or your kernel needs to be upgraded.
Sep 30 17:54:50 localhost iptables: Applying iptables firewall rules:
Sep 30 17:54:50 localhost iptables: iptables v1.2.6a: can't initialize iptables table `filter': iptables who? (do you need to insmod?)
Sep 30 17:54:50 localhost iptables: Perhaps iptables or your kernel needs to be upgraded.
Sep 30 17:54:50 localhost iptables: iptables-restore v1.2.6a: iptables-restore: unable to initializetable 'filter'
Sep 30 17:54:50 localhost iptables: Try `iptables-restore -h' or 'iptables-restore --help' for more information.
Hierna ff gekeken of de ip_tables.o module beschikbaar was, en het bleek idd dat deze helemaal niet was gecompileerd / installeerd.

Kan iemand mij hier misschien vertellen hoe ik ervoor kan zorgen dat deze module alsnog wordt gecompileerd?
Welke kernel optie moet ik daarvoor aanzetten? (ja ik heb overal gezocht, niets gevonden)

(ik heb al zo'n beetje iedere optie geprobeerd onder de 2 netwerk gedeeltes in menuconfig maar die module wil er maar niet komen :'( )

En dan nog iets anders, nogal offtopic:

Bij die preempt patch zou ik ook graag de lock break patch willen gebruiken, maar deze laatste patch is alleen beschikbaar voor kernels t/m 2.4.18 :{
Weet iemand of er ook eentje is voor 2.4.19, of is het daar al bij in gemerged?

En werken andere low latency patches ook samen met deze preempt patch?
(zonder problemen te krijgen)

Alvast bedankt voor mogelijke antwoorden.. :)

Verwijderd

Waarom pak je niet de final release???
Die is ook net uit!
Bekijk dit draadje maar eens.....

Verwijderd

na make menuconfig:
-> networking options
- Network packet filtering aanzetten
- Een menu IP: Netfilter Configuration verschijnt
- de opties bevinden zich in dit submenu.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 00:30:
Waarom pak je niet de final release???
Die is ook net uit!
Bekijk dit draadje maar eens.....
Omdat ik RH8 ga kopen en niet downloaden ;)

En in RH8 final zit die preempt patch toch ook niet dus het heeft niet zoveel nut om nu helemaal daarop te gaan wachten..

(al zal het waarschijnlijk allemaal wel wat sneller worden.. (executables zonder debug spul en gestript))

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 00:34:
na make menuconfig:
-> networking options
- Network packet filtering aanzetten
- Een menu IP: Netfilter Configuration verschijnt
- de opties bevinden zich in dit submenu.
Ah tnx, dat extra menu had ik er niet bij zien komen :)

Nog een kleine extra vraag.. is er nog een veiligheids risico aan verbonden als ik voor de meeste opties een module laat maken of is er nog iets waarvoor ik moet uitkijken in dat menu?

(lijkt me niet, maar ik vraag het toch maar voor de zekerheid)

Verwijderd

Alles als module is mijn persoonlijke voorkeur. Voordeel van modules is dat je die kunt laden wanneer je ze nodig hebt en dus geen overbodige zooi in je kernel hebt zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Nouja, alles werkt nu eindelijk :)

Ik heb er alleen een nieuw probleem bij.. ik kan m'n vers gecompileerd RPMs met de NVIDIA drivers niet installeren omdat rpm na het uitvoeren van 'rpm -i NVIDIA_kernel-versienr.arch.rpm' blijft hangen in een zombie shell script :{
(met top staat er 'defunct' achter, status op Z)

Verwijderd

Neem de 'source' packages van de nvidia-driver en compileer die op je eigen machine.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niets anders dan source packages gebruikt..

Verwijderd

Ik bedoel de tar.gz versies en niet een of andere vage rpm. :)

Verwijderd

Topicstarter
Hm, ik zei in een ander topic al dat ik vandaag niet zo helder was.. :P
/me runs into windows again

Goed idee, zal ik straks ook eens proberen.. :)
Pagina: 1